Poland Convention Bureau (PCB), od 2002 roku działa w strukturach Polskiej Organizacji Turystycznej i jest jednostką odpowiedzialną za promocję Polski jako atrakcyjnej destynacji dla organizacji spotkań i wydarzeń biznesowych.
Jesteśmy pierwszym kontaktem dla wszystkich, poszukujących informacji dotyczących partnerów biznesowych i obiektów konferencyjnych oraz planujących zorganizować kongres stowarzyszenia lub wydarzenie korporacyjne w Polsce.
Naszym priorytetowym celem jest budowanie wizerunku Polski jako kraju atrakcyjnego dla organizacji wszelkiego rodzaju wydarzeń biznesowych. Misję tę realizujemy poprzez:
udział w międzynarodowych imprezach targowych, który owocuje pozyskiwaniem kolejnych kontaktów biznesowych;
realizację podróży studyjnych dla zagranicznych dziennikarzy oraz organizatorów spotkań i wydarzeń biznesowych w tym konferencji, kongresów, premier produktów, podróży motywacyjnych;
pozyskiwanie nowych spotkań i wydarzeń biznesowych dla kraju;
współpracę z mediami zagranicznymi oraz zamieszczanie artykułów i reklam promujących Polskę jako destynację biznesową w prasie oraz katalogach branżowych;
utrzymywanie stałej współpracy z miejskimi convention bureaux w ramach ww. działań;
nawiązywanie współpracy z polskimi przedsiębiorcami branży spotkań w ramach programów: Rekomendowany Profesjonalny Organizator Kongresów (Professional Congress Organizer) i Rekomendowany Organizator Podróży Motywacyjnych (Incentive Travel Company);
nawiązywanie współpracy z polskim środowiskiem naukowym m.in. w ramach Programu Ambasadorów Kongresów Polskich;
utrzymywanie stałej współpracy z międzynarodowymi organizacjami i stowarzyszeniami skupiającymi profesjonalistów związanych z przemysłem spotkań;
gromadzenie i opracowanie danych statystycznych nt. spotkań i wydarzeń biznesowych odbywających się w Polsce, zgodnie z zaleceniami międzynarodowych organizacji prowadzących podobne rankingi tj. ICCA – International Congress and Convention Association oraz UIA – Union of International Association.
Polska Organizacja Turystyczna jest członkiem stowarzyszeń branży spotkań: Union of International Associations i International Congress and Convention Association
Raport "Bleisure in Association Conferences" powstał w wyniku współpracy między znanym w Polsce Robem Davidsonem (MICE Knowledge) z platformą Conferli. Najnowsze badanie skupia się na zmieniających się dynamicznie aspektach konferencji stowarzyszeniowych. Przeprowadzone wśród planistów tego typu wydarzeń badanie ukazuje ewolucję podejścia do bleisure. Raport dodatkowo prezentuje informacje o trendzie bleisure w Polsce.
Zachęcamy do przeczytania raportu specjalnego o turystyce biznesowej w najnowszym wydaniu miesięcznika MANAGER Report. Na dwudziestu stronach magazynu znajdziecie obszerny zbiór informacji dotyczących przemysłu spotkań i wydarzeń, miejsc do organizacji kongresów i konferencji, rankingów ICCA i UIA, rekomendowanych firm organizujących wydarzenia (PCO) i organizatorów incentive travel (ITC), Programu Ambasadorów Kongresów Polskich oraz działań podejmowanych przez miejskie i regionalne convention bureaux w Polsce. Dla wszystkich zainteresowanych czytelników przygotowaliśmy również specjalny słowniczek obejmujący pojęcia związane z branżą MICE.
10 stycznia odbyła się kolejna edycja Forum Branży Eventowej (FBE) w Expo XXI Warszawa, z udziałem ponad 2000 uczestników, 136 wystawców, dwóch scen i 29 wystąpień pod hasłem "Eventy przyszłości". Zakończeniem był Charytatywny Gala Elfy SBE. Poland Convention Bureau był aktywny na wydarzeniu, uczestnicząc w wielu spotkaniach.
8 stycznia 2024 roku w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach Silesia Convention Bureau rozpoczęło projekt o nazwie Silesia Ambasador Day. Polska Organizacja Turystyczna była partnerem merytorycznym wydarzenia.
Odcinek podcastu "Destinations as the Driving Force of a Conference" został poświęcony Polsce. W rozmowie Bregje Frens - de Leeuw, reprezentującej Conferli, z Anetą Książek poruszono kwestie dotyczące Polski jako atrakcyjnej destyacji dla organizatorów kongresów, konferencji i innych międzynarodowych wydarzeń.
W roku 2023, Poland Convention Bureau (PCB) skoncentrowało się na wzmocnieniu swojej obecności online. Działania koncentrowały się na platformach takich jak strona internetowa POT.GOV.PL, Facebook, Twitter, LinkedIn, Youtube oraz szeregu innych kanałów, z czego wyłoniły się interesujące wyniki. Za pomocą różnorodnych kanałów, PCB osiągnęło duże zasięgi, zarówno w Polsce, jak i zagranicą, skutecznie komunikując do różnych segmentów rynku spotkań i wydarzeń. Analiza danych z Google Analytics, Sotrender i Social Media Listening Brand24 wykazała znaczący wzrost aktywności, wzmocnienie marki oraz zasięgu, co potwierdzało efektywność podejmowanych działań marketingowych.