en
en
Kontakt

Sesja Laboratorium Twórców w Lublinie dla przedstawicieli lubelskiej branży spotkań i wydarzeń

Lubelskie Convention Bureau działające w ramach LROT, zorganizowało branżowe wydarzenie pt. "Współczesne narzędzia w marketingu przemysłu spotkań". Tego dnia warsztaty poprowadzili Adam Mikołajczyk - Prezes Fundacji Best Place oraz Jarosław Marciuk - Główny Specjalista ds. Marketingu Poland Convention Bureau POT. Szkolenie prowadzone przez Jarka było jednoczeście wyjazdową sesją Laboratorium Twórców, edukacyjnego projektu Polskiej Organizacji Turystycznej dla przedstawicieli przemysłu spotkań.

lublin-szkolenia-warsztaty-marketing-MICE-branza-LROT.jpg

Szkolenie odbyło się w IBB Hotel Grand Hotel Lublin 25 czerwca 2024 roku i wzięło w nim udział ponad 20 osób. To wydarzenie było okazją do inspiracji, wymiany doświadczeń oraz intensywnego networkingu. Marcin Kania, Prezes Lubelskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej (LROT), Dorota Lachowska, Dyrektorka LROT, otwierając spotkanie podkreślili kluczowe znaczenie współpracy w branży, zdobywania nowej wiedzy oraz rolę integracji inicjatyw i działań w celu przyciągania wydarzeń do miasta i regionu.

laboratorium-tworcow-lublin-LROT- marcin-kania-dorota-lachowska.jpg

W wydarzeniu wzięli przedstawiciele lubelskiego przemysłu spotkań, w tym firm i instutucji: IBB Hotel Grand Hotel Lublin, Hotel Wieniawski, Mercure Lublin Centrum, Lubelskie Centrum Konferencyjne, Hotel Luxor - Lublin, Hotel Victoria Lublin, Hampton by Hilton Lublin, Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego, Lubelski Park Naukowo-Technologiczny SA, Puławski Park Naukowo-Technologiczny, Lubartowska 77, East Travel, Miasto Lublin, LOT Metropolia Lublin, Teatr im. Juliusza Osterwy w Lublinie.

Przebieg szkolenia Laboratorium Twórców

Szkolenie Laboratorium Twórców przygotowane i prowadzone przez Jarosława Marciuka było skierowane do profesjonalistów z branży MICE i skupiało się na kluczowych aspektach marketingu miejsc, marketingu internetowego, pozyskiwania wydarzeń oraz promocji Lublina i województwa lubelskiego.

laboratorium-tworcow-lublin-szkolenia-warsztaty-marketing-przemysl-spotkan-MICE-branza-jaroslaw-marciuk.jpg

Wprowadzenie: Statystyki i liczby o internecie. Szkolenie rozpoczęło się od prezentacji aktualnych statystyk i danych dotyczących internetu. Uczestnicy zostali zaznajomieni z dynamicznym rozwojem świata online i najnowszymi trendami w korzystaniu z internetu, co jest fundamentem skutecznych strategii marketingowych. 

Wybór odpowiednich mediów społecznościowych. Kolejnym punktem programu było omówienie wyboru odpowiednich mediów społecznościowych stosowawanych w komunikacji w przemyśle spotkań. W naszych działaniach kluczowe jest dostosowanie przekazu do specyfiki grupy docelowej oraz strategii komunikacyjnej. Omówiono, które media społecznościowe są najefektywniejsze w różnych kontekstach i jak je optymalnie wykorzystać. Czy Facebook nadal działa? Czy warto mieć profil na TikToku i dlaczego warto tworzyć Rolki na Instagramie?

fotografia-mobilna-lublin-laboratorium-tworcow.jpg

Idealna strona internetowa. Ta część szkolenia skoncentrowała się na zagadnieniach związanych ze stroną internetową, kluczowego narzędzia w strategii marketingowej. Uczestnicy dowiedzieli się o najlepszych praktykach w zakresie nawigacji, responsywności, atrakcyjnego designu oraz kluczowych elementów, które powinny znaleźć się na stronie, aby skutecznie przyciągać i angażować odwiedzających.

Sztuczna inteligencja w marketingu miejsc. Omówione zostało zastosowanie sztucznej inteligencji w marketingu miejsc, podkreślając, jak generatywne AI może wspierać kampanie promujące kraje, regiony i miasta.

wpodlaskiemjezdzezkaskiem.jpg

AI w pracy marketingowca. Kontynuując temat sztucznej inteligencji, szkolenie skupiło się na praktycznych zastosowaniach AI w codziennej pracy zespołów marketingu. Uczestnicy poznali narzędzia i techniki, które mogą usprawnić działania marketingowe, zwiększając ich precyzję i skuteczność, wspierać analizę danych, personalizację treści oraz automatyzację procesów marketingowych. Rozmawiano o takich narzędziach jak Udio, Suno AI, Transkriptor, Canva, Synthesia.

