Spółka Kraków5020 operatorem Centrum Kongresowego ICE Kraków
Kraków5020 to spółka miejska, powołana do życia przez prezydenta Krakowa. Funkcjonuje jako Destination Management Organisation (DMO), a jej głównym celem jest budowanie wizerunku miasta, zarządzanie nim i promocja, we współpracy z wieloma podmiotami z różnych dziedzin. Chodzi o zareklamowanie i rozwijanie potencjału stolicy Małopolski, jako miejsca, w którym warto lokować wydarzenia MICE: konferencje, kongresy, targi i eventy z całego świata.
Zadania Kraków5020 to angażowanie Krakowa w realizację wydarzeń o znaczeniu międzynarodowym, naukowym, kulturalnym, sportowym, włączanie się w rozwój turystyki biznesowej i religijnej, a także stwarzanie warunków dla lokowania w Krakowie prestiżowych instytucji i siedzib dużych przedsiębiorstw krajowych i zagranicznych. – Tu jesteś. Kraków stawiamy na pierwszym miejscu, jako miasto które może być wzorem, które mówi otwartym językiem. Koordynując promocję za pomocą narzędzi spółki możemy dotrzeć do większego grona odbiorców w Polsce i za granicą – powiedziała Izabela Błaszczyk, prezeska Kraków5020.
Działanie Kraków5020 ma umożliwić miastu sukces biznesowy i idący za nim sukces ekonomiczny, którego beneficjentami będą wszyscy mieszkańcy Krakowa – nie tylko ci, którzy pracują w branży turystycznej, hotelarskiej czy gastronomicznej. Zyski dla Krakowa to większe wpływy z podatków do kasy miasta, a te przekładają się na lepszą jakość życia (m. in. na lepsze chodniki, ulice, inwestycje w żłobki czy przedszkola, funkcjonalną komunikację miejską).
Model działania DMO pozwala ocenić, jakie są aktualne potrzeby wizerunkowe miasta Krakowa, angażuje do współpracy szerokie grono partnerów i pozwala na zastosowanie innowacyjnych rozwiązań. – Analizujemy kierunki rozwoju i skuteczności działań branży turystycznej i MICE, czyli spotkań i wydarzeń, monitorujemy, jak funkcjonowanie poszczególnych branż, biznesów, przedsiębiorstw wpływa na globalną koniunkturę miasta. Wzorujemy się przy tym na najlepszych przykładach – instytucjami DMO promującymi miasta dysponują np. Londyn, Bruksela, Wiedeń, Berlin, Rzym, Amsterdam i Madryt – powiedziała Paula Fanderowska, wiceprezes ds. marketingu i ICE Kraków.
Do działania Kraków5020 wykorzystuje wiele narzędzi, m. in. marki własne i partnerstwa. Markami własnymi spółki są Centrum Kongresowe ICE Kraków i zlokalizowane w nim studio hybrydowe. Kolejne marki to miejska platforma VOD PLAY KRAKÓW, PLAY KRAKÓW NEWS, Pawilon Wyspiańskiego. To także realizowane w Centrum Kongresowym cykl koncertów ICE Classic oraz cykl otwartych wydarzeń dla rodzin Dzień dobry ICE Kraków, znana krakowianom Powolna sobota – cykl wydarzeń slowlife czy cykl akcji CSR. Partnerstwa realizowane przez spółkę Kraków5020 to projekty Kraków Network – zrzeszający krakowską branżę MICE i Power of 4 – zrzeszające obiekty konferencyjne w Polsce.
W listopadzie Kraków5020 będzie zarządzała Oficjalną Siecią Informacji Miejskiej InfoKraków, do której należą: Centrum Obsługi Ruchu Turystycznego – Powiśle 11, punkt w Sukiennicach, ICE Kraków i Międzynarodowym Porcie Lotniczym w Balicach, na Szpitalnej 25, Józefa 7, św. Jana 2, Zgody 7. Docelowo spółka weźmie pod zarządzanie Centrum Literatury i Języka Planeta Lem.
Źródło: www.thinkmice.pl