W zestawieniu 10 Best Traditional Easter Dishes from Around the World (10 najlepszych tradycyjnych potraw wielkanocnych z różnych stron świata), opublikowanym przez dziennik USA TODAY, jednym z najbardziej wpływowych i najczęściej czytanych dzienników w Stanach Zjednoczonych, znalazł się polski mazurek. Tekst powstał we współpracy z Zagranicznym Ośrodkiem Polskiej Organizacji Turystycznej (ZOPOT) w Chicago.
Zakończyła się podróż studyjna dla przedstawicieli biur podróży zrzeszonych w Polskiej Izbie Turystyki, którzy przez kilka dni mieli okazję bliżej poznać najciekawsze miejsca, obiekty i atrakcje turystyczne Poznania oraz Wielkopolski. Wizyta została zrealizowana przez: Wielkopolską Organizację Turystyczną i Poznańską Lokalną Organizację Turystycznę, przy wsparciu Polskiej Organizacji Turystycznej oraz Polskiej Izby Turystyki.
W dniach 8–11 kwietnia 2025 roku uczestnicy wizyty odwiedzili szereg kluczowych lokalizacji w Poznaniu i Wielkopolsce. Program został starannie zaplanowany, by ukazać region jako atrakcyjną i profesjonalnie przygotowaną destynację turystyczną – zarówno dla klientów indywidualnych, jak i grup zorganizowanych, w tym sektora MICE. Oprócz zwiedzania głównych atrakcji, ważnym elementem były prezentacje obiektów hotelowych i konferencyjnych oraz spotkania z lokalnymi partnerami i gestorami bazy turystycznej.
Część programu realizowana w Poznaniu skoncentrowana była wokół obchodów 1000-lecia koronacji i śmierci Bolesława Chrobrego. Uczestnicy odwiedzili m.in. Rezerwat Archeologiczny Genius Loci, Bazylikę Archikatedralną na Ostrowie Tumskim, Bramę Poznania oraz Ratusz i Muzeum Historii Miasta Poznania, poznając nowoczesne formy narracji historycznej oraz profesjonalne standardy obsługi grup turystycznych. Wizytę wzbogaciły elementy związane z dziedzictwem kulinarnym i lokalną tożsamością, takie jak udział w pokazie wypieku rogali świętomarcińskich w interaktywnym Rogalowym Muzeum Poznania.
Region z potencjałem – Gniezno, Kalisz, Kłodawa
W kolejnych dniach uczestnicy udali się poza Poznań, by poznać potencjał regionalnej oferty turystycznej. Program objął wizyty w takich miastach jak Gniezno – pierwsza stolica Polski oraz Kalisz – jedno z najstarszych miast w kraju. Grupa odwiedziła również Zamek w Gołuchowie – malowniczą renesansową rezydencję otoczoną rozległym parkiem. To właśnie tutaj kręcono sceny do filmu „Akademia Pana Kleksa”, co czyni to miejsce atrakcyjnym nie tylko pod względem historycznym, ale i filmowym. W planie wycieczki była także Kłodawa, gdzie zwiedzono czynną Kopalnię Soli. Zjazd 600 metrów pod ziemię i możliwość zobaczenia infrastruktury wydobywczej na własne oczy stanowiły unikalne doświadczenie, podkreślające różnorodność oferty Wielkopolski i jej potencjał w zakresie turystyki edukacyjnej i przygodowej. Podczas wyjazdu przedstawiono także atrakcje zlokalizowane na Szlaku Piastowskim, który stanowi spójną narrację wokół początków państwowości polskiej – istotny temat dla rozwoju turystyki historycznej i kulturowej.
Wizyta studyjna potwierdziła, że Wielkopolska dysponuje atrakcyjnym, spójnym i zróżnicowanym produktem turystycznym, który może być skutecznie rozwijany i promowany na rynku krajowym i zagranicznym. Uczestnicy podkreślali wysoki poziom przygotowania programu oraz profesjonalizm lokalnych partnerów. Osobiste doświadczenia zdobyte podczas wyjazdu pozwolą im skuteczniej rekomendować region klientom oraz tworzyć oferty oparte na realnym potencjale i jakości usług.
Nowy film o Polsce znanego podróżnika Ricka Stevesa jest już dostępny online. Można go oglądać w USA w lokalnych stacjach PBS, na stronie internetowej tej stacji a także w internecie. W realizacji programu uczestniczył Zagraniczny Ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej (ZOPOT) w Chicago.
