en
en
Kontakt
en
Kontakt

Taste Poland! Polska kuchnia na Międzynarodowych Targach Turystycznych ITB w Berlinie

W dniach 4-6 marca br. odbędą się Międzynarodowe Targi Turystyczne ITB w Berlinie. Jest to jedna z najważniejszych imprez na mapie światowych wydarzeń branży turystycznej. Polska jest na niej obecna już od ponad 30 lat, a od 2000 roku to Polska Organizacja Turystyczna zajmuje się organizacją polskiego stoiska narodowego, ukazując najpiękniejsze miejsca, unikatowe atrakcje turystyczne, a w tym roku także wyjątkowe smaki kulinarne.

michelin1.jpg

Silnym motywem przewodnim naszej obecności w Berlinie będzie bowiem, nierozerwalnie związana z polską gościnnością, turystyka kulinarna. W związku z nawiązaniem współpracy przez POT ze znanym na całym świecie Przewodnikiem Michelin, promowane będą między innymi regiony wyróżnione przez inspektorów tego prestiżowego zestawienia: Małopolska, Mazowsze, Wielkopolska oraz Pomorze. Na polskim stoisku odwiedzający będą mogli skosztować specjałów przygotowywanych w formie live cookingu przez wyjątkowych szefów kuchni
z poszczególnych restauracji - zarówno z Gwiazdką Michelin, wyróżnieniem Bib Gourmand, rekomendacją Michelin oraz Zieloną Gwiazdką ze wszystkich regionów objętych selekcją. Targi będą więc doskonałą okazją do promocji polskich bogatych tradycji kulinarnych, produktów regionalnych oraz turystyki zrównoważonej.

- Międzynarodowe targi ITB w Berlinie stanowią znakomitą sposobność, by utrwalić wizerunek Polski, jako kraju atrakcyjnego turystycznie, nie tylko ze względu na swoje wyjątkowe walory przyrodnicze, wspaniałą gościnność mieszkańców czy wszechstronność oferty turystycznej. W tym roku przestawimy odbiorcom Polskę także jako interesującą destynację wpisującą się w nowoczesny i dynamicznie rozwijający się trend – turystyki kulinarnej – mówi Rafał Szmytke, Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej. - Dzięki współpracy z Przewodnikiem Michelin otworzyliśmy nowe możliwości promocji naszego kraju. Aż 76 restauracji z czterech regionów – Małopolski, Mazowsza,  Wielkopolski i Pomorza - znalazło uznanie w oczach inspektorów. Mamy nadzieję, że planowane przez nas, w ramach polskiego stoiska atrakcje, wzbudzą zainteresowanie gości i zachęcą do wizyty w Polsce" – dodaje Rafał Szmytke.

Polskie stoisko narodowe o wielkości 500 m2 przyciągać będzie nie tylko wyjątkowymi doznaniami smakowymi i  oprawą wizualną, wzbogaconą  żywymi roślinami przywodzącymi na myśl piękno polskiej natury.  Ważnym wątkiem polskiego wystąpienia będzie także przewodnictwo Polski w Radzie Unii Europejskiej (1 stycznia – 30 czerwca 2025), którego symbolem jest jabłko.

Polska strefa będzie miejscem wielu spotkań przedstawicieli Ministerstwa Sportu i Turystyki oraz Polskiej Organizacji Turystycznej z branżą turystyczną z całego świata.

W trakcie trzydniowego wydarzenia, tegorocznym krajem-gospodarzem będzie Albania.

43 Partnerów POT na targach ITB Berlin 2025

W tym:

11 Regionalnych Organizacji Turystycznych (ROT)

5 Lokalnych Organizacji Turystycznych (LOT)

27 Partnerów branżowych (wybieranych na podstawie regulaminowej oceny zgłoszeń)

 

Regiony:

Lubelska ROT & Metropolia Lublin

Podkarpacka ROT

Podlaska ROT

Warmińsko-Mazurska ROT

Mazowiecka ROT

Małopolska ROT

Śląska ROT

Dolnośląska ROT

Lubuska ROT

Wielkopolska ROT & Miasto Poznań

Opolska ROT

 

Miasta/Lokalne Organizacje Turystyczne:

Gdańska LOT

Sopocka LOT

Łódzka LOT

Bydgoskie Centrum Informacji

Miasto Toruń

 

Branża:

JAN-POL

AKADEM

Tabby Tours

SuperTour

Travel-Projekt

Vengo

Weiss Travel

Top Travel Service

INTOUR

Furnel Travel

Polskie Linie Lotnicze LOT

Polskie Porty Lotnicze

Polski Holding Hotelowy

4Travel

Polska Grupa Uzdrowisk

Travel Netto

Idea Spa

Sheraton Sopot

Polka Travel

ActiveEast Tours

Destigo Hotels

Grupa Europlan

Polreisen

Travel Plus Poland

Focus Hotels

 

 

 

Do góry