en
en
Kontakt

Trwają przygotowania do 61. Kongresu ICCA w Krakowie

Logo ICCA

W spotkaniu uczestniczyli między innymi Sekretarz Stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki Andrzej Gut-Mostowy, p.o. Prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej Anna Salamończyk-Mochel, Wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej Marcin Różycki i Zastępca Prezydenta Miasta Krakowa ds. Edukacji, Sportu i Turystyki Anna Korfel-Jasińska, którzy zainaugurowali dyskusję między biorącymi udział.

- Rok 2022 to rok jubileuszowy dla polskiej branży spotkań. Organizacja Kongresu, poza możliwością wymiany doświadczeń i przekazania dobrych praktyk, będzie niezwykłą szansą na zaprezentowanie międzynarodowym delegatom ICCA dziedzictwa kulturowego Polski, polskiej gościnności, ale także najnowszych osiągnięć w dziedzinie turystyki biznesowej. To spektakularne wydarzenie będzie również wspaniałą okazją do pokazania  Polski z jak najlepszej strony, poprzez m.in. zaprezentowanie krajowych centrów kongresowych, bazy noclegowej i atrakcji turystycznych. Wierzę również, że przyczyni się do odbudowy oraz dalszego rozwoju polskiej turystyki po pandemii i będzie stanowić doskonałą inspirację do nowych działań promocyjnych w kraju i za granicą. Mam nadzieję, że Polska dobrze wykorzysta daną jej szansę, dzięki czemu w następnych latach wzrośnie liczba turystów z zagranicy docierających do regionów prezentowanych podczas tego wydarzenia – rozpoczął Sekretarz Stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki Andrzej Gut-Mostowy.

Miasto Kraków jako pierwsze przedstawiło stan przygotowań do organizacji 61. Kongresu ICCA 2022. Elżbieta Kantor, dyrektor Wydziału ds. Turystyki, przewodnicząca zespołu zadaniowego powołanego przez Prezydenta omówiła najważniejsze fakty oraz warunki dotyczące współpracy z głównymi partnerami. Złożone zostały wnioski w konkursie Ministerstwa Spraw Zagranicznych „Dyplomacja Publiczna 2022” oraz „Małopolska Cel Podróży II”. Następnie kierownik Krakow Convention Bureau Małgorzata Przygórska-Skowron zaprezentowała etapy pozyskiwania kongresu, a także pierwszy etap jego promocji m.in.: uroczystą galę w Paryżu w Ambasadzie RP podczas 60. Kongresu ICCA czy działania podczas targów IBTM World 2021 w Barcelonie, które prowadzone były wspólnie z ICCA i POT.

Polska Organizacja Turystyczna reprezentowana przez dyrektor Departamentu Marketingu POT Magdalenę Krucz oraz głównego specjalistę z Działu Poland Convention Bureau Anetę Książek przybliżyła plany promocyjne oraz współpracę ponadlokalną i międzynarodową, wskazując przy tym na ogromne korzyści wynikające z organizacji tak dużego przedsięwzięcia. POT będzie promować Polskę jako lidera Europy Środkowo-Wschodniej opierając się nie tylko na inicjatywach podejmowanych przed wydarzeniem, ale również po zakończeniu kongresu, organizując wraz z lokalnymi biurami kongresów wizyty inspekcyjne dla wyselekcjonowanych uczestników kongresu (planiści, stowarzyszenia, media). Przedstawienie atrakcyjnej, zgodnej z obecnymi trendami i kompleksowej oferty kongresowej pozwoli na zbudowanie trwałych relacji biznesowych.

- 61. Kongres ICCA 2022, który już na początku listopada odbędzie się w Krakowie to doskonała okazja do zaznaczenia pozycji Polski jako lidera w Europie Centralnej, poprzez pokazanie turystycznego, biznesowego oraz innowacyjnego potencjału i regionów. Polska Organizacja Turystyczna wraz z działający w jej strukturach Poland Convention Bureau wspierało pozyskanie kongresu na każdym jego etapie, a obecnie ma szerokie plany, jeśli chodzi o wykorzystanie wydarzenia do promocji Polski w skali krajowej i międzynarodowej – przyznała p.o. Prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej Anna Salamończyk-Mochel.

Podsumowaniem spotkania było omówienie przez zastępcę prezesa zarządu spółki Kraków 50.20 i członka LOC Paulę Fanderowską edukacyjnej roli kongresu, który będzie okazją do promocji kapitału intelektualnego i merytorycznego Miasta Gospodarza i Polski oraz pozostawi trwały ślad w postaci wypracowanych dobrych praktyk do naśladowania w Polsce i zagranicą.

Liczymy, iż kongres w Krakowie da nowy impuls dla spotkań po pandemii oraz będzie szansą na zaprezentowanie turystycznego, biznesowego i innowacyjnego potencjału miast i regionów Polski.

 

 

Do góry