Polska na Meetings & Incentives Healthcare Europe 2020
Kluczowym celem udziału Polskiej Organizacji Turystycznej (ZOPOT Sztokholm wspierane przez Poland Convention Bureau) była promocja Polski jako miejsca organizacji spotkań i wydarzeń oraz odbycie 26 indywidualnych spotkań (z pośród zaproszonych 175 hosted buyers) z wyselekcjonowanymi organizatorami konferencji, kongresów oraz innych spotkań biznesowych sektora zdrowia (medycyna i farmakologia). Rozmowom stolikowym towarzyszył bogaty program warsztatów, których celem było wypracowanie standardów pracy między przedstawicielami sektora medycznego i reprezentujących ich agencji a branżą spotkań (hotelami, PCO oraz przedstawicielami convention bureaux).
„Z danych PCB POT, zebranych w raporcie "Przemysł Spotkań i Wydarzeń w Polsce 2019" wynika, iż ponad 13% wydarzeń odbywających się w Polsce dotyczy sektora medycznego. Z perspektywy ogólnoświatowej wg. Rankingu ICCA 2018 udział spotkań medycznych jest nawet wyższy i stanowi 16,9 %. Mając na uwadze nowe inwestycje oraz bogatą ofertę polskich miast liczymy, że udział w międzynarodowych targach i sprofilowanych imprezach branżowych wzmocni pozycję naszego kraju na międzynarodowej mapie przemysłu spotkań.” – powiedziała Malgorzata Hudyma, Dyrektor Zagranicznego Ośrodka POT w Sztokholmie.
Warto wspomnieć, iż warunkiem koniecznym dla wszystkich wystawców M&I Healthcare Europe było ukończenie Healthcare Events Training, szkolenia on-line, zakończonego egzaminem ze znajomości międzynarodowego kodeksu dobrych praktyk przemysłu farmaceutycznego, a w szczególności znajomości norm w zakresie: organizacji sympozjów, kongresów i innych spotkań naukowych. Celem wprowadzenia kodeksu jest podniesienie standardów etycznych branży farmaceutycznej oraz zwiększenie przejrzystości relacji zachodzących pomiędzy firmami farmaceutycznymi i przedstawicielami zawodów medycznych.
Foto: Samuli Pentti i Aneta Książek