Polska na IBTM World 2023: Muzyczne Poranki i Sensoryczny Marketing podbijają targi
Polskę w tym roku reprezentowali przedstawiciele convention bureaux, Profesjonalnych Organizatorów Kongresów, firm organizujących podróże motywacyjne, DMC, Polskie Linie Lotnicze LOT oraz obiekty kongresowe i targowe. Lista oficjalnych uczestników IBTM World 2023 na Polskim Stoisku Narodowym zawiera następujące podmioty:
ICE Kraków Congress Centre, G2A Arena Centrum Wystawienniczo-Kongresowe Województwa, Podkarpackiego, Poznan Congress Center - Grupa MTP, Travel Projekt DMC Poland, JAN-POL DMC Poland, DMC Poland, Mazurkas Travel DMC Poland, Warsaw Convention Bureau, Mazovia Convention Bureau, Convention Bureau – Wrocław, Kraków Convention Bureau, Gdansk Convention Bureau, Poznań Convention Bureau, Silesia Convention Bureau, Świętokrzyskie Convention Bureau i Polskie Linie Lotnicze LOT.
- Osiągnęliśmy na targach rekordową frekwencję i byłam bardzo zadowolona z rezultatów – mówi Joanna Montenarh, współwłaścicielka Travel Projekt DMC Poland oraz wiceprezes SITE Poland. Przez trzy dni uczestniczyłam w blisko 50 zaplanowanych spotkaniach biznesowych na polskim stoisku narodowym, z czego aż 80% stanowili nowi potencjalni partnerzy. Zainteresowanie organizacją różnorodnych wydarzeń w Polsce było wyjątkowo duże. - Podstawą sukcesu dla partnerów Polskiej Organizacji Turystycznej, na takich targach jak IBTM, jest aktywne korzystanie z platformy online przed ich rozpoczęciem oraz przeprowadzenie dokładnego researchu, aby zapełnić kalendarz spotkań na polskim stoisku narodowym z potencjalnymi klientami. Włożona praca przed targami popłaca w liczbie i jakości odbytych spotkań – dodaje Joanna Montenarh.
- Rolą Polskiej Organizacji Turystycznej jak zapewnienie jak najlepszych warunków do prowadzenia rozmów biznesowych podczas targów IBTM w Barcelonie. W tym roku mieliśmy rekordową liczbę zgłoszeń, aż 26. Początkowo planowaliśmy udział 13 partnerów, udało się tę liczbę zwiększyć do 16 przy zapewnieniu im odpowiedniego komfortu. Oprócz umówionych spotkań biznesowych na stoisku, które trwają od godziny 10:00 do 18:00, chcemy zapewnić mniej formalne okazje do networkingu z nowymi partnerami oraz wzmacnianie relacji z istniejącymi klientami” – mówi Jarosław Marciuk, główny specjalista ds. marketingu. - Dlatego cały dzień serwowana jest kawa i herbata, według wielu odwiedzających jedne z najlepszych w Fira Barcelona. Ponadto drugiego dnia został zorganizowany Happy Hour z regionalnymi specjałami i specjalnym występem muzycznym Basi Giewont z DJ Corneliusem – opowiada Marciuk.
Marketing sensoryczny
Poland Convention Bureau prowadzi promocję Polski poprzez marketing sensoryczny podczas wydarzeń targowych. Polskę można nie tylko zobaczyć poprzez zdjęcia w materiałach reklamowych czy projekt stoiska, ale również można Polski posłuchać (Muzyczne Poranki i muzyczny happy hour, w tym roku również playlista piosenek na Spotify Poland. More than you expected ), powąchać i posmakować (kawa i regionalne specjały), a nawet dotknąć (specjalnie zaprojektowane broszki przez artystkę Zuzannę Łobodzińską). Przedstawiciele polskiej branży MICE mieli przypięte broszki inspirowane twórczością Zofii Stryjeńskiej. Polska nawiązuje tym samym do tematu przewodniego targów IBTM – Culture Creators.
