en
en
Kontakt

Polska Organizacja Turystyczna na Meetings Week 2019

MW2019-pcb.jpg

Trwające od 20 do 22 marca Meetings Week Poland 2019 to cykl wydarzeń, na których spotykają się przedstawiciele korporacji, instytucji i stowarzyszeń zawodowych, odpowiadający za planowanie eventów, zakupy usług dla podróży i spotkań służbowych, przedstawiciele biur i agencji specjalizujących się w segmencie spotkań, dostawcy usług konferencyjnych, przedstawiciele hoteli i centrów konferencyjnych, dziennikarze oraz samorządowcy i politycy. Tegoroczna konferencja odbywa się pod hasłem „Siła networkingu”.

Współorganizatorem części konferencji i warsztatów jest Polska Organizacja Turystyczna. Wystąpienie inauguracyjne wygłosiła dyrektor Departamentu Strategii i Marketingu POT Teresa Buczak.

- Rozwój technologiczny odbywa się równolegle i ma bardzo silny wpływ na sektor spotkań. Natomiast niewątpliwie ten sektor także generuje tworzenie nowych narzędzi, wywołuje potrzebę i popyt na nowe kanały komunikacji i jej usprawnienie – mówiła podczas pierwszego dnia Meetings Week Poland 2019.

Teresa Buczak wzięła również udział w panelu dyskusyjnym „Wartość rynku kongresów”. Oprócz niej w debacie uczestniczyli także m.in. Tomasz Zjawiony, prezes Regionalnej Izby Gospodarczej w Katowicach oraz Paweł Rozen z Warsaw Convention Bureau.

- Zanim zaczniemy mówić językiem idei, musimy mówić też językiem liczb. Udokumentować, że ten sektor jest faktycznie ważny, przysparza miastu czy regionowi konkretnych efektów w postaci wydatków osób przyjeżdżających, również wydatków okołoturystycznych, choćby na usługi towarzyszące – podkreślała dyrektor DSM POT.

W panelu poświęconym sile synergii na rynku kongresów, uczestnicy zajmowali się kwestią partnerstwa formalnego i nieformalnego. Wśród prelegentów tej części wydarzenia znaleźli się: Aneta Książek, kierownik Poland Convention Bureau, Katarzyna Cioch z Grupy Uczelni Vistula oraz Jacek Ławrecki, Mecenas Kongresów Polskich.

- Poland Convention Bureau buduje partnerstwo wewnętrznie i zewnętrznie. Jako sekcja w Polskiej Organizacji Turystycznej współpracujemy na co dzień z naszymi czternastoma zagranicznymi ośrodkami z całego świata jak również z dwunastoma regionalnymi i miejskimi convention bureaux z Polski. Współpracujemy także z innymi interesariuszami przemysłu spotkań, w tym sieciami hoteli czy narodowym przewoźnikiem – mówiła Aneta Książek, kierownik sekcji Poland Convention Bureau PO.

Polska Organizacja Turystyczna współorganizowała również warsztat, z którego słuchacze mogli się dowiedzieć, jak poprawnie i skutecznie napisać ofertę sponsorską. 

Podczas Meetings Week Poland 2019 miała także miejsce premiera pierwszych wyników raportu „Przemysł spotkań i wydarzeń w Polsce 2019”. Współpraca Poland Convention Bureau POT ze wszystkimi aktywnie działającymi regionalnymi convention bureaux umożliwiła zebranie i przeanalizowanie 22,2 tys. spotkań i wydarzeń (o 1000 więcej niż w roku ubiegłym) dla grup liczących co najmniej 50 osób. Ponad połowa z nich to konferencje i kongresy (55 proc.), 41 proc. to wydarzenia korporacyjne i motywacyjne, a prawie 4 proc. to targi i wystawy. 

Poland Convention Bureau POT jest także gospodarzem drugiego dnia Meetings Week Poland, czyli dorocznego spotkania z regionalnymi convention bueaux. W tym roku odbywają się one w nowej formule, zakładającej aktywny udział miejskich i regionalnych convention bureaux w programie wydarzenia, które otrzymały okazję, aby przedstawić swoje miasto/region uczestnikom POLAND SMART MOVE FAM TRIP z Belgii, Holandii, Norwegii, Szwecji i Stanów Zjednoczonych. Dla uczestników FAM TRIPu zorganizowany został również warsztat branżowy POLAND SMART MOVE ze zgłoszonymi wcześniej rekomendowanymi profesjonalnymi organizatorami spotkań i wydarzeń POT. 

Do góry