en
en
Kontakt

Wpływ wielkich wydarzeń sportowych na turystykę

Otwarcia seminarium dokonała Pani Katarzyna Sobierajska Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki.

Wielkie wydarzenia sportowe (ang. mega-events) generują wielkie emocje, dochody i koszty. Ich międzynarodowy, a często globalny zasięg sprawia, że są one w centrum uwagi kibiców, polityków a także wielkiego i małego biznesu.

Międzynarodowe seminarium odpowiedziało na pytanie: czy turystyka faktycznie odnosi korzyści dzięki organizacji wielkich wydarzeń sportowych? Jakie są koszty organizacji takich wydarzeń z punktu widzenia turystyki? Podczas seminarium zaprezentowane zostały studia przypadku m.in. z UEFA Euro 2012™ w Polsce, Igrzysk Olimpijskich w Londynie 2012 oraz Australian Open. W dyskusji wzięli udział wysocy przedstawiciele administracji turystycznej z krajów OECD mających bogate doświadczenia w zakresie turystyki sportowej, a także przedstawiciele europejskich organizacji branżowych i nauki.

Seminarium było wydarzeniem towarzyszącym 94. posiedzeniu Komitetu Turystyki OECD, które odbyło się w dniach 1 – 2 października 2014 roku na Stadionie Narodowym z udziałem 90 delegatów z 39 państw OECD oraz z państw i organizacji partnerskich.



Do góry