Social Media Story - analiza przypadku Poland Convention Bureau. Przedstawiona analiza przypadku ukazała skuteczne strategie w mediach społecznościowych na przykładzie narodowego convention bureau. Omówiono kampanie, które przyciągnęły uwagę i zaangażowanie odbiorców, ilustrując praktyczne aspekty prowadzenia działań w social media oraz ich wpływ na promocję miejsc. Uzasadniono wybór poszczególnych działań, oceniono ich skuteczność oraz zaprezentowano jakie były najbardziej efektywne.

e-pr-marketing-miejsc-convention-bureau.jpg

B2B MICE Influencer Marketing. Segment ten dotyczył wykorzystania influencer marketingu w sektorze MICE. Jarosław Marciuk przedstawili korzyści płynące ze współpracy z influencerami oraz metody identyfikacji i angażowania odpowiednich partnerów, co może znacząco wpłynąć na poszerzenie zasięgu prowadzonych działań w digital marketingu.

Co wyraźnie podkreślono w B2B influencer marketingu należy prowadzić działania w sposób proaktywny, a nie reaktywny, budować relacje z twórcami treści i liderami opinii. Omówiono różnice w kampaniach B2C i B2B. Wskazano też narzędzia online, które wspierają ocenę influencera i prowadzonych wspólnych kampaniii w przemyśle spotkań i marketingu miejsc.

E-marketing na targach turystycznych – analiza przypadku IMEX Frankfurt i IBTM Barcelona. Prezentacja analiz przypadków e-marketingu na międzynarodowych targach turystycznych, takich jak IMEX Frankfurt i IBTM Barcelona, ukazała strategie promocji online. Omówiono działania, które przyczyniły się do sukcesu na tych wydarzeniach, podkreślając znaczenie tworzenie odpowiedniej treści i skutecznej komunikacji. Co istotne działania należy prowadzić według określonego planu z podziałem na aktywności przed, w trakcie i po targach.

digital-marketing-targi-turystyki-biznesowej-poland-convention-bureau.jpg

festiwalizacja-targow-biznes.jpg

Twórca treści i jego narzędzia. Ostatni segment szkolenia poświęcono roli twórcy treści w marketingu miejsc. Uczestnicy poznali różnorodne narzędzia, które mogą ułatwić tworzenie i dystrybucję angażujących treści. Podkreślono znaczenie kreatywności oraz dostosowania treści do różnych kanałów komunikacyjnych.

laboratorium-tworcow-lublin-szkolenia-warsztaty-marketing-MICE-branza-jaroslaw-marciuk-chatgpt.jpg

AI-ACT-sztuczna-inteligencja-prawa-autorskie.jpg

Podsumowanie

Całe szkolenie Laboratorium Twórców było czasem intensywnej nauki, wymiany doświadczeń oraz networkingu. Profesjonaliści z branży MICE mieli okazję poszerzyć swoją wiedzę na temat nowoczesnych narzędzi i strategii marketingowych, co z pewnością przyczyni się do dalszego rozwoju ich działalności oraz promocji Lublina i województwa lubelskiego.

Szkolenie Laboratorium Twórców to wyjątkowa okazja do zgłębienia możliwości nowoczesnych narzędzi i strategii w marketingu miejsc. Podczas naszych sesji szczególną uwagę poświęcamy mediom społecznościowym, w szcególności LinkedIn, oraz rosnącej roli sztucznej inteligencji w promocji miast i regionów. Celem jest nie tylko edukacja, ale także wymiana doświadczeń i budowanie wartościowych relacji w branży MICE - powiedział prowadzący szkolenie Jarosław Marciuk, główny specjalist ds. marketingu Poland Convention Bureau - Biura Spotkań i Wydarzeń Polskiej Organizacji Turystycznej.

Dziękujemy LROT za organizację wydarzenia i możliwość zaprezentowania działań, jakie prowadzi Poland Convention Bureau i Polska Organizacja Turystyczna w Polsce i za granicą. Lublin ma ogromny potencjał i wiele możliwości dla organizatorów międzynarodowych wydarzeń. To nie tylko hotele i obiekty kongresowe, ale także profesjonaliści, którzy z dumą podkreślają swoje przywiązanie do wyjątkowego miasta i regionu Polski – Lublina i województwa lubelskiego.

Dodatkowe informacje na stronach Lubelskie Convention Bureau oraz LROT Lubelska Regionalna Organizacja Turystyczna.

#EventprofsLAB #Lublin #Lubelskie #PolandCVB

Do góry