Polska branża na IBTM World Virtual
Targi IBTM World od 1988 roku są jednym z najważniejszych wydarzeń wystawienniczych z zakresu przemysłu spotkań na świecie, zarówno ze względu na liczbę kupujących, jak i efektywność rozmów handlowych. Każdego roku targi gromadzą ponad 4 tys. profesjonalistów z całego świata, którzy zajmują się organizacją, podejmowaniem decyzji i budżetowaniem spotkań i wydarzeń. Polska Organizacja Turystyczna co roku jest organizatorem Polskiego Stoiska Narodowego na targach IBTM World w Barcelonie.
Sytuacja związana z pandemią COVID-19 sprawiła, że mimo wcześniejszych zapowiedzi, tegoroczna edycja targów IBTM World odbędzie się tylko w przestrzeni wirtualnej. Decyzja organizatorów wynika z wciąż nieprzewidywalnej sytuacji związanej z podróżowaniem po świecie oraz z możliwych trudności w zapewnieniu bezpieczeństwa i odpowiedniej frekwencji.
Organizatorzy zapewniają indywidualne spotkania online między wystawcami a potencjalnymi zleceniodawcami kongresów czy imprez motywacyjnych (tzw. Hosted Buyers) – reprezentantami stowarzyszeń, organizacji oraz korporacji.
Zgodnie z wcześniejszą deklