Poznań promuje atrakcje dla biznesu
Poznań Convention Bureau opublikowało nowy katalog z ofertą ponad 100 atrakcji Poznania i Wielkopolski przeznaczonych dla grup biznesowych. To praktyczne narzędzie dla organizatorów spotkań, które stanowi doskonałą inspirację do tworzenia oryginalnych scenariuszy imprez firmowych.
Publikacja zawiera wizytówki ponad stu wybranych atrakcji, podzielonych na siedem kategorii tematycznych. Swoim zasięgiem obejmuje teren województwa wielkopolskiego ze szczególnym uwzględnieniem aglomeracji poznańskiej. Katalog prezentuje zróżnicowane atrakcje od warsztatów kulinarnych przez spływy kajakowe aż po przejażdżki drezynami i pociągami retro. Na liście znalazło się między innymi Rogalowe Muzeum Poznania - tegoroczny laureat Certyfikatu “Najlepszego Produktu Turystycznego” Polskiej Organizacji Turystycznej. Wśród opisanych atrakcji pojawia się też restauracja serwująca posiłki w całkowitej ciemności, historyczny park rozrywki w replice średniowiecznego grodu czy atrakcje dla odważnych na dachu poznańskiego stadionu. Wizytówki poszczególnych obiektów prezentują w pigułce ich ofertę i możliwości. Najważniejszym elementem opisów jest lista atrakcyjnych propozycji spędzania wolnego czasu, jakie oferują poszczególne miejsca. Całość uzupełniają informacje praktyczne (długość sezonu, wielkość obsługiwanej grupy, lokalizacja), ułatwiające wybór obiektu najlepiej dopasowanego do potrzeb danej grupy.
Katalog opracowało Poznań Convention Bureau (PCB), specjalna komórka w strukturach Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej (PLOT) zajmująca się turystyką biznesową. Wydawnictwo przeznaczone jest dla agencji eventowych, organizatorów podróży motywacyjnych i firm poszukujących aktywnych lub niekonwencjonalnych form spędzania czasu. Jednocześnie z powodzeniem może służyć również wszystkim zainteresowanym aktywną turystyką i oryginalnymi formami rekreacji.
Wydawnictwo w formie drukowanej trafi do ponad 50 wyselekcjonowanych agencji i firm zajmujących się obsługą grup firmowych i korporacyjnych. Będzie towarzyszył PCB także podczas warsztatów i targów. Jest również dostępne bezpłatnie w punkcie Informacji Turystycznej na Starym Rynku w Poznaniu. Wersję elektroniczną publikacji można pobrać ze strony www.pcb.poznan.travel
Zebranie aktualnej oferty incentive jest szczególnie istotne w okresie pandemii. To właśnie sektor MICE jest jednym z najbardziej dotkniętych obostrzeniami. Jestem przekonany, że powstały katalog będzie doskonałą bazą informacji dla organizatorów wydarzeń i pomoże szybko odbudować, a także nawiązać nowe relacje biznesowe - mówi Jan Mazurczak, prezes zarządu PLOT.
Zależało nam, aby stworzyć praktyczne narzędzie, które pozwoliłoby pokazać potencjał turystyki biznesowej Poznania, aglomeracji poznańskiej i całego regionu. Mamy nadzieję, że katalog będzie źródłem inspiracji i przyciągnie organizatorów wydarzeń do stolicy Wielkopolski - dodaje Aleksander Rudawski, Project Manager Poznań Convention Bureau.
Przygotowana publikacja powstała w ramach projektu współfinansowanego ze środków Samorządu Województwa Wielkopolskiego i stanowi efekt kolejnego przedsięwzięcia (po katalogu obiektów konferencyjnych oraz podróży studyjnej dla organizatorów wydarzeń) realizowanego we współpracy PLOT z Urzędem Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego, mającego na celu promocję potencjału turystyki biznesowej w Poznaniu i Wielkopolsce.
Źródło: www.pcb.poznan.travel