Polska branża turystyczna stoi przed wyzwaniami związanymi z koniecznością dostosowania się do zmieniających się warunków rynkowych, oczekiwań turystów oraz globalnych trendów w zakresie ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju. Odpowiedzią na te wyzwania był dwuletni projekt „Współpraca-Innowacje-Turystyka Zrównoważona”, realizowany w latach 2023-2024 przez Polską Organizację Turystyczną we współpracy z Regionalnymi Organizacjami Turystycznymi.
W poniedziałek, 31 marca 2025 roku, we Wrocławiu – stolicy Dolnego Śląska – odbyła się druga z szesnastu zaplanowanych konferencji regionalnych, organizowanych w ramach prac nad „Strategią Rozwoju Turystyki dla Polski do roku 2030, z perspektywą do roku 2036”. Spotkanie zgromadziło kluczowych przedstawicieli administracji rządowej i samorządowej, w tym Piotra Borysa – Sekretarza Stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki, Rafała Szmytke – Prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej, Małgorzatę Wilk-Grzywną Wiceprezesa POT, a także Marszałka Województwa Dolnośląskiego Pawła Gancarz, Wicemarszałka Wojciecha Bochnak oraz Annę Żabską, Wojewodę Dolnośląskiego.
W dniach 19-20 marca 2025 roku Sopot stał się centrum turystyki, goszcząc przedstawicieli Ministerstwa Sportu i Turystyki, Polskiej Organizacji Turystycznej oraz podmiotów wyróżnionych tytułem Polskich Marek Turystycznych. Wydarzenie miało na celu nie tylko podsumowanie dotychczasowej współpracy, lecz także wymianę doświadczeń i zapoczątkowanie nowych inicjatyw wspierających promocję kluczowych destynacji turystycznych w Polsce.
"Turystyczne Mistrzostwa Vlogerów” to prestiżowe przedsięwzięcie Polskiej Organizacji Turystycznej – popularna akcja, w której od ośmiu lat udział biorą influencerzy podróżniczy. W konkursie uczestniczą twórcy, którzy w internecie publikują treści związane z podróżami, kulinariami lub lifestylem, chcąc zachęcić do bezpiecznych i zrównoważonych podróży po kraju, często mniej popularnymi trasami. Od dziś (28 marca), zainteresowani udziałem w Mistrzostwach mogą przesyłać swoje kandydatury.
W czwartek, 27 marca 2025 roku w siedzibie Polskiej Organizacji Turystycznej odbyło się spotkanie kierownictwa POT z przedstawicielami lokalnych organizacji turystycznych z największych polskich miast. W wydarzeniu udział wzięli Prezes POT Rafał Szmytke oraz Małgorzata Wilk-Grzywna, Wiceprezes POT.
Dziś (26 marca) w siedzibie Polskiej Organizacji Turystycznej odbyło się spotkanie przedstawicieli POT z Zarządem Forum Informacji Turystycznej. W rozmowach udział wzięli: Rafał Szmytke – Prezes POT, Małgorzata Wilk-Grzywna, Wiceprezes POT oraz Joanna Liberadzka-Duras, Przewodnicząca Forum Informacji Turystycznej.
W sobotę, 23 marca 2025 roku w Royal Manor w Garfield (New Jersey) odbyła się uroczysta gala z okazji 65-lecia Stowarzyszenia Polsko-Amerykańskich Agentów Turystycznych (Society of Polish American Travel Agents) – organizacji, która od dekad łączy polsko-amerykańskich profesjonalistów branży turystycznej i promuje Polskę jako atrakcyjny kierunek podróży. Uroczystość odbyła się pod patronatem Konsula Generalnego RP w Nowym Jorku, Mateusza Sakiewicza, a wśród gości honorowych znalazł się m.in. Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Rafał Szmytke.
Kultowy park Mini-Europe w Brukseli, jedna z najważniejszych atrakcji turystycznych celebrujących europejskie dziedzictwo kulturowe i historyczne, wzbogaca swoją kolekcję o dwie nowe miniatury z Polski. Od dziś ( 25 marca 2025 r.) odwiedzający mogą podziwiać Pałac na Wyspie oraz Pomnik Fryderyka Chopina, znajdujące się w warszawskich Łazienkach Królewskich. Rozbudowa polskiej sekcji w Mini-Europe to wspólna inicjatywa Ambasady RP w Belgii, Polskiej Organizacji Turystycznej oraz Mini-Europe. Projekt został zrealizowany we współpracy z Województwem Mazowieckim, Stołecznym Miastem Warszawa, Muzeum Łazienki Królewskie oraz Polskimi Liniami Lotniczymi LOT. Autorem modeli jest polski architekt Jan Gottwald.
