Promocja w Internecie
Internet należy do grupy najszybciej rozwijających się narzędzi marketingowych spełniających wymogi nowoczesności i skuteczności. Stąd też promocja obszarów recepcji turystycznej w Internecie stanowi obecnie najbardziej popularne narzędzie, zapewniające możliwość personalizacji i interaktywności oraz globalny zasięg.
W swojej działalności promocyjnej Polska Organizacja Turystyczna realizuje projekty z zakresu digital marketingu, mające na celu:
- budowanie świadomości marki Polska i utrwalanie wizerunku Polski jako atrakcyjnego celu podróży,
- wywołanie zainteresowania ofertą turystyczną Polski i zachęcenie do przyjazdu do Polski.
Zgodnie z modelem POE stosowane przez POT narzędzia e-marketingu można podzielić na:
media płatne(paid):
- kampanie promocyjne online realizowane zarówno na rynku krajowym, jak i na rynkach zagranicznych
media własne (owned):
- strona www: Narodowy Portal Turystyczny (NPT) www.polska.travel prowadzony w 24 wersjach językowo-rynkowych,
- system CRM (customer relationship management – system do zarządzania relacjami z klientami) z własną bazą klientów i mechanizmem tworzenia i wysyłki newsletterów (e-mail marketing)
media pozyskane (earned):
- profile w mediach społecznościowych funkcjonujące na wszystkich rynkach, na których POT aktywnie promuje Polskę jako atrakcyjny cel podróży.