Targi IBTM World 2022 w Barcelonie podsumowanie
Turystyka jest spotkaniem kultur – kultury odwiedzanego i odwiedzającego, a kreowanie doświadczeń opartych na kulturze danego miejsca to z kolei główne zajęcie profesjonalistów branży spotkań. Budowanie świadomości wśród naszych konsumentów to długotrwały proces, dlatego kampanie promocyjne poszczególnych destynacji powinny się uzupełniać i dotyczyć na równi turystyki wypoczynkowej, jak i biznesowej.
W tym roku na targach IBTM World po raz ostatni zaakcentowaliśmy jubileusz 20-lecia Poland Convention Bureau POT, a wśród 16 Polskich wystawców wystawiały się również miejskie convention bureaux z Warszawy, Krakowa, Poznania i Wrocławia. Warto podkreślić, iż pierwsze trzy wspomniane miasta we wrześniu br. znalazły się w rankingu 99 miast, które są „najbardziej kulturalne”- The Most Cultural Cities for International Meetings.
Wspomniany raport przygotowany przez zespołu targów IBTM pomaga zawęzić opcje dla każdego, kto planuje międzynarodowe spotkanie, w którym kultura ma wiodące znaczenie. Co ciekawe, pierwsza trójka „kulturalnych” miast z Polski praktycznie odpowiada pierwszej trójce polskich miast z „ICCA Ranking Report” – tyle, że tym razem to Warszawa ukazuje się w rankingu miast jako pierwsza, z nim dalej Kraków i Poznań. - powiedziała Aneta Książek, Główna Specjalistka w Dziale Poland Convention Bureau POT.
Polska branża spotkań i wydarzeń reprezentowana była przez pracowników miejskich convention bureaux, sieci hotelowych i hoteli, rekomendowanych DMC, obiektów kongresowo- konferencyjnych oraz narodowego przewoźnika.
- Convention Bureau - Wrocław
- Międzynarodowe Centrum Targowo-Kongresowe EXPO Kraków
- Furnel Travel International
- Hotel Bristol, a Luxury Collection Hotel, Warszawa
- Centrum Kongresowe ICE Kraków
- JAN-POL DMC Poland
- Kraków Convention Bureau
- Leonardo Hotels Poland
- Polskie Linie Lotnicze LOT
- Lubelskie Centrum Konferencyjne
- Mazurkas DMC Poland
- Poznań Convention Bureau / Poznań Congress Center (Grupa MTP)
- TARIFA Corporate Events
- Travel Projekt DMC
- Vengo DMC Poland
- Warsaw Convention Bureau
W tym roku kulminacyjnym wydarzeniem na polskim stoisku IBTM było #DestinationPoland Happy Hour. W licznym gronie polskich i zagranicznych przyjaciół świętowano jubileusz 20-lecia Poland Convention Bureau.
Udział w IBTM był dla naszego wrocławskiego convention bureau niezwykle ważny. Podobnie jak Poland Convention Bureau POT, w tym roku skończyliśmy 20 lat,będąc pierwszym lokalnym convention bureau w Polsce. Targi uważam za bardzo udane. Spotkania w większości były wartościowe i pozwoliły na podtrzymanie już zdobytych kontaktów, też udało zdobyć się wiele nowych - powiedziała Agnieszka Szymerowska, Prezeska Zarządu Convention Bureau- Wrocław.
Na stoisku prezentowane było również zagraniczne wydanie magazynu THINK MICE.
Więcej o targach IBTM w 2022 roku
Podczas IBTM World 2022 na sesjach edukacyjnych prelegenci prezentowali najnowsze trendy rynkowe i badania marketingowe, w tym raport Global Meetings & Events Trends przedstawiony przez AMEX. Ponadto coroczny IBTM World Trends Watch Report 2023, przygotowany przez Alistaira Turnera, dyrektora zarządzającego Eight PR, pokazał, w jaki sposób bieżące światowe wydarzenia kształtują kulturę, wpływając zarówno na wydarzenia, które tworzą profesjonaliści branży spotkań, jak i na ludzi, którzy w nich uczestniczą.
Podczas IBTM ogłosiło, że podpisało nowy trzyletni kontrakt z Barcelona Convention Bureau i Fira de Barcelona, na mocy którego IBTM World odbędzie się w stolicy Katalonii aż do edycji 2025 włącznie. Nowa umowa opiera się na istniejącej 18-letniej relacji między trzema organizacjami.
Kolejna edycja targów IBTM zostanie zorganizowana w Fira Gran Via w dniach 28-30 listopada 2023 r.
Komentując zakończenie wydarzenia w Barcelonie, David Thompson, IBTM World Event Director, powiedział - IBTM World 2022 okazał się sukcesem, przekraczając wszelkie oczekiwania, ponieważ na każdego uczestnika przypada więcej indywidualnych spotkań biznesowych o wyższej jakości niż w 2019 roku. Wspaniale było otrzymać informację zwrotną od uczestników, że jest tak duża potrzeba rozmów biznesowych oraz, że wielu wystawców i kupujących już zaplanowała dodatkowe spotkania, które odbędą się w nadchodzących tygodniach.
Fot. Anna Kalarus, Think MICE