Terminologia branżowa w „Leksykonie przemysłu spotkań”.
W ramach Biblioteki Meeting Plannera ukazał się „Leksykon przemysłu spotkań” autorstwa Krzysztofa Celucha. Publikacja stanowi opracowanie terminologii branżowej
w oparciu o słownictwo opisane przez Convention Industry Council.
„Leksykon przemysłu spotkań” zawiera objaśnienia ponad tysiąca haseł oraz informacje na temat polskich i międzynarodowych stowarzyszeń branżowych.
„Terminologia związana z zarządzaniem spotkaniami i wydarzeniami jest osadzona w wielu obszarach życia społecznego. Mówiąc o kongresach, konferencjach, podróżach motywacyjnych czy eventach, napotykamy wiele interpretacji i definicji. Turystyka biznesowa, event marketing, branża eventowa czy przemysł spotkań – terminy odnoszące się do sektora spotkań to kluczowy przykład jak szeroką tematyką należy się zająć, aby uspójnić i zdefiniować sektor gospodarki, który generuje miliardy złotych” pisze we wstępie do Leksykonu Krzysztof Celuch.
Zebrany materiał ma z jednej strony ułatwić komunikację i pracę w sektorze spotkań, z drugiej pokazać, że branża ta jest autonomiczna i coraz bardziej profesjonalna. Zadaniem stawianym przed autorem publikacji było także podjęcie pewnych decyzji leksykalnych – praca nad leksykonem nie oznaczała jedynie opisania pojęć, ale wiązała się z ich interpretacją i niekiedy koniecznością rozstrzygnięcia, którą charakterystykę desygnatu należy przyjąć i uznać.
Leksykon powstał na bazie opracowania przygotowanego przez Convention Industry Council, stanowiącego precyzyjny opis międzynarodowego kodu branżowego, ze szczególnym uwzględnieniem terminologii używanej na rynku amerykańskim i kanadyjskim. Polska wersja jest uzupełniona o wyrażania charakterystyczne dla rodzimego rynku, natomiast definicje pojęć konsultowane były z przedstawicielami poszczególnych sektorów branży.
Intencją autora i wydawcy jest próba uporządkowania i ujednolicenia branżowego słownika oraz przyczynienie się do wyodrębnienia spójnego kodu, który będzie zrozumiały i okaże się pomocny w codziennej pracy.
Zakres merytoryczny Leksykonu uzupełniają definicje z obszaru programów wsparcia sprzedaży z wykorzystaniem incentive travel, przygotowane przez partnera wydania, agencję InDreams, która w realizacji takich programów się specjalizuje.
Jak pisze w recenzji „Leksykonu przemysłu spotkań” prof. Maciej Mrozowski „tu nie chodzi o wyczerpującą i naukową definicję (…) szybka komunikacja wymaga jasnych określeń. Leksykon je proponuje”.
Publikacja została wydana w ramach Biblioteki Meeting Plannera. Partnerem publikacji jest agencja InDreams.