en
en
Kontakt

Turystyka biznesowa na Pomorzu - raport za rok 2011

na lokalnym rynku turystyki biznesowej. Według badań ICCA, jednego z największych stowarzyszeń branży turystyki biznesowej, średnie wydatki na jednego uczestnika konferencji lub kongresu wynoszą 736 dolarów.  Z raportu GCB wynika, że w roku 2011 Pomorze gościło 155 414 takich uczestników, co daje przychód rzędu 114 384 704 dolarów.

W sumie na Pomorzu odbyło się 5086 różnych spotkań - kongresów, konferencji, targów, wydarzeń korporacyjnych i motywujących, a łączna liczba uczestników wyniosła 382 967 osób. 

Najpopularniejszą lokacją okazał się Gdańsk - gościł on 2525 spotkań (50% całości), na drugim miejscu znalazł się region pomorski (1229 - 24%), Sopot zajął trzecie miejsce (1027 - 20%), a czwarte Gdynia (305 - 6%).

 Przemysł spotkań jest ważny dla regionu, ponieważ stanowi dodatkowe źródło przychodów w miesiącach, które są mniej atrakcyjne dla turysty indywidualnego. Najwięcej spotkań odbyło się w maju, czerwcu, wrześniu, październiku i listopadzie, co stanowi 53% całości. 54% wszystkich spotkań stanowiły konferencje i kongresy. Tematyka spotkań głównie dotyczyła ekonomii (34% całości), drugim najpopularniejszym zagadnieniem były nauki humanistyczne (22%).

"Statystyki prowadzone przez Gdańsk Convention Bureau i badania ICCA pozwalają na dokładne oszacowanie wpływów generowanych przez przemysł spotkań - mówi Anna Górska, prezes GCB, współautorka raportu. - ponieważ ten rodzaj turystyki jest wciąż dosyć młody w Polsce, przedstawianie dokładnych danych może pomóc w jej spopularyzowaniu, a co za tym idzie - rozwoju."

"W 2009 Pomorze gościło 1434 spotkań biznesowych, rok później ta liczba zwiększyła się do 3220, zaś w 2011 wyniosła ponad pięć tysięcy - podaje Beata Pawłowska, specjalista ds. Convention Bureau, współautorka raportu. - liczymy na to, że tendencja wzrostowa się utrzyma i Pomorze stanie się centrum konferencyjnym dla Europy Środkowej."

Zobacz raport

Do góry