Poland Convention Bureau (PCB), od 2002 roku działa w strukturach Polskiej Organizacji Turystycznej i jest jednostką odpowiedzialną za promocję Polski jako atrakcyjnej destynacji dla organizacji spotkań i wydarzeń biznesowych.
Jesteśmy pierwszym kontaktem dla wszystkich, poszukujących informacji dotyczących partnerów biznesowych i obiektów konferencyjnych oraz planujących zorganizować kongres stowarzyszenia lub wydarzenie korporacyjne w Polsce.
Naszym priorytetowym celem jest budowanie wizerunku Polski jako kraju atrakcyjnego dla organizacji wszelkiego rodzaju wydarzeń biznesowych. Misję tę realizujemy poprzez:
udział w międzynarodowych imprezach targowych, który owocuje pozyskiwaniem kolejnych kontaktów biznesowych;
realizację podróży studyjnych dla zagranicznych dziennikarzy oraz organizatorów spotkań i wydarzeń biznesowych w tym konferencji, kongresów, premier produktów, podróży motywacyjnych;
pozyskiwanie nowych spotkań i wydarzeń biznesowych dla kraju;
współpracę z mediami zagranicznymi oraz zamieszczanie artykułów i reklam promujących Polskę jako destynację biznesową w prasie oraz katalogach branżowych;
utrzymywanie stałej współpracy z miejskimi convention bureaux w ramach ww. działań;
nawiązywanie współpracy z polskimi przedsiębiorcami branży spotkań w ramach programów: Rekomendowany Profesjonalny Organizator Kongresów (Professional Congress Organizer) i Rekomendowany Organizator Podróży Motywacyjnych (Incentive Travel Company);
nawiązywanie współpracy z polskim środowiskiem naukowym m.in. w ramach Programu Ambasadorów Kongresów Polskich;
utrzymywanie stałej współpracy z międzynarodowymi organizacjami i stowarzyszeniami skupiającymi profesjonalistów związanych z przemysłem spotkań;
gromadzenie i opracowanie danych statystycznych nt. spotkań i wydarzeń biznesowych odbywających się w Polsce, zgodnie z zaleceniami międzynarodowych organizacji prowadzących podobne rankingi tj. ICCA – International Congress and Convention Association oraz UIA – Union of International Association.
Polska Organizacja Turystyczna jest członkiem stowarzyszeń branży spotkań: Union of International Associations i International Congress and Convention Association
Członkowie Strategic Alliance of National Convention Bureaux of Europe spotkali się w Barcelonie. Wydarzenie, które odbyło się 25 i 26 stycznia, wyznaczyło punkt zwrotny dla Aliansu, który pochylił się nad palącymi kwestiami oraz wytyczył kurs na przyszłość. Poland Convention Bureau było reprezentowane przez swoją kierowniczkę, Anetę Książek.
Rusza piąta odsłona konkursu organizowanego przez Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce SKKP dla studentów oraz absolwentów kierunków związanych z turystyką biznesową. Cel pozostaje niezmiennie ten sam, a jest nim popularyzacja sektora MICE wśród młodych osób oraz wzmocnienie ich zainteresowania turystyką biznesową.
Trwa głosowanie na najbardziej wpływowe osoby w branży spotkań i wydarzeń z Nowej Europy. Kto zasługuje na tytuł Meetings Star w edycji konkursu 2023/2024? Głosowanie zbliża się do końca i organizator Kongres Magazine zachęca do udziału i oddania głosów. Wśród wybranych kandydatów jest wielu polskich profesjonalistów z branży eventowej.
18 stycznia Hotel Radisson Blu w Sopocie gościł przedstawicieli branży turystycznej podczas uroczystej Gali Finałowej 5. edycji prestiżowego konkursu Sopockie Perły 2023. Kapituła Konkursowa, złożona z przedstawicieli sektora turystycznego, podjęła trudne zadanie wyłonienia laureatów w czterech kluczowych kategoriach: Gościnność, Kulinaria, Wydarzenie oraz Debiut. Kto ostatecznie zdobył to honorowe wyróżnienie spośród imponującej liczby 65 konkursowych zgłoszeń? Wydarzenie zostało objęte Honorowym Patronatem Prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej.
Przedstawiciele Polskiej Organizacji Turystycznej uczestniczyli w debacie"Turystyka biznesowa - Rola i znaczenie przemysłu spotkań w Polsce" organizowanej w siedzibie WPROST w Warszawie. Wydarzenie, które poprowadził redaktor Mariusz Rytel, skupiło się na roli i znaczeniu przemysłu spotkań w Polsce.
W minionym roku, polskie convention bureaux skupiły się na różnorodnych obszarach, takich jak promocja, analiza rynku, raporty, oraz istotne zmiany i trendy w branży. W skrócie, ostatnie 12 miesięcy w polskich CVBs można opisać jako okres intensywnego zaangażowania w przyciąganie nowych wydarzeń, budowanie relacji z partnerami, organizowanie wizyt studyjnych, press tourów, zbieranie danych oraz uczestnictwo w międzynarodowych targach i innych wydarzeniach B2B.