Spotkanie Poland Convention Bureau z miejskimi i regionalnymi biurami kongresów.
W środę, 27 kwietnia 2022 w siedzibie Polskiej Organizacji Turystycznej odbyło się spotkanie Poland Convention Bureau z miejskimi i regionalnymi biurami kongresów. Spotkanie wpisane było w kalendarz wydarzeń 10. Jubileuszowej edycji Meetings Week Poland. Uczestniczyli w nim reprezentanci Łodzi, Bydgoszczy, Gdańska, Krakowa, Poznania, Warszawy oraz Wrocławia. Znakiem nowych czasów było to, iż spotkanie po raz pierwszy miało charakter hybrydowy i uczestniczyły w nim online również dwie reprezentantki wrocławskiego Convention Bureau.
Spotkanie otworzyli Wiceprezes Marcin Różycki oraz Wicedyrektor Działu Marketingu Artur Pielaszek, którzy przywitali zebranych, następnie prezentacje działań PCB POT przedstawiła Aneta Książek.
Doroczne spotkanie POT z miejskimi i regionalnymi biurami kongresów służy wymianie informacji nt. wspólnych projektów i kierunku działań służących promocji turystyki biznesowej w Polsce w 2022 roku, m.in.: Program Ambasadorów Kongresów Polskich, Raport Przemysł Spotkań i Wydarzeń w Polsce, programy rekomendacji i certyfikacji POT, 20 lat PCB POT, Kongres ICCA 2022, Destination Poland ICCA Fam trips, IMEX 2022. Spotkanie było też dobrą okazją do przedstawienia nowego zespołu Poland Convention Bureau.
Gościem specjalnym spotkania była Mariska Kesteloo, założycielka Word of MICE, która niedawno znalazła się wśród 10 najbardziej wpływowych innowatorów spotkań w 2021 (Kongres Magazine). Mariska opowiedziała o sile i potencjale influence marketingu B2B w czasie niepewności i kryzysu. Jest ambasadorem, rzecznikiem branży i przykładem, iż podróżować i spotykać się jest bezpiecznie, a Polska jest #helpzone i #firstohelp.
Z okazji 20 lecia PCB POT, Gdańsk Convention Bureau podarowało koszulki z meczu, który odbył się w ramach Let’s meet - butikowych targów biznesowych organizowanych w Gdańsku w dniach 30-31 marca br.
Najbliższym projektem do którego się przygotowujemy są targi IMEX we Frankfurcie, planowane w terminie 31.05 – 02.06.2022 r.
Tegoroczne targi IMEX będą ponownie realizowane w formie stacjonarnej (z uwagi na pandemię Covid-19 ostatnie targi odbyły się w 2019), która sprzyja wykorzystaniu dodatkowych narzędzi promocyjnych. Zaplanowana kampania wzmocni konkurencyjności Polski na arenie międzynarodowej jako destynacji spotkań, przyczyni się do podtrzymania popytu na usługi turystyki biznesowej oraz budowy zaufania wśród planistów spotkań i wydarzeń po pandemii oraz w czasie trudnej sytuacji w Ukrainie.
Kampanii towarzyszyć będą tematy przewodnie:
• 61. Kongres ICCA, który odbędzie się w listopadzie br. w Krakowie w ICE Kraków Congress Centre. Jedno z najważniejszych wydarzeń w branży przemysłu spotkań na świecie, skupiające co roku około tysiąca ekspertów i liderów przemysłu spotkań, przedstawicieli środowisk opiniotwórczych, mediów, specjalistów w zakresie organizowania międzynarodowych konferencji i kongresów, a także młodych liderów sektora spotkań.
• Destination Poland – promocja miast kongresowych wg. rankingu ICCA: Warszawa, Kraków, Poznań, Gdańsk, Wrocław, Katowice, Łódź
• Jubileusz 20-lecia Poland Convention Bureau, który zbiega się z 20-leciem targów IMEX