Znaczący wzrost liczby spotkań i wydarzeń we Wrocławiu
W minionym roku we Wrocławiu zorganizowano 1139 spotkań i wydarzeń dla grup liczących co najmniej 50 osób. Stanowi to wzrost o 47 proc. w porównaniu do roku 2017. Convention Bureau Wrocław podkreśla, że szczególnym osiągnięciem miasta było zwycięstwo w międzynarodowym konkursie European Best Destination.
Jak wynika z danych zawartych w Raporcie Przemysłu Spotkań i Wydarzeń 2019, w stolicy Dolnego Śląska zorganizowano 1139 spotkań i wydarzeń dla grup liczących 50 i więcej osób. Aż 745 z nich to konferencje i kongresy, które stanowiły niemal 2/3 wszystkich wydarzeń, ujętych w statystykach wrocławskiego Convention Bureau. Raport wskazuje, że minionym roku odbyło się również 326 wydarzeń korporacyjnych i motywacyjnych. Wrocław gościł również 68 targów i wystaw.
Wrocław jest więc, podobnie jak Poznań, Toruń i Lublin, miastem typowo konferencyjnym. We Wrocławiu w 2018 roku udział grup krajowych kształtował się na poziomie 92 proc. (przy średniej ogólnopolskiej 87 proc.). Jeżeli chodzi o strukturę branżową organizatorów/zleceniodawców spotkań i wydarzeń, to na pierwszym miejscu, podobnie jak w próbie ogółem, znalazła się branża handlowo-usługowa (38 proc.), na drugim – humanistyczna (18 proc.). Na trzecim zaś uplasowała się branża ekonomiczno-polityczna (16 proc.).
Średni czas trwania spotkań i wydarzeń organizowanych we Wrocławiu w 2018 roku wyniósł 1,33 dnia i był niższy od średniej ogólnopolskiej. Najwięcej wydarzeń zorganizowano w czerwcu, kwietniu i październiku (po 11 proc.) oraz marcu i we wrześniu (po 10 proc.).
Convention Bureau Wrocław podkreśla, że w szczególności jest dumne ze zwycięstwa w międzynarodowym konkursie European Best Destination 2018. „Dzięki ponad 41 tys. głosów możemy się pochwalić tytułem najlepszej europejskiej destynacji turystycznej. Zwycięstwo to ma bezpośrednie przełożenie na rozpoznawalność Wrocławia na arenie międzynarodowej, wzrost zainteresowania miastem ze strony organizatorów wydarzeń, a także na rozwój przemysłu spotkań i nowe możliwości współpracy lokalnego sektora MICE” – czytamy w Raporcie Przemysłu Spotkań i Wydarzeń.
Przedstawiciele wrocławskiego Convention Bureau podkreślają, że stolica Dolnego Śląska jest miastem otwartym, różnorodnym kulturowo i przyjaznym dla biznesu. Wrocław nieustannie rozwija swój potencjał, starając się jednocześnie dbać o każdego mieszkańca. Jest uwielbiany przez turystów krajowych i zagranicznych, będąc swoistym centrum biznesowym, którym łatwo znajdują pracę studenci, a także doświadczeni profesjonaliści.
„Dzięki tytułowi Europejskiej Stolicy Kultury miasto jest najszybciej rozwijającym się ośrodkiem kulturalnym na mapie Polski i Europy środkowo-wschodniej. Wrocław zaraża swoim pięknem o każdej porze roku, a panująca w nim atmosfera utwierdza wszystkich w przekonaniu, że to prawdziwe „miasto spotkań”. Również branża spotkań dostrzega możliwości miasta, wciąż tworząc nowe, kreatywne koncepty i inwestycje” – napisano w Raporcie.
Fot. Pixabay License