Poland Convention Bureau (PCB), od 2002 roku działa w strukturach Polskiej Organizacji Turystycznej i jest jednostką odpowiedzialną za promocję Polski jako atrakcyjnej destynacji dla organizacji spotkań i wydarzeń biznesowych.
Jesteśmy pierwszym kontaktem dla wszystkich, poszukujących informacji dotyczących partnerów biznesowych i obiektów konferencyjnych oraz planujących zorganizować kongres stowarzyszenia lub wydarzenie korporacyjne w Polsce.
Naszym priorytetowym celem jest budowanie wizerunku Polski jako kraju atrakcyjnego dla organizacji wszelkiego rodzaju wydarzeń biznesowych. Misję tę realizujemy poprzez:
udział w międzynarodowych imprezach targowych, który owocuje pozyskiwaniem kolejnych kontaktów biznesowych;
realizację podróży studyjnych dla zagranicznych dziennikarzy oraz organizatorów spotkań i wydarzeń biznesowych w tym konferencji, kongresów, premier produktów, podróży motywacyjnych;
pozyskiwanie nowych spotkań i wydarzeń biznesowych dla kraju;
współpracę z mediami zagranicznymi oraz zamieszczanie artykułów i reklam promujących Polskę jako destynację biznesową w prasie oraz katalogach branżowych;
utrzymywanie stałej współpracy z miejskimi convention bureaux w ramach ww. działań;
nawiązywanie współpracy z polskimi przedsiębiorcami branży spotkań w ramach programów: Rekomendowany Profesjonalny Organizator Kongresów (Professional Congress Organizer) i Rekomendowany Organizator Podróży Motywacyjnych (Incentive Travel Company);
nawiązywanie współpracy z polskim środowiskiem naukowym m.in. w ramach Programu Ambasadorów Kongresów Polskich;
utrzymywanie stałej współpracy z międzynarodowymi organizacjami i stowarzyszeniami skupiającymi profesjonalistów związanych z przemysłem spotkań;
gromadzenie i opracowanie danych statystycznych nt. spotkań i wydarzeń biznesowych odbywających się w Polsce, zgodnie z zaleceniami międzynarodowych organizacji prowadzących podobne rankingi tj. ICCA – International Congress and Convention Association oraz UIA – Union of International Association.
Polska Organizacja Turystyczna jest członkiem stowarzyszeń branży spotkań: Union of International Associations i International Congress and Convention Association
Dnia 22 marca 2024 roku, w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach, miało miejsce wyjątkowe spotkanie branżowe zorganizowane przez Poland Convention Bureau POT. Wydarzenie, podzielone na trzy główne segmenty, zapewniło uczestnikom bogatą dawkę wiedzy, inspiracji oraz możliwości nawiązania nowych kontaktów w branży spotkań.
W dniu 21 marca 2024 roku odbyła się Gala Ambasadorów Kongresów Polskich, zorganizowana przez Polską Organizację Turystyczną – Poland Convention Bureau, Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce oraz Silesia Convention Bureau. Wydarzenie miało miejsce w Walcowni Muzeum Hutnictwa i Cynku w Katowicach, będącej unikatową postindustrialną przestrzenią.
22 marca 2024 roku w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach odbyło się wyjątkowe wydarzenie - kolejna edycja Laboratorium Twórców, organizowana przez Polską Organizację Turystyczną - Poland Convention Bureau. Tym razem głównym tematem było wykorzystanie sztucznej inteligencji (AI) w przemyśle spotkań. Sesję szkoleniową poprowadzili doświadczeni eksperci: Piotr Szkoda i Jacek Adamczak ze sprawny.marketing.
Silesia Meeting Day, zorganizowany przez Silesia Convention Bureau, był pierwszym wydarzeniem tego cyklu w tym roku. Uczestnicy mieli okazję spędzić cały dzień w towarzystwie kluczowych postaci branży z województwa śląskiego. Na spotkaniu w Best Western Hotel Mariacki powitano nowego konsorcjanta SCB, Catering Arts, a także po raz pierwszy udział wzięły osoby reprezentujące Novotel Katowice Centrum, Hotel Pałac Czarny Las oraz agencję Dreamup. W ramach projektu Laboratorium Twórców Jarosław Marciuk z Poland Convention Bureau zapewnił uczestnikom dużą dawkę wiedzy o marketingu online w sektorze MICE oraz marketingu miejsc.
Wrocław staje się centrum dynamicznej rewolucji w branży organizacji wydarzeń biznesowych. Badania przeprowadzone wśród doświadczonych profesjonalistów z agencji eventowych i Klubu Ambasadorów Kongresów Wrocławia ujawniają nie tylko rosnącą innowacyjność technologiczną, ale także coraz większą świadomość ekologiczną, która kształtuje przyszłość tego sektora.
Kraków Convention Bureau (KCB) rozpoczyna działania w oparciu o nową strategię pozycjonowania i komunikacji marki: “Know-How, City, Business”. Nowa narracja ma definiować Kraków jako destynację pierwszego wyboru dla międzynarodowych eventów, kongresów i konferencji poprzez akcentowanie mocnych kompetencji MICE oraz rozbudowanej infrastruktury konferencyjnej. Celem działań będzie także dostosowanie tonu do wymagań współczesnych organizatorów wydarzeń, którzy szukają wartości dodanej w tym, co miasto ma do zaoferowania także “po godzinach”.