Zbieramy statystyki
Zbieramy statystyki za 2013 rok do Raportu „Przemysł spotkań i wydarzeń w Polsce”! Jest to publikacja przygotowywana wspólnie z Regionalnymi Convention Bureaux, obiektami z całej Polski oraz organizatorami spotkań.
Jej głównym celem jest oszacowanie liczby i rozmiarów organizowanych na terenie Polski spotkań i wydarzeń. Od 2012 roku większą uwagę poświęcamy wykazaniu wpływu jakie dla państwa, regionów i poszczególnych obiektów przynosi przemysł spotkań.
Ankieta skierowana jest do wszystkich Regionalnych Convention Bureaux, obiektów posiadających możliwości organizacji spotkań oraz do organizatorów wydarzeń.
Serdecznie zachęcamy do wprowadzania danych za rok 2013! Wspólnie co roku udaje nam się przedstawić znaczną liczbę spotkań oraz ich analizę ekonimiczną, co podnosi konkurencyjność Polski na arenie międzynarodowej. Wierzymy, że z pomocą branży uda się pobić zeszłoroczny rekord i po raz kolejny udowodnić, jak duże znaczenie ma przemysł spotkań dla rozwoju kraju, regionów i prywatnych przedsiębiorców.
Wypełnij ankietę ANKIETA ON-LINE
Przed uzupełnieniem zobacz, jakie informacje zawiera formularz
Słownik pojęć:
Branża:
-
medyczna - spotkania związane z naukami medycznymi w tym: stomatologią, farmacją, zdrowiem publicznym, fizjoterapią, diagnostyką laboratoryjną,
-
techniczna – spotkania związane z architekturą i urbanistyką, automatyką i robotyką, biocybernetyką, budownictwem, elektroniką, elektrotechniką, geodezją i kartografią, górnictwem, inżynierią, technologią, chemią, transportem itp.
-
informatyczno-komunikacyjna – spotkania i wydarzenia związane z dyscypliną naukową i techniczną zajmującą się przetwarzaniem informacji, a w tym technologiami przetwarzania informacji, technologiami wytwarzania systemów przetwarzających informacje oraz systemami komunikacji, komunikacją oraz jej pochodnymi,
-
ekonomiczno-polityczna - spotkania związane z ekonomią, polityką, finansami, bankowością, naukami o zarządzaniu, towaroznawstwem,
-
humanistyczna – spotkania związane z kulturą, sztuką, jak historia sztuki, filologia, muzykologia, etyka, filozofią, oraz te związane ze społeczeństwem, jak historia, archeologia, socjologia, psychologia, antropologia itp.
Rodzaj grupy:
-
Instytucja rządowa / organizacja publiczna - grupa ta obejmuje: urzędników państwowych, osoby mianowane i wybrane do pełnienia funkcji publicznych oraz dostawców usług dla jednostek administracji rządowej i samorządowej,
-
Stowarzyszenie - zorganizowana w oparciu o członkostwo grupa osób i/lub spółek o zbieżnej tożsamości, zainteresowaniach lub celach. Stowarzyszenia istnieją w celu realizacji potrzeb swoich członków. Zwykle są to organizacje typu non-profit (obejmują m.in.: stowarzyszenia zawodowe, handlowe, akademickie, kulturalne, sportowe i pracownicze [związki zawodowe]),
-
Przedsiębiorstwo - każda firma nastawiona na zysk, która oferuje usługi lub produkty swoim klientom,
-
Organizacja pozarządowa typu non-profit - organizacja, która istnieje po to, by świadczyć usługi innym i której członkowie nie mogą czerpać korzyści majątkowych z jej przychodów netto (termin ten obejmuje organizacje pozarządowe (NGO), kościoły, szpitale, szkoły wyższe, biblioteki, fundacje, instytucje dobroczynne i grupy inicjatywne).
Rodzaj spotkania:
-
Konferencja/kongres - Ogólnie ujmując jest to zebranie osób spotykających się we wspólnym celu, z dyskusjami i wymianą bądź udostępnianiem informacji. Może być dostępne dla wszystkich lub ograniczona do konkretnych odbiorców,
- Targi/wystawa - duże wydarzenia o dowolnej tematyce, zazwyczaj odbywające się na terenie obiektów targowych,
- Wydarzenia motywacyjne - w tym podróże, wyjazdy motywacyjne o charakterze gratyfikacyjnym, uzaniowym,
- Wydarzenia korporacyjne - wydarzenie firmowe ze szczególnym zwróceniem uwagi na szkolenia, warsztaty, konferencje prasowe, premiery produktów.