Promocja Polski na MICE by Melody w Niemczech
Wydarzenie Mice by Melody w trzech sprzyjających życzliwej atmosferze biznesu lokacjach (Stormfreie Bude - Düsseldorf, Le Panther - Frankfurt i Hotel Bayerischer Hof w Monachium), skupiło wystawców z Europy oraz planistów z Niemiec i Austrii, dając obu stronom okazję do bezpośredniego networkingu i budowy relacji po miesiącach zastoju spowodowanego pandemią Covid-19.
Polska Organizacja Turystyczna była koordynatorem polskiego wystąpienia, w którym wzięli także udział:
Polską Organizację Turystyczną reprezentowali: Marcin Różycki, wiceprezes POT, Konrad Guldon, Dyrektor ZOPOT w Berlinie oraz Aneta Książek, Departament Marketingu – Poland Convention Bureau.
Warto podkreślić, iż udział w MICE by Melody to pierwsze tak gremialne spotkanie na żywo wystawców z Polski po wprowadzeniu obostrzeń związanych z pandemią Covid-19 (ostatnie targi na żywo, IBTM World odbyły się w grudniu 2019). Jego celem było podtrzymanie i wzmocnienie popytu na usługi turystyki biznesowej, wzmocnienie konkurencyjności Polski w Niemczech jako destynacji spotkań oraz budowa zaufania wśród planistów spotkań i wydarzeń w czasie Covid-19.
Rynek niemiecki należy do najważniejszych rynków generujących zagraniczny ruch turystyczny w Polsce. Szacuje się, iż około 10 proc. przyjazdów Niemców do Polski to podróże w celach biznesowych. Obecna sytuacja przemysłu spotkań w Niemczech, podobnie jak w Polsce jest dynamiczna i uzależniona od rządowych obostrzeń.
- Globalny wzrost konkurencji pomiędzy destynacjami na świecie powoduje, iż szanse na powodzenie, a zatem na realizacje biznesowe, mają miasta, organizatorzy i obiekty, które nie poddały się, były w stałym kontakcie z klientami, prowadziły działania marketingowe i działały intensywnie w social mediach. Wszystkie kontakty networkingowe opierają się na wzajemnym zaufaniu oraz wymianie informacji. Polska jako kraj sąsiedzki, bliski, interesujący, a zarazem bezpieczny może stać się beneficjentem części rynku wyjazdowego z Niemiec. Nasza silna reprezentacja na Mice by Melody była bez wątpienia dostrzeżona przez planistów niemieckich, którzy niejednokrotnie komentowali ten fakt i z chęcią odbywali z nami rozmowy biznesowe, niemniej jednak zastrzegając, że ich powodzenie zależy od przyszłej sytuacji pandemicznej, a także wewnętrznych regulacji w firmach i międzynarodowych korporacjach. Niezależnie od wszystkiego nasz komunikat był wyraźny: Jesteśmy gotowi do spotkań. Wierzymy, iż pozyskane kontakty będą pracowały na przyszłość i posłużą w kolejnych działaniach promocyjnych zarówno branży, jak i POT – powiedział biorący udział w spotkaniach w Dusseldorfie, Marcin Różycki, wiceprezes POT
COVID-19 przyspieszył to, o czym mówiło się od dawna – konieczność przenikania się świata online i offline. Networkingowi towarzyszyły zatem również działania marketingowe kierowane do planistów poprzez kanały komunikacji online, oprócz indywidulanych wizytówek wystawców ukazał się specjalny dodatek INSIDE MAG.
Organizatorem warsztatów MICE by Melody jest agencja marketingowa i komunikacyjna PeC-Kommunikation założona w 2010 roku, z siedzibą w Hamburgu, a od 2012 roku zajmująca się marketingiem MICE.
W ramach roadshowu prezentowały się również takie organizacje jak: Visit Britain, Meet Ireland, Visit Estonia/Estonian Convention Bureau, Zürich Tourismus, Convention Bureau Davos, Graz Convention Bureau, Cannes Convention Bureau, Visit Brussels, Monaco Convention Bureau.