Polska branża na targach IMEX America 2022
10 – 13 października w Las Vegas odbyły się międzynarodowe targi branży spotkań IMEX America. Polska Organizacja Turystyczna po raz ósmy była organizatorem polskiego stoiska narodowego, na którym swoje oferty prezentowały firmy zajmujące się profesjonalną organizacją spotkań oraz obiekty konferencyjne.
Wśród tegorocznych polskich wystawców znaleźli się: Polskie Linie Lotnicze LOT, DMC Poland, Mazurkas DMC Poland, Kraków Convention Bureau, ICE Kraków Congress Centre oraz po raz pierwszy G2A Arena - Centrum Wystawienniczo- Kongresowe Województwa Podkarpackiego.
Działania promocyjne naszego kraju wspierali również obecni na stoisku John Petkus - Honorowy Konsul Rzeczypospolitej Polskiej w Stanach Zjednoczonych oraz Bartosz Szajda - Dyrektor ZOPOT w Chicago.
Tegoroczne targi IMEX America były ponownie realizowane w formie stacjonarnej, która sprzyjała nawiązywaniu i podtrzymywaniu kontaktów biznesowych. 10 października w ramach targów odbyły się wydarzenia stowarzyszeń branżowych - Smart Monday.
Polskiej obecności na targach towarzyszyły tematy przewodnie:
- 61. Kongres ICCA, który odbędzie się 6-9 listopada br. w Krakowie w ICE Kraków Congress Centre. Promocja Polski pod kątem kongresu była kluczowa ze względu na ostatni moment możliwości wpłynięcia na rejestracje na kongres jego uczestników. To również pretekst do pokazania, iż w Polsce pomimo trudnej sytuacji i wojny w Ukrainie, pracuje i żyje się „normalnie” oraz organizowanych jest wiele międzynarodowych wydarzeń.
- Destination Poland – promocja miast kongresowych wg. rankingu ICCA: Warszawa, Kraków, Poznań, Gdańsk, Wrocław, Katowice, Łódź
- Jubileusz 20-lecia Poland Convention Bureau POT
Warto podkreślić, iż w ramach polskiego wystąpienia w dn. 12 października zostały zorganizowane dwa dodatkowe wydarzenia. Pierwsze na stoisku ICCA miało na celu promocję Polski pod kątem 61. Kongresu.
Wydarzenie zorganizowane na stoisku ICCA było kluczowe ze względu na ostatni moment możliwości wpłynięcia na rejestracje na kongres oraz możliwością zakomunikowania, iż w Polsce pomimo trudnej sytuacji i wojny w Ukrainie, pracuje i żyje się „normalnie” oraz organizowanych jest wiele międzynarodowych wydarzeń. Dodatkowymi polskimi akcentami przygotowanymi przez Kraków oraz PCB POT były produkty regionalne, miody pitne oraz słodycze z Polski. Spotkanie miało ciąg dalszy na polskim stoisku, gdzie z frekwencyjnym powodzeniem została zorganizowana wraz z Wystawcami - Happy Hour Discover Polish Spirit - mówi Aneta Książek, Gł. Specjalista ds. Konferencji w Polskiej Organizacji Turystycznej.
Więcej informacji o wydarzeniach na polskim stoisku można również zobaczyć na reaktywowanym profilu Poland Convention Bureau POT na Twitterze https://mobile.twitter.com/polandcvb #DestinationPoland #PolandCVB #EventprofsPL
Nasze działania w tym obszarze zaowocowały wysoką lokatą w rankingu najbardziej wpływowych profili na targach IMEX America.
Podsumowanie targów
Targi IMEX America to jedno z najważniejszych światowych wydarzeń, przeznaczona wyłącznie dla branży przemysłu spotkań, która spotyka się promując swoje produkty, destynacje oraz poszukując nowych partnerów i inspiracji do organizacji spotkań i wydarzeń.
Prezes IMEX, Ray Bloom, ogłosił, że w IMEX America wzięło udział 12 000 osób, w tym ponad 4000 buyersów (3300 z nich uczestniczyło programie Hosted Buyers). Frekwencja podczas IMEX22 była o 45% większa w porównaniu z rokiem poprzednim, głównie dzięki złagodzeniu ograniczeń w podróżowaniu. Co ciekawe 40% powracających wystawców wynajęło większą przestrzeń stoiska w porównaniu z poprzednią edycją targów.
Ogólnie rzecz biorąc, międzynarodowi wystawcy powrócili w dużej liczbie. Spośród wystawców, którzy podwoili wielkość swoich stoisk, 24% pochodziło z Ameryki Północnej, 23% z sieci hotelowych, 15% z Europy i 12% z Azji. Znaczący wzrost odnotowali również wystawcy z Ameryki Łacińskiej i technologii związanych z branżą MICE.