en
en
Kontakt

Warsztat Poland. More Than You Expected dla przestawicieli stowarzyszeń w Brukseli

ZOPOT-Bruksela-warsztaty-stowarzyszenia-poland-convention-bureau-polska-organizacja-turystyczna-.jpg

W warsztacie ze strony Polskiej - oprócz reprezentacji POT - brało udział czterech partnerów z Polski. Najważniejszym czynnikiem wyboru finalnej destynacji przez planistów spotkań z zagranicy pozostają połączenia lotnicze, wysokiej jakości zaplecze konferencyjno-kongresowe oraz atrakcyjność miejsca. Z uwagi na bezpośrednie połączenie Brukseli z Warszawą i Krakowem  (PLL LOT i Brussels Airlines), organizatorzy postanowili zaprosić convention bureaux właśnie z tych miast (Warsaw Convention Bureau i Kraków Convention Bureau), które jednocześnie najmocniej reprezentują Polskę w rankingach ICCA i UIA. Kongresy i konferencje w większości nie odbywają się bez wsparcia organizacyjnego PCO, dlatego też wystąpienie było wzmocnione przez obecność dwóch rekomendowanych PCO – Mazurkas Congress Management i Poznań Congress Center PCO.

IMG_E2016.JPG

Bruksela jest siedzibą wielu stowarzyszeń międzynarodowych, dlatego też dzisiejszy warsztat ma istotne znaczenie - daje szansę na budowanie i podtrzymanie  kontaktów biznesowych oraz potwierdzenie roli Polski jako lidera Europy Centralnej dla spotkań i wydarzeń. W latach poprzednich braliśmy udział w warsztatach branżowych organizowanych w Walonii i Flandrii , ale byliśmy jednymi z wielu wystawców biorących udział w tych wydarzeniach. Dzięki współpracy z Poland Convention Bureau oraz partnerami zewnętrznymi udało nam się zrealizować własne wydarzenie - szyte na miarę, w konwencji innowacyjnej, angażującej uczestników do dzielenia się własnymi doświadczeniami i potrzebami w organizacji konferencji i kongresów swoich stowarzyszeń – powiedziała Dominika Szulc, Dyrektor Zagranicznego Ośrodka POT w Brukseli.

IMG_E1964.JPG

Bruksela jest trzecim – po Nowym Jorku i Waszyngtonie – najliczniej zamieszkanym miastem przez obcokrajowców, którzy zatrudnieni są tu jako eksperci w międzynarodowych stowarzyszeniach, organizacjach, korporacjach oraz instytucjach UE. Mimo tak silnej reprezentacji dotarcie do osób decyzyjnych w tych organizacjach jest bardzo wymagające, żeby nie powiedzieć trudne z uwagi na dużą konkurencje wśród miast – gospodarzy oraz liczne wydarzenia na które odbywają się na tym rynku. Między innymi z tego powodu zdecydowaliśmy się odejść od tradycyjnego spotkania i form prezentacyjnych na rzecz nowatorskiego warsztatu z trenerami, którzy poprzez różne zadania angażowali uczestników do aktywnego udziału w spotkaniu. Program spotkania prowadzonego w metodzie Meeting Design, oprócz zadań i gier, zakładał możliwość dzielenia się doświadczeniem w realizacji wydarzeń przez naszych partnerów w ramach krótkich moderowanych wywiadów powiedziała Aneta Książek, kierowniczka Poland Convention Bureau POT.

IMG_E2110.JPG

Cieszymy się, że nasze zaproszenie do tej części spotkania przyjęła Małgosia Bartosik, Zastępczyni Dyrektora Generalnego WindEurope, która od 20 lat pracuje w kluczowej organizacji działającej na rzecz rozwoju energii wiatrowej na świecie – dodała Aneta Książek, kierowniczka Poland Convention Bureau POT.

IMG_E2099.JPG

IMG_E2122.JPG

IMG_E2128.JPG

IMG_E2154.JPG

IMG_E2160.JPG


Meeting Design to metoda rozwiązywania problemów nastawiona na innowacje, bazująca na pracy zespołowej. Powodzenie spotkania zależy od tego, jak każdy uczestnik (zarówno gość, jak i gospodarz) się zachowuje i wchodzi w interakcje, a także od jakości tworzonych i udostępnianych informacji. Spotkania, które mają jedynie format emisji (jednostronnej prezentacji), mogą popchnąć uczestników do pasywnej roli, w efekcie nie angażują ich skutecznie i zwalniają z roli współtwórcy wydarzenia. Nie pozostawiają trwałego śladu, a zatem nie mają większego wpływu na decyzje o lokacji przyszłego spotkania czy wydarzenia. Mówiąc prościej, klasyczny format spotkania nie jest w stanie uwolnić siły interakcji międzyludzkich.

W metodzie Meeting Design punktem wyjścia jest człowiek i jego potrzeby, dla którego tworzy się efektywne rozwiązania. Proces DT składa się z 5 etapów: empatia, diagnoza potrzeb, generowanie pomysłów, prototypowanie i testowanie. Wszystkich zainteresowanych zgłębieniem metody design thinking odsyłamy do książki „Meetings by Default, or meetings by Design?” autorstwa Eric’a de Groot i Mike’a van der Vijver z MindMeeting , który był prowadzącym i trenerem warsztatu „Poland. More Than You Expected” w Brukseli.

IMG_E2016.JPG

IMG_E2022.JPG

IMG_E2037.JPG

Wydarzenie organizowane było przez ZOPOT w Brukseli, Poland Convention Bureau we współpracy z magazynem Boardroom oraz CoCoA, MindMeeting i Breeze. Warsztatowi towarzyszy kampania w magazynie stowarzyszeń Boardroom Magazine a firma Breeze wyliczy ślad węglowy ze spotkania. Wydarzenie Poland. More than you expected w Brukseli.

poland-more-than-you-expected-warsztat-bruksela-zopot-polandcvb.png

Pobyt w Brukseli wzbogacony był o udział silnej reprezentacja z Polski w konferencji EU Dialog…. Która odbyła się w dn. 17 kwietnia.

438160856_824606079694821_1751126888926296464_n.jpg

Do góry