Polska branża na warsztatach MICE by Melody w Niemczech
Od wielu lat rynek niemiecki należy do najważniejszych rynków generujących zagraniczny ruch turystyczny w Polsce.
Szacuje się, iż około 10 proc. przyjazdów Niemców do Polski to podróże w celach biznesowych. W dniach 31 sierpnia – 2 września br. w Dusseldorfie, Frankfurcie n. Menem oraz Monachium odbędą się warsztaty, w ramach których Polska Organizacja Turystyczna – Poland Convention Bureau wspierana lokalnie przez ZOPOT w Berlinie wraz z polskimi wystawcami zaprezentują polska ofertę dla przemysłu spotkań.
Przemysł spotkań jest jedną z tych branż, które najbardziej ucierpiały z powodu pandemii. W związku z obostrzeniami i dwukrotnym odwołaniem targów IMEX we Frankfurcie przez pandemie Covid-19, organizacja przez Polską Organizację Turystyczną wspólnego wystąpienia na rynku niemieckim nie była, aż do teraz, możliwa.
Obecnie rząd Niemiec luzuje obostrzenia dotyczące przebywania i przyjeżdżania do kraju. Od 30 maja br. Polska nie jest uznawana za obszar podwyższonego ryzyka. Wraz z luzowaniem obostrzeń zmieniły się decyzje zakupowe i nastroje klientów niemieckich. Polska jako kraj sąsiedzki, bliski, interesujący a zarazem bezpieczny może stać się beneficjentem części rynku wyjazdowego z Niemiec.
Pamiętając o bezpieczeństwie uczestników wyjazdów integracyjnych czy konferencji wracamy do spotkań na żywo. Przedstawiciele polskiej branży długie miesiące lockdownu poświęcili na opracowanie standardów
i procedur dla wydarzeń organizowanych w nowych warunkach sanitarnych. Największe centra konferencyjno-kongresowe wdrożyły odpowiednie rozwiązania w tym zakresie, ich śladem poszła większość hoteli oraz firmy DMC i PCO.
Do udziału w warsztatach z polskiej strony zostali zaproszeni: convention bureaux, profesjonalni organizatorzy kongresów (PCO), oraz profesjonalni organizatorzy podróży motywacyjnych (DMC). Wystawcy przyjmowani byli na podstawie zgłoszeń oraz pozytywnej weryfikacji kryteriów udziału Wystawcy przez POT.
W ramach roadshow w Niemczech w dn. 31 sierpnia – 2 września br. wraz z Poland Convention Bureau POT prezentować się będą:
- Convention Bureau -Wrocław
- Creative Poland DMC
- Gdańsk Convention Bureau
- Kraków Convention Bureau
- Mazurkas DMC Poland
- Poznań Convention Bureau
- Travel Projekt DMC Poland
- Warsaw Convention Bureau
Wystawca podczas 3-dniowego roadshowu będzie miał możliwość spotkania około 180 wyselekcjonowanych planistów z Niemiec, Austrii i Szwajcarii, co wierzymy może przyczynić się do podtrzymania i wzmocnienie popytu na usługi turystyki biznesowej, wzmocnienia konkurencyjności Polski na arenie międzynarodowej jako destynacji spotkań oraz budowy zaufania wśród planistów spotkań i wydarzeń w czasie Covid-19.
Organizatorem warsztatów MICE by Melody jest agencja marketingowa i komunikacyjna PeC-Kommunikation założona w 2010 roku, z siedzibą w Hamburgu, a od 2012 roku zajmująca się wyłącznie marketingiem MICE. Warsztaty MICE by Melody przeznaczone są wyłącznie dla międzynarodowy wystawców, gdzie grupą docelową są niemieckojęzyczni planiści wydarzeń, którzy organizują wydarzenia międzynarodowe.
Dodatkowo w ramach wystąpienia planowana jest promocja online, która wynika z umowy z PeC-Kommunikation, który prowadzi portal branżowy https://www.miceboard.com/willkommen-zur-online-site-inspection-in-polen/
W ramach roadshowu prezentować się będą również takie organizacje jak: Visit Britain, Meet Ireland, Visit Estonia/Estonian Convention Bureau, Zürich Tourismus, Convention Bureau Davos, Graz Convention Bureau, Cannes Convention Bureau, Visit Brussels, Monaco Convention Bureau.
Przygotowała: Aneta Książek