en
en
Kontakt

Polska Organizacja Turystyczna na kongresie IMPACT 2024 w Poznaniu

Polska Organizacja Turystyczna jest po raz pierwszy partnerem kongresu Impact`24 - najbardziej prestiżowego wydarzenia gospodarczo-technologicznego w Europie Środkowo-Wschodniej, który w tym roku przyciągnie do Poznania ok. 6 tysięcy uczestników z całego świata.

polska-organizacja-turystyczna-na-impact-2024-w-poznaniu-kogres.png

Celem kongresu Impact`24 w Poznaniu jest umożliwienie przedsiębiorcom, przedstawicielom świata nauki oraz administracji publicznej wymiany myśli, poglądów i doświadczeń, jak również umożliwienie im zapoznania się z nowatorskim i innowacyjnymi koncepcjami i trendami w gospodarce. W ramach Kongresu odbywać się będą m.in. sesje, panele dyskusyjne i spotkania roundtable. Po raz pierwszy do ścieżki Marketingu Sportowego dołączy ścieżka dot. turystyki, za którą merytorycznie odpowiadać będzie Polska Organizacja Turystyczna. W ten sposób nastąpi naturalny mariaż a nazwa ścieżki poszerzy się o aspekt turystyki, która stanowi ważny sektor gospodarczy naszego kraju.

Zapraszamy na panel „Polska (turystyka) – więcej niż myślisz”

Polska Organizacja Turystyczna odgrywa istotną rolę w odbudowie polskiej turystyki (po pandemii i w obliczu wydarzeń geopolitycznych) inicjując i aktywnie uczestnicząc przy realizacji najważniejszych dla turystyki i gospodarki projektów.

Sesja pt. „Polska (turystyka) – więcej niż myślisz” odbędzie się w ramach ścieżki Tourism and Sport Marketing, 16 maja w g. 15.50 – 16.10.

Tytuł sesji nawiązuje do motywu kampanii POT pod hasłem „Poland. More than you expected”, której celem jest promocja polskiej oferty turystycznej poprzez zaskoczenie odbiorców różnorodnością oraz bogactwem atrakcji, które na pierwszy rzut oka mogłaby się z Polską nie kojarzyć.

Turystyka jest ważna ze względu na swój potencjał pod względem gospodarki i zatrudnienia, a także aspektów społecznych i środowiskowych. W naszym 25 - minutowym panelu (w j. angielskim) chcemy zatem zwrócić uwagę na wpływ turystyki na rozwój społeczny i ekonomiczny Polski, a także na jej złożoność i wielowymiarowość. Nie bez przyczyny w naszej branżowej nomenklaturze mówi się o „gospodarce turystycznej”, „przemyśle turystycznym” czy jego odpowiedniku w turystyce biznesowej – „przemyśle spotkań”.  Podkreślimy rolę liderów opinii i ambasadorów w promocji Polski, w tym potencjału intelektualnego na pozyskiwanie spotkań i wydarzeń. Rolę Polskiej Organizacji Turystycznej i jej współpracy z branżą w celu pozycjonowania Polski na rynkach zagranicznych (współpraca międzynarodowa, rankingi, nagrody, certyfikaty, w tym ICCA, UIA, GDS Index, Michelin).

W tym miejscu warto podkreślić, iż Polska Organizacja Turystyczna jest aktywnym członkiem dwóch najważniejszych organizacji międzynarodowych, prowadzących badania statystyczne dotyczące zorganizowanych i planowanych spotkań – od 2002 roku ICCA (International Congress and Convention Association), a od 2011 – UIA (Union of International Assiociations. Raporty ICCA i UIA są narzędziem benchmarkingu w zakresie potencjału kongresowo-konferencyjnego destynacji biznesowych, co pozwala na ustalenie przewag i luk konkurencyjnych w przypadku kandydatury na gospodarza określonego wydarzenia. Poland Convention Bureau POT wraz partnerami rokrocznie raportuje do ICCA i UIA wydarzenia, które odbyły się w naszym kraju, zgodnie z przyjętymi przez stowarzyszenia kryteriami. Dzięki wspólnemu wysiłkowi, co roku Polskę można znaleźć w pierwszej 20 miejsc w rankingu światowym.

Wreszcie będziemy mówić o atrakcyjności naszej destynacji w kontekście obłożenia i rozwoju bazy hotelowej w Polsce. Nie ominiemy również tematu zrównoważonego rozwoju uwzględniającego wymiary: społeczny, ekonomiczny i ekologiczny. Dzięki takiemu podejściu turyści mogą korzystać z walorów turystycznych w taki sposób, aby nie nastąpiła ich degradacja i aby można było je zachować dla kolejnych pokoleń. W panelu wystąpią:

  • Piotr Borys - sekretarz stanu, Ministerstwo Sportu i Turystyki
  • Rafał Szmytke– prezes Polskiej Organizacji Turystycznej
  • Paula Fanderowska – prezeska Stowarzyszenia Konferencje i Kongresy w Polsce, Kraków5020
  • Paweł Lewtak - dyrektor generalny warszawskiego hotelu Polonia Palace oraz wiceprezydent EHMA – European Hotel Managers Association

Panel poprowadzi Sergiusz Ryczel - dziennikarz sportowy, prezenter, komentator, konferansjer, lektor, tłumacz. Reżyserką panelu jest Aneta Książek – kierowniczka Biura Spotkań i Wydarzeń – Poland Convention Bureau POT.

