en
en
Kontakt

Poland Online Site Inspection 2.0 – nowe funkcjonalności katalogu

Ubiegły rok przekształcił obraz branży MICE na całym świecie. Chociaż żyjemy w tzw. nowej normalności, spotkania twarzą w twarz pozostaną jednak kluczowe, jeśli chodzi o wymianę wiedzy, doświadczeń, nawiązywanie relacji, budowanie zespołów czy motywowanie i nagradzanie pracowników oraz partnerów. W wymagających czasach stały się ważniejsze niż kiedykolwiek.

Odbudowa popytu na wyjazdy biznesowe i programy incentive travel w Polsce to jedno z kluczowych założeń dla działań Poland Convention Bureau. Współpraca ze specjalistami z SITE Poland oraz lokalnymi ekspertami w miastach i regionach zapoczątkowana została przez Poland Convention Bureau w 2020 roku cyklem podróży studyjnych dla organizatorów podróży motywacyjnych, którzy ze względu na utrudnienia w podróżach, zainteresowali się rodzimą ofertą. Tak powstał projekt uzupełniający dla katalogu POSI czyli Destination Poland.

 - Od wielu lat PCB POT prowadzi również Program Rekomendacji Profesjonalnych Organizatorów Podróży Motywacyjnych, który stanowi grupę wyspecjalizowanych firm organizujących w Polsce programy motywacyjne dla zagranicznych klientów. Mając tak profesjonalne zaplecze, nie pozostało nam nic innego, jak zebrać najciekawsze pomysły na programy incentive w Polsce i dotrzeć z tym przekazem jak najszerzej, zarówno poprzez katalog POSI, jak też projekt Destination Poland. Warto podkreślić, iż po raz pierwszy w konkursie MP Power Awards program na incentive krajowy będzie konkurować na równi z programami na zagranicę. To pokazuje, że Polska jest ciekawa,  bezpieczna, dla wielu ze swoją ofertą zaskakująca i jest po prostu dobrą sceną dla spotkań czy to w terenie czy to w obiektach. Liczy się bezpieczeństwo i dobry pomysł – powiedziała Aneta Książek, kierownik Poland Convention Bureau POT.

Z kolei Hybrid Meetings & Virtual Events to kategoria, która  potwierdza błyskawicznie dostosowanie się do nowych realiów. Polskie destynacje, działające na ich terenie obiekty konferencyjne, hotele, firmy DMC, PCO, biura convention i podwykonawcy, zaadoptowali się do zmian, wprowadzając rozwiązania pozwalające na przygotowanie nie tylko bezpiecznych, ale też zaawansowanych technicznie imprez na najwyższym poziomie. Powstały platformy do spotkań online oraz sale studyjne, ułatwiające organizację hybrydowych eventów, coraz więcej agencji świadczy profesjonalne usługi w tym zakresie.  W sumie w kategorii Hybrid Meetings & Virtual Events znalazło się blisko 40 takich miejsc, z czego najwięcej w Warszawie i w  Krakowie.

Od zeszłego roku Poland Convention Bureau POT prowadzi zwiększone działania promocyjne on-line, skierowane do przedstawicieli branży spotkań, mające na celu potrzymanie popytu na Polskę oraz budowę zaufania wśród planistów spotkań i wydarzeń. W ostatnim czasie materiały ukazały się w wielu krajowych i zagranicznych kanałach internetowych oraz portalach Zagranicznych Ośrodków POT.

Informacje o projekcie opublikowały zagraniczne media branżowe takie jak: Headquarters Magazine -The Association Magazine (Belgia), MICE & Business Travel (Holandia), Travel 360 (Benelux), Kongres Magazine (Europa Centralna), Event Manager Blog (USA). Do POSI prowadzi również hyperlink z tabeli rankingowej opublikowanego 12 maja ur. Raportu ICCA 2019 (Polska na miejscu 19. na świecie), który został wysłany do dziennikarzy oraz przedstawicieli stowarzyszeń z całego świata oraz nowego Raportu UIA 2021, którego partnerem jest POT. PCB POT prowadziła również kampanie jesienną (2020) i wiosenną (2021) w krajowych mediach branżowych.

W wyniku tych działań, w terminie maj 2020 – kwiecień 2021,  katalog POSI odwiedziło prawie 4000 unikalnych użytkowników. W 2020 roku najchętniej szukano informacji o Krakowie, Gdańsku i Warszawie a od początku tego roku o Krakowie, Warszawie i Poznaniu. Średni czas zatrzymania na stronie to 2 minuty i 26 sekund, przy czym oferta Warszawy znacznie przewyższa ten wynik i zatrzymuje użytkownika na 4 minuty i 33 sekundy. Podstrony Gdańska i Krakowa goszczą swoich użytkowników blisko 3 minuty. Minimalnie mniej wejść, ale za to dłuższy pobyt na swojej podstronie odnotował Wrocław (3:18). Natomiast częstotliwość odwiedzin całego katalogu POSI powiązana jest zarówno z prowadzonymi przez PCB POT działaniami promocyjnymi, jak i sytuacją pandemiczną w Polsce i na świecie. Najwięcej odsłon odnotowano w miesiącu premierowym maj-czerwiec oraz w październiku 2020, a także w marcu i kwietniu 2021.

Poland Online Site Inspection to narzędzie technologicznie oparte na funkcjonalności strony internetowej POT i przygotowane w języku angielskim. Zawiera informacje o ponad pół tysiącu obiektów i atrakcji w Polsce. Informacje te podzielone są na kategorie oraz wzbogacone zdjęciami i materiałami multimedialnymi, w tym najnowszym spotem „Poland. Everything you want”, który pokazuje zróżnicowanie polskiego krajobrazu, stanowiącego naturalną scenerię dla programów incentive w Polsce.

POSI dzięki dalszej współpracy z lokalnymi partnerami branżowymi będzie sukcesywnie uzupełniane i rozwijane, by jeszcze lepiej służyło jako branżowe narzędzie wsparcia.

Do góry