en
en
Kontakt

Relacja z 37. CityDNA Summer School w Gdańsku

CityDNA Summer School w Gdańsku

Specjalistyczna wiedza i networking

W 2023 roku CityDNA Summer School przyciągnęła do Arche Dwór Uphagena Gdańsk około 30 uczestników reprezentujących 15 różnych państw europejskich. Wśród nich znaleźli się delegaci z Belgii, Niemiec, Finlandii, Szwecji, Szwajcarii oraz nie zabrakło także reprezentacji z Polski.

– To dla nas bardzo ważne, aby pozyskać gości z różnych państw, ponieważ dzięki temu mogą oni wymieniać opinie na temat tego jak wygląda biznes, wyzwania i kondycja branży spotkań w destynacjach z których pochodzą. Uczestnicy efektywnie dzielą się doświadczeniami, a oprócz tego budują swoją prywatną, międzynarodową sieć kontaktów, co nie pozostaje bez znaczenia, jeżeli chodzi o ich przyszłą karierę. Często są to zresztą znajomości na całe życie – powiedziała Flavie de Bueil-Baudot, COO City Destinations Alliance.

Summer School City Destinations Alliance

Jej słowa potwierdziła Magda Mazgaj, starsza specjalistka z Poland Convention Bureau - Biura Spotkań i Wydarzeń Polskiej Organizacji Turystycznej, która w tym roku jako jedyna reprezentantka Polski wzięła udział w CityDNA Summer School.

citydna-summer-school-gdansk-polska.jpg

– Ta impreza jest świetną okazją do odbycia praktyk z europejskimi specjalistami przemysłu spotkań. Pozwala nawiązać nowe kontakty oraz zaczerpnąć wiedzę „z pierwszej ręki” od grona profesjonalistów prowadzących poszczególne panele. W ciągu kilku dni szkolenia mogłam porównać opinie dotyczące ważnych zagadnień związanych z naszą branżą prezentowane przez osoby pochodzące z różnych części Europy. Postrzegam to jako niezwykle cenne doświadczenie. Szkoda, że więcej Polaków nie zdecydowało się przyjechać do Gdańska i z tego skorzystać – mówiła Magda Mazgaj. 

citydna-summer-school-gdansk-poland-dwor-uphagena-photo.jpg

Proaktywna postawa

CityDNA Summer School, pod kierownictwem merytorycznym Dennisa Speeta, dyrektora Amsterdam Convention Bureau (amsterdam & partners), zaprezentowało w tym roku szereg zajęć prowadzonych przez kilkunastu ekspertów. Program obejmował różnorodne tematy, w tym omawiano procesy przetargowe związane z wydarzeniami stowarzyszeniowymi (RFP, bid), umiejętności obsługi międzynarodowych klientów, badano aspekty zrównoważonego rozwoju, dziedzictwa (legacy) oraz równości (DEI) i wiele innych.

Dennis Speet city destinations alliance convention bureau

– Skupiliśmy się na międzynarodowym rynku stowarzyszeniowym, głównie od strony dostawców. W naszej imprezie wzięli udział przede wszystkim studenci i osoby w branży nowe, dopiero rozpoczynające swoją karierę. Każdego dnia dowiadywali się od nas jak dokładnie działa przemysł spotkań, jaka jest jego struktura i wreszcie w jaki sposób przyciągnąć więcej międzynarodowych konferencji i kongresów do reprezentowanych przez siebie destynacji czy obiektów. Cieszy mnie fakt, że wszyscy uczestnicy bardzo chcieli zdobywać wiedzę, ale byli też bardzo aktywni. Nie tylko słuchali, ale wymieniali się doświadczeniami i najlepszymi praktykami, pracowali razem z nami, nawiązywali kontakty. Sprzyjała temu formuła CityDNA Summer School – nastawiona na pracę w grupach i dyskusje, słowem proaktywna – tłumaczył Dennis Speet.

CityDNA Summer School Gdansk Poland

 - Summer School organizowany przez City Destinations Alliance to obowiązkowe wydarzenie, dla osób rozpoczynających swoją przygodę z branżą MICE - mówi Łukasz Wysocki, CEO Gdańskiej Organizacji Turystycznej - tym bardziej cieszymy się, że te początki wielu przyszłych ekspertów będzie kojarzyć z Gdańskiem. Summer School to niepowtarzalna okazja do nawiązania kontaktów branżowych, wymiany doświadczeń oraz zdobycia wiedzy pod okiem najlepszych! Jako Gdańska Organizacja Turystyczna wiedzieliśmy, że możliwości oferowane przez Gdańsk spełnią oczekiwania zarówno organizatorów, jak i uczestników. Cieszymy się, że ta teza znalazła potwierdzenie w słowach naszych zagranicznych gości." 

Łukasz Wysocki Gdansk Convention Bureau City Destinations Alliance

CityDNA Summer School po raz drugi w Polsce

CityDNA Summer School to wydarzenie skierowane do profesjonalistów z obszaru biur marketingu miejsc, convention bureaux, organizatorów kongresów, hoteli, linii lotniczych oraz organizatorów podróży motywacyjnych. Do tej pory miało miejsce już 36 edycji tego wydarzenia, podczas których przeszkolono blisko dwa tysiące uczestników. W Polsce odbyła się druga edycja CityDNA Summer School (pierwsza miała miejsce w 2011 roku w Krakowie). Tegoroczne wydarzenie zostało zorganizowane w Arche Dwór Uphagena w Gdańsku a dodatkowe aktywności obejmowały między innymi wizytacje Europejskiego Centrum Solidarności czy Dworu Artusa.

Polska Organizacja Turystyczna była gospodarzem rejsu po Motławie oraz uroczystej kolacji, którą zorganizowano dla licznego grona praktyków, którzy prowadzili poszczególne sesje w ramach programu edukacyjnego.

- Cieszymy się, że już po raz drugi mogliśmy wesprzeć organizację tego wyjątkowego szkolenia. Treści edukacyjne szkoły są dostosowywane do najnowszych osiągnięć i przedstawiane przez liczne i uznane grono międzynarodowych ekspertów. Zapamiętuje się miejsce szkolenia, zawiązuje się przyjaźnie biznesowe a nierzadko też mentorskie. Miło jest gdy po latach wspominamy poszczególnych mentorów i kursantów, którym przez lata przybyło doświadczenia i obecnie w swoich krajach odnoszą duże sukcesy zawodowe. Podtrzymujemy kontakt, wspieramy się, wymieniamy wiedzą, a gdy tylko jest taka możliwość to spotykamy się podczas targów czy konferencji branżowych. Osobiście uczestniczyłam w 23. edycji ECM Summer School w Bolzano, dwa lata później (2011) z ramienia Poland Convention Bureau POT (we współpracy z Kraków Convention Bureau) organizowałam w Kopalni Soli w Wieliczce galę zakończenia kursu, z kolei w 2020 roku zwróciłam się z sukcesem do jednej z mentorek z Bolzano i Krakowa o list wsparcia dla 61. kongresu ICCA w Krakowie - powiedziała Aneta Książek, Kierownik Poland Convention Bureau.

CityDNA-Summer-School-aneta-ksiazek.jpg

Aneta Książek wierzy, że CityDNA Summer School to dobra baza do dalszego rozwoju w przemyśle spotkań. Jedyne co się zmieniło przez te lata to liczba kursantów, 10-15 lat temu było trzy razy więcej uczestników, do Krakowa przyjechało ponad 100 osób. Jakość i renoma szkolenia są niezmienne, to raczej sprawa pokoleniowa. Pokolenie Z dorastające w pełni scyfryzowanym społeczeństwie w odmienny sposób radzi sobie z bezpośrednią interakcją z otoczeniem, do tego doszła pandemia oraz braki kadrowe. Nic dziwnego, iż również ten trudny temat został poruszony w Gdańsku oraz podczas mentorskiej kolacji.

citydna-summer-school-gdansk-poland-motlawa-rejs.jpg

Nasz cel to wprowadzenie rotacji naszych wydarzeń pomiędzy różnymi krajami i miastami - zarówno w głównych metropoliach, jak i w mniej znanych destynacjach, czyli tzw. drugiego wyboru (ang. second-tier destination). Chcemy działać na południu, północy, wschodzie i zachodzie Europy. Każde z tych miejsc ma unikalny charakter, co pozwala na uzyskanie różnorodnych perspektyw. To jest nasz modus operandi. Polska przyciągnęła naszą uwagę już pewien czas temu – początkowo planowaliśmy zorganizować CityDNA Summer School w Poznaniu w 2020 roku. Niestety, z oczywistych przyczyn związanych z pandemią, plany te okazały się niemożliwe do zrealizowania. Niemniej jednak, przez cały ten czas mieliśmy ciepłe uczucia względem Polski. Ostatecznie wybór padł na Gdańsk, z którym współpracujemy od dłuższego czasu. Jesteśmy bardzo zadowoleni z tej decyzji - skomentowała Flavie de Bueil-Baudot.

Partnerzy 37. CityDNA Summer School w Gdańsku: Gdańsk Convention Bureau, Headquarters Magazine, IAPCO, IMEX, ICCA oraz The Iceberg. Więcej o wydarzeniu na stronie City Destinations Alliance.

CityDNA Summer School w Gdańsku

źródło: MK; zdjęcia: MK, City Destination Alliance, Piotr Żagiell

Do góry