Promocja Polski na IBTM World 2021
IBTM World to jedna z dwóch najważniejszych światowych imprez targowych przeznaczona wyłącznie dla branży przemysłu spotkań, która spotyka się promując swoje produkty, destynacje oraz poszukując nowych partnerów i inspiracji do organizacji spotkań i wydarzeń. W tegorocznych targach wzięło udział ponad 1,2 tys. wystawców oraz 1,4 tys. hosted buyersów. Jak podali organizatorzy wszyscy oni odbyli w sumie 30 tys. spotkań biznesowych. Chociaż impreza była mniejsza niż zwykle, spotkała się z entuzjastycznym przyjęciem większości uczestników, którzy zgodnie podkreślali wartość rozmów na żywo. Oczywiście zapytania które spływały do wystawców, za każdym razem obarczone były dozą niepewności. Rozmówcy zastrzegali, że są to realizacje, które dojdą do skutku pod warunkiem, że „nie wydarzy się nic złego”. Mając na myśli ewentualne kolejne fale pandemii i lockdowny.
W tym roku obecność Polski na IBTM World była szczególnie mocno widoczna. Polska Organizacja Turystyczna - Poland Convention Bureau na terenie targowym realizowała kampanię pod hasłem #PolandWeAreMeetingAgain, promowaliśmy też kongres ICCA, który w przyszłym roku zagości w Krakowie. Nie zabrakło welcome banneru, plansz informacyjnych, udziału w IBTM Facebook Live a przede wszystkim tzw. muzycznych poranków. Były to odbywające się codziennie rano (przy wejściu na targi) koncerty. Witające gości, dające im energię do działania, a przede wszystkim zachęcające do odwiedzenia Polskiego Stoiska Narodowego. W ten sposób komunikowaliśmy radość z faktu, że znowu możemy się spotkać na żywo.
Koncerty zostały bardzo ciepło przyjęte przez wszystkich uczestników. Na stoisku Polski pojawiło się więcej odwiedzających, którzy mogli zapoznać się z ofertami polskich wystawców:
- Jan Pol DMC Poland
- Mazurkas DMC Poland
- Furnel Travel DMC Poland
- ICE Kraków Congress Centre
- Kraków Convention Bureau
- LOT Polish Airlines
- Łódź Convention Bureau
- Poland Convention Bureau PTO
- Poznań Convention Bureau i Poznań Congress Centre
- Travel Projekt DMC Poland
- Realizacja tego projektu pozwoliła nam się wyróżnić, miło zaskoczyć klientów, wystawców i odwiedzających targi. Cieszę się, iż wszystko przebiegło zgodnie z naszymi założeniami. Udało się to osiągnąć dzięki myśleniu out of the box, ale też dodatkowym środkom finansowym, pierwotnie przeznaczonym na odwołane w tym roku targi IMEX we Frankfurcie. Oprócz zaplanowanej kampanii, wspólnie z Małgorzatą Przygórską – Skowron - kierownik Kraków Convention Bureau, zapraszałyśmy do Polski w trakcie zorganizowanego pod koniec pierwszego dnia targów „ICCA Welcome Reception”. Pretekstem był oczywiście przyszłoroczny, zaplanowany w Krakowie, kongres tego stowarzyszenia. – podsumowuje Aneta Książek, Główna Specjalistka w Dziale Poland Convention Bureau POT.
Fot.: Aneta Książek, Michał Kalarus/ThinkMice