Znaczenie turystyki dla gospodarki Polski

W przyszłym roku Polska Organizacja Turystyczna będzie świętować 25-lecie działalności. 1 Maja świętujemy dwudziestą rocznicę wstąpienia Polski do Unii Europejskiej. Dzięki funduszom unijnym wiele miejsc i obiektów turystycznych zostało odnowionych, zaś niektóre powstały zupełnie od podstaw.

25 lat to czas ogromnej transformacji i profesjonalizacji naszego sektora. Turystyka w gospodarce narodowej ma coraz większe znaczenie. Oczywiście przed pandemią COVID-19, a więc w 2019 r. zarejestrowano rekordowy rok pod względem wielu mierników i wskaźników rozwoju sektora turystycznego.

Szacunkowy udział gospodarki turystycznej w PKB w 2019 r. wyniósł 6,2%. Z dużym prawdopodobieństwem w roku 2024 r. będziemy mogli mówić o udziale gospodarki turystycznej w PKB na poziomie 5,2%, a wskaźnik wynoszący 6% zostanie osiągnięty w Polsce w ciągu kilku lat.

Szacuje się, iż liczba zagranicznych przyjazdów turystycznych do Polski w 2023 r. wyniosła 19 mln czyli o 19% więcej niż w 2022 r. Natomiast liczba podróży krajowych w 2022 r. wyniosła 52,2 mln.

Znaczenie przemysłu spotkań

Również branża spotkań i wydarzeń odgrywa kluczową rolę w polskiej gospodarce, co potwierdzają najnowsze wyniki raportu „Poland Events Impact 2023 – Wpływ ekonomiczny przemysłu spotkań na gospodarkę Polski”.

Wartość dodana brutto wypracowana dzięki przemysłowi spotkań przekroczyła 22,9 mld złotych, co stanowi istotny wkład w rozwój gospodarki kraju.

Szacowany wkład przemysłu spotkań w PKB stanowi około 1 proc., a całkowity wkład spotkań i wydarzeń w gospodarkę Polski w 2023 roku przekroczył 54,6 mld złotych, co podkreśla skalę wpływu tej branży na ogólny rozwój kraju. Wkład branży spotkań w tworzenie miejsc pracy wyniósł 215 tys., co stanowi istotną część ogólnej liczby miejsc pracy w gospodarce Polski.

Liczba uczestników spotkań i wydarzeń przekroczyła 18 mln osób, co świadczy o sporym zainteresowaniu tego rodzaju wydarzeniami zarówno wśród mieszkańców Polski, jak i gości zagranicznych. Przeciętny czas trwania wydarzenia wyniósł 1,7 dnia, co wskazuje na dynamikę i różnorodność organizowanych imprez. Uzyskane wyniki stawiają branżę spotkań w centrum uwagi, podkreślając jej istotną rolę w ożywianiu gospodarki oraz budowaniu silnej pozycji Polski na arenie międzynarodowej.

W ostatnim czasie Polska stała się preferowanym miejscem dla wielu prestiżowych wydarzeń branżowych. O wartości spotkań i wydarzeń świadczy zaangażowanie Poznania w Impact’24.  Lokalizacja tak ważnego kongresu nie tylko zwiększa rolę miasta na arenie międzynarodowej, ale także przyczynia się do rozwijania w stolicy Wielkopolski zróżnicowanej, silnej i nowoczesnej gospodarki. Skutecznie zorganizowane wydarzenie nie tylko dostarcza znaczącej wartości i możliwości nawiązywania kontaktów biznesowych, ale również pozostawia „pozytywny wpływ“ – trwały korzystny ślad w otoczeniu, w którym się odbywa.

Immersyjne stoisko Polskiej Organizacji Turystycznej

Impact`24 to nie tylko przestrzeń dyskusji i rozmowy z najwybitniejszymi ekspertami, naukowcami czy artystami, ale też okazja do promocji naszego kraju wśród zagranicznych gości.

Chcąc się wyróżnić Polska Organizacja Turystyczna przygotowuje immersyjne stoisko, którego celem będzie promocja miast i regionów Polski. Zaprezentowane rozwiązanie to autorski projekt zaprojektowany specjalnie na potrzeby wydarzenia. Całość została oparta o najnowszą, wciąż rozwijającą się technologię AI, a opracowane przez zespół Impact rozwiązania są zupełną nowością na rynku. Żadna firma nie oferuje jeszcze tego typu atrakcji, co daje nam pewność, że zaproponowane rozwiązanie skutecznie wyróżni POT na tle innych wystawców, podkreślając nowoczesny charakter organizacji, jak i promowanych miast i regionów Polski.

Doświadczenia immersyjne to nie tylko nowa technologia, ale także drzwi do nieograniczonych możliwości eksploracji, nauki i rozrywki. Polska – więcej niż myślisz!

Materiał przygotowała: Aneta Książek; #PolandCVB #EventprofsPL #Impact24

polska-organizacja-turystyczna-impact24-poznan-premium-partner.png

Do góry