Dziś, 24 marca, oficjalnie rusza Podlaski Bon Turystyczny – pionierska inicjatywa samorządu województwa podlaskiego. To pierwszy taki program w Polsce, którego celem jest wsparcie lokalnej branży turystycznej i promocja regionu wśród turystów z całego kraju. Bon kierowany jest wyłącznie do osób spoza województwa podlaskiego i ma zachęcić ich do odwiedzenia tego wyjątkowego zakątka Polski. Turyści będą mogli skorzystać z bonu już od 20 kwietnia, otrzymując dofinansowanie do noclegu w wysokości nawet 400 zł .
Dziś, 14 marca 2025 roku, w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Lubuskiego w Zielonej Górze odbyła się pierwsza z 16 konferencji regionalnych organizowanych w ramach prac nad "Strategią Rozwoju Turystyki dla Polski do roku 2030, z perspektywą do roku 2036". Cykl spotkań obejmie wszystkie województwa i ma na celu opracowanie spójnej, ogólnopolskiej strategii rozwoju turystyki, uwzględniającej specyfikę poszczególnych regionów. W wydarzeniu uczestniczyli Piotr Borys, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki, Wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej Małgorzata Wilk-Grzywna, dr hab. Marek Cierpiał-Wolan, Prezes Głównego Urzędu Statystycznego oraz Grzegorz Potęga – Wicemarszałek Województwa Lubuskiego.
Polska Organizacja Turystyczna we współpracy z Regionalnymi Organizacjami Turystycznymi zakończyła proces E-Certyfikacji Informacji Turystycznej na lata 2025-2026, realizowany w ramach rozwoju Polskiego Systemu Informacji Turystycznej. Celem tego przedsięwzięcia jest zapewnienie turystom wysokiej jakości usług informacyjnych, co pozwala na lepsze planowanie podróży i komfortowe zwiedzanie Polski. W wyniku certyfikacji wyłoniono 310 certyfikowanych punktów informacji turystycznej, którym przyznano odpowiednie kategorie jakości – od jednej do czterech gwiazdek.
Dziś, 4 marca, w Berlinie rozpoczęły się jedne z najważniejszych targów turystycznych na świecie – Międzynarodowe Targi Turystyczne ITB. Polska, obecna na tym wydarzeniu od ponad 30 lat, ponownie zachwyca gości nie tylko bogatą ofertą turystyczną, ale i unikalnymi smakami rodzimej kuchni. W oficjalnym otwarciu polskiego stoiska narodowego uczestniczył Sekretarz Stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki – Piotr Borys oraz Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Rafał Szmytke.
W czwartek, 27 lutego br. w siedzibie Polskiej Organizacji Turystycznej odbyło się spotkanie kierownictwa POT z przedstawicielami Regionalnych Organizacji Turystycznych. Podczas wydarzenia podsumowano kluczowe projekty dla współpracy POT z regionami zrealizowane w 2024 roku, takie jak cykl konferencji "Współpraca-Innowacje-Turystyka Zrównoważona", kampanię "Promocja Polski przez Sport" czy akcję #WspieramPodróżując.
W najnowszym wydaniu amerykańskiego magazynu "Forbes" ukazał się artykuł, który przedstawia stolicę Polski jako najciekawszą destynację kulinarną w Europie Wschodniej.
W środę, 26 lutego 2025 r. w Krakowie podczas Konwentu Marszałków podpisane zostało porozumienie w sprawie współpracy pomiędzy Polską Organizacją Turystyczną a Związkiem Województw Rzeczpospolitej Polskiej (ZWRP) w ramach Krajowego Centrum Koordynacji EuroVelo (NECC). W spotkaniu udział wzięli Sekretarz Stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki - Piotr Borys, Marszałek Województwa Zachodniopomorskiego i jednocześnie Prezes Zarządu ZWRP – Olgierd Geblewicz, Marszałek Województwa Małopolskiego – Łukasz Smółka, Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej – Rafał Szmytke oraz Prezes Małopolskiej Organizacji Turystycznej – Grzegorz Biedroń.
W dniach 4-6 marca br. odbędą się Międzynarodowe Targi Turystyczne ITB w Berlinie. Jest to jedna z najważniejszych imprez na mapie światowych wydarzeń branży turystycznej. Polska jest na niej obecna już od ponad 30 lat, a od 2000 roku to Polska Organizacja Turystyczna zajmuje się organizacją polskiego stoiska narodowego, ukazując najpiękniejsze miejsca, unikatowe atrakcje turystyczne, a w tym roku także wyjątkowe smaki kulinarne.
Zagraniczny Ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej (ZOPOT) w Chicago rozpoczął kampanię promującą polską kulturę, gastronomię i naturę w USA we współpracy z prestiżowym Smithsonian Media. W ciągu trzymiesięcznej kampanii ZOPOT planuje dotarcie do prawie miliona Amerykanów.