en
en
Kontakt

Przyszłość branży wg badania Northstar Meeting Group

NMG Pulse Covid-19 Survey for WEB.jpg

6 maja opublikowane zostały najnowsze wyniki badania przeprowadzonego na 736 przedstawicielach branży spotkań, z których większość ma siedzibę w Stanach Zjednoczonych, a następnie w Kanadzie i Europie. Uczestnicy badania reprezentują szeroki zakres segmentów branżowych, w tym planistów stowarzyszeniowych (41%), pośredników (24%) i korporacje (21%).

Większość badanych (58%) nadal spodziewa się organizacji swoich spotkań w tym roku kalendarzowym, ale to znacznie mniej niż 71%, które takiej odpowiedzi udzieliło dwa tygodnie temu. Natomiast 39% przewiduje, że planowane spotkania zostaną przesunięte na rok 2021.

Mówiąc o terminach nowych wydarzeń (nie przesuwanych) 50% respondentów wybrało pierwszą połowę 2021 r., a 10% zdecyduje się najwcześniej na drugą połowę przyszłego roku, co stanowi znaczącą zmianę w stosunku do poprzedniego sondażu. Kolejne 9% nie zarezerwuje nowego terminu nawet w 2022 r.

Prawie połowa respondentów planuje standardowo więcej niż 12 spotkań rocznie - a przynajmniej tyle organizowali w 2019 r. Czy planuje mniej wydarzeń w 2021 r.? Taką odpowiedź wskazało 30% respondentów, w porównaniu do 27% we wcześniejszym badaniu.

Zmieni się także wielkości i rodzaj spotkań, które odbędą się w przyszłym roku. Wzrośnie liczba małych i lokalnych spotkań i wydarzeń - 26% planistów zorganizuje więcej lokalnych wydarzeń. Tymczasem 50% spodziewa się zaplanowania mniejszej liczby imprez międzynarodowych, a 38% przygotowuje się na spadek liczby targów i wystaw.

Utrata miejsc pracy wśród organizatorów spotkań nie wzrosła w ostatnich tygodniach: 83% respondentów twierdzi, że pracuje w pełnym wymiarze godzin. Zmienił się jednak charakter ich działalności z rezerwowania na szukanie i planowanie.

Według poprzedniego badania przeprowadzonego w dniach 14–21 kwietnia, 40% respondentów nadal pozyskiwało wydarzenia i rezerwowało terminy. Liczba ta spadła do 31% w ciągu kolejnych 14 dni. Natomiast odsetek osób wykonujących pracę przygotowań przyszłych wydarzeń, ale nie podejmujących decyzji, wzrósł z 31 do 43%.

Obecnie największe obawy wśród organizatorów budzą czynniki, które mogą uniemożliwić lub utrudniać organizowanie bezpośrednich spotkań. Dominuje obawa, że procedury korporacyjne ograniczą lub zabronią podróży służbowych. Jeśli chodzi o logistykę, większość obawia się wdrażania nowych praktyk dotyczących spotkań oraz zdolności hoteli i innych obiektów do spełniania bardziej rygorystycznych norm bezpieczeństwa.

Pełne wyniki najnowszych badań Northstar Meeting Group wraz z ich porównaniem do poprzednich wyników dostępne są tutaj

Do góry