Poland Convention Bureau (PCB), od 2002 roku działa w strukturach Polskiej Organizacji Turystycznej i jest jednostką odpowiedzialną za promocję Polski jako atrakcyjnej destynacji dla organizacji spotkań i wydarzeń biznesowych.
Jesteśmy pierwszym kontaktem dla wszystkich, poszukujących informacji dotyczących partnerów biznesowych i obiektów konferencyjnych oraz planujących zorganizować kongres stowarzyszenia lub wydarzenie korporacyjne w Polsce.
Naszym priorytetowym celem jest budowanie wizerunku Polski jako kraju atrakcyjnego dla organizacji wszelkiego rodzaju wydarzeń biznesowych. Misję tę realizujemy poprzez:
udział w międzynarodowych imprezach targowych, który owocuje pozyskiwaniem kolejnych kontaktów biznesowych;
realizację podróży studyjnych dla zagranicznych dziennikarzy oraz organizatorów spotkań i wydarzeń biznesowych w tym konferencji, kongresów, premier produktów, podróży motywacyjnych;
pozyskiwanie nowych spotkań i wydarzeń biznesowych dla kraju;
współpracę z mediami zagranicznymi oraz zamieszczanie artykułów i reklam promujących Polskę jako destynację biznesową w prasie oraz katalogach branżowych;
utrzymywanie stałej współpracy z miejskimi convention bureaux w ramach ww. działań;
nawiązywanie współpracy z polskimi przedsiębiorcami branży spotkań w ramach programów: Rekomendowany Profesjonalny Organizator Kongresów (Professional Congress Organizer) i Rekomendowany Organizator Podróży Motywacyjnych (Incentive Travel Company);
nawiązywanie współpracy z polskim środowiskiem naukowym m.in. w ramach Programu Ambasadorów Kongresów Polskich;
utrzymywanie stałej współpracy z międzynarodowymi organizacjami i stowarzyszeniami skupiającymi profesjonalistów związanych z przemysłem spotkań;
gromadzenie i opracowanie danych statystycznych nt. spotkań i wydarzeń biznesowych odbywających się w Polsce, zgodnie z zaleceniami międzynarodowych organizacji prowadzących podobne rankingi tj. ICCA – International Congress and Convention Association oraz UIA – Union of International Association.
Polska Organizacja Turystyczna jest członkiem stowarzyszeń branży spotkań: Union of International Associations i International Congress and Convention Association
Kraków został wybrany na gospodarza szóstej edycji europejskiego Forum Miast (Cities Forum), które odbędzie się w połowie przyszłego roku. To jedno z najważniejszych wydarzeń poświęconych rozwojowi miast w Europie.
Lubelskie Convention Bureau działające w ramach LROT, zorganizowało branżowe wydarzenie pt. "Współczesne narzędzia w marketingu przemysłu spotkań". Tego dnia warsztaty poprowadzili Adam Mikołajczyk - Prezes Fundacji Best Place oraz Jarosław Marciuk - Główny Specjalista ds. Marketingu Poland Convention Bureau POT. Szkolenie prowadzone przez Jarka było jednoczeście wyjazdową sesją Laboratorium Twórców, edukacyjnego projektu Polskiej Organizacji Turystycznej dla przedstawicieli przemysłu spotkań.
20 czerwca br. w Szczecinie odbył się International Day 2024 na terenie Dowództwa Wielonarodowego Korpusu Północno-Wschodniego. Polska Organizacja Turystyczna promowała atrakcje Polski na wydarzeniu, które zgromadziło około 1000 uczestników z 20 krajów. Dzień później przedstawiciele Szczecin Convention Bureau zaprezentowali zespołowi Poland Convention Bureau najważniejsze atrakcje oraz obiekty kongresowe i konferencyjne miasta. Wizyta zakończyła się w Świnoujściu, gdzie odbyło się site inspection obiektów Zdrojowa Hotels.
We wtorek 24 czerwca br. odbędzie się ostatnia sesja Laboratorium Twórców w tym półroczu. Tym razem spotykamy się w Lublinie dzięki współpracy z Lubelskim Convention Bureau i Lubelską Regionalną Organizacją Turystyczną.
Silesia Convention Bureau przedstawiło raport analizujący potencjał rynku wydarzeń biznesowych w województwie śląskim. Raport zatytułowany "Strona podażowa rynku wydarzeń biznesowych w województwie śląskim. Obiekty wydarzeń biznesowych" oferuje szczegółowy przegląd obiektów konferencyjnych, baz noclegowych oraz liczby dostępnych miejsc w tych obiektach. Badanie zostało przeprowadzone przez Centrum Badań i Rozwoju Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach we współpracy z Akademią Wychowania Fizycznego w Katowicach.
W Warszawie odbyła się specjalna sesja Laboratorium Twórców przeznaczona dla członków SITE Poland. Spotkanie, prowadzone przez Jarosława Marciuka z Biura Spotkań i Wydarzeń Polskiej Organizacji Turystycznej, poświęcone było tematowi "Digital Marketing w Turystyce – Marketing Miejsc i Przemysł Spotkań".