en
en
Kontakt
en
Kontakt

„Zachwyciła mnie Polska” – Rick Steves pokazuje Ameryce nasz kraj

Nowy film o Polsce znanego podróżnika Ricka Stevesa jest już dostępny online. Można go oglądać w USA w lokalnych stacjach PBS, na stronie internetowej tej stacji a także w internecie. W realizacji programu uczestniczył Zagraniczny Ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej (ZOPOT) w Chicago.

 Od początku kwietnia br. amerykańscy widzowie mogą oglądać najnowszy film znanego popularyzatora podróży po Europie – Ricka Stevesa. Godzinny odcinek specjalny zatytułowany „Rick Steves' Poland” miał premierę na antenie stacji PBS w całych Stanach Zjednoczonych. Co ważne, film można oglądać nie tylko na PBS – jest również dostępny bezpłatnie na YouTube, dzięki czemu każdy, kto chce zobaczyć Polskę oczami amerykańskiego podróżnika, może to zrobić już teraz.

W najnowszym dokumencie Rick Steves zabiera widzów w podróż przez najważniejsze polskie miasta i miejsca historyczne. Od królewskiego Krakowa i odbudowanej z ruin Warszawy, przez średniowieczną Toruń pachnącą piernikami, po monumentalny zamek w Malborku i nadmorski Gdańsk – kolebkę ruchu Solidarność. 

 „Bogactwo polskiej kultury i serdeczność jej mieszkańców są dla mnie źródłem inspiracji. Ucząc się o trudnej historii tego kraju, przypominam sobie, że wolność, pokój i dobrobyt nie przychodzą łatwo — i że mamy wiele powodów do wdzięczności” – mówi Rick Steves w filmie.

Twórcy filmu nie ukrywają, że największym wyzwaniem była długość materiału – Polska okazała się zbyt bogata, by zmieścić ją w 60 minutach. Z tego powodu niektóre sceny nie znalazły się w finalnej wersji. Jedną z nich był intymny koncert Chopina w eleganckim warszawskim salonie polskiego przewodnika i podróżnika Jarka. W filmie znalazła się natomiast scena z Łazienek Królewskich, gdzie latem odbywają się plenerowe koncerty fortepianowe pod pomnikiem kompozytora. Film pokazuje również, jak łatwo zakochać się w Polsce – nie tylko za sprawą jej historii, ale też kuchni. Pączki z różanym nadzieniem, pierogi i serdeczność Polaków to elementy, które zapadają w pamięć nie tylko turystom, ale i ekipie filmowej.

Film Ricka Stevesa cieszy się dużą popularnością. Post promujący film na Facebooku, zamieszczony przez ZOPOT, osiągnął znakomite wyniki – ponad 600 tysięcy unikalnych odbiorców, prawie 900 tysięcy wyświetleń i ponad 1 300 udostępnień. Aż 99% osób, które zobaczyły post, nie obserwowały wcześniej profilu – to znak, że temat Polski trafia do nowych odbiorców. 

 „Cieszymy się, że mogliśmy wspierać realizację tego projektu i że Polska została pokazana w sposób tak autentyczny, piękny i poruszający. Dla wielu widzów w USA to będzie pierwsze spotkanie z naszym krajem – i z pewnością niezapomniane” – mówi Magdalena Krucz, dyrektor Departamentu Planowania i Rozwoju w Polskiej Organizacji Turystycznej.

Na 15 kwietnia zaplanowano specjalny live na Facebooku z Rickiem Stevesem, podczas którego widzowie będą mogli zadawać pytania i dowiedzieć się więcej o kulisach produkcji filmu.

To jednak nie koniec dobrych wiadomości. Już tej jesieni na platformie Amazon Prime zadebiutuje nowy sezon popularnej serii „Rick Steves' Europe”, a w nim znajdą się aż dwa specjalne odcinki poświęcone Polsce. Będzie to jeszcze pełniejsze spojrzenie na kraj, który – jak podkreśla sam autor – „jest jednym z najbardziej niedocenianych w Europie”.

Do góry