Przy okazji promowane są trzy wyjątkowe kobiety z Polski oraz ich twórczość. Szczegóły na specjalnie przygotowanej stronie https://meetings.poland.travel/lets-talk-business/
Regionalne Happy Hour
W 2023 roku podczas happy hour na polskim stoisku serwowane były regionalne specjały, które zostały zapewnione przez partnerów PCB: Silesia Convention Bureau, G2A Arena Centrum Wystawienniczo-Kongresowe Województwa Podkarpackiego, Mazovia Convention Bureau, Świętokrzyskie Convention Bureau oraz dodatkowo przez LCK Lubelskie Centrum Kongresowe i Lubelskie Convention Bureau (Lubelska Regionalna Organizacja Turystyczna).
To były nasze pierwsze targi IBTM w Barcelonie. Jako najmłodsze polskie convention bureau, działamy aktywnie w pozyskiwaniu wydarzeń dla naszego regionu. Jesteśmy niezmiernie zadowoleni z przebiegu spotkań oraz ogólnej atmosfery panującej na polskim stoisku, zwłaszcza podczas happy hour, gdzie licznie przybyli goście mieli okazję skosztować specjałów także z regionu świętokrzyskiego - relacjonuje Katarzyna Batko, manager Świętokrzyskiego Convention Bureau.
Muzyczne Poranki
Jak zwykle dużym zainteresowaniem odwiedzających targi cieszą się Muzyczne Poranki. W godzinach od 9:00 do 10:00 przy wejściu na targi przez trzy dni odbywały się koncerty Basi Giewont i DJ Corneliusa. Basia Giewont jest Muzyczną Ambasadorką Polski. Cieszy fakt, że kontynuowane i konsekwentne działania marketingowe przynoszą zamierzone efekty. Wielu gości zatrzymuje się i uwiecznia te chwile za pomocą telefonów dzieli się nimi w social media. W opinii wielu odwiedzających muzyka to bardzo dobre rozpoczęcie dnia i pozytywnie nastraja do intensywnego czasu spędzonego na targach. Dla wielu stało się to integralną częścią targów. Tą drogą chce dalej postępować Poland Convention Bureau, a wręcz rozwijać ten koncept.
W tym roku Basia z Corneliusem wystąpili na Regionalnym Happy Hour na polskim stoisku. Wykonywane były różne piosenki inspirowane kulturą Podhala, Śląska i Mazowsza, w tym specjalne utwór „Let`s Talk Business” stworzony prze Briana Allana. W Barcelonie po raz pierwszy piosenka została zagrana w nowej interpretacji i aranżacji dokonanej przez Basię.
Hitem drugiego dnia był gościnny występ Basi Giewont na norweskim stoisku, które co roku gromadzi największą liczbę osób, to największe wydarzenie muzyczne na IBTM. Podczas wspólnego występu z DJ Foxem (na co dzień dyrektor Bergen Convenion Bureau) Basia zaśpiewała swój utwór „Korale” Jej występ został entuzjastycznie przywitany przez uczestników norweskiego happy hour.
Dodatkowe aktywności
Pod wieloma względami było to wyjątkowe uczestnictwo Polski na targach IBTM w Barcelonie. Dodatkowymi aktywnościami na stoisku było kręcenie specjalnego wideo przez Sina Bunte - influencerkę MICE. Ta akcja jest częścią kończącej się kampanii POLAND. More than you expected. W ramach tych działań ze wspomnianą key opinion lider w przemyśle spotkań na LinkedIn pojawiają się posty o Polsce oraz wkrótce wideo z polskiego stoiska w Barcelonie. Więcej informacji na dedykowanej stronie https://meetings.poland.travel
Targi to nie tylko promowanie Polski i spotkania biznesowe na narodowym stoisku. Pandemia bardzo zmieniła przekaz promocyjny z targów. Należy aktywować uczestników targów na miejscu, ale również pamiętać o tych, którzy z różnych względów, nie biorą w nich udziału, i w związku z tym obserwują wydarzenia w internecie. Live streaming, social media również i tu trzeba być aktywnym. Dlatego reprezentant Poland Convention Bureau, Jarosław Marciuk, wziął udział pierwszego dnia w transmitowanym na żywo z Barcelony Ljubljana Talks, organizatorem których jest wydawca Kongres Magazine. Panel dyskusyjny prowadzony przez Gorazda Cada i Jana Orsica pod tytułem „Baltic Tigers” dotyczył promocji destynacji i krajów z tej części Europy. W panelu dyskusyjnym wzięli udział reprezentanci convention bureaux z Łotwy, Finlandii, Estonii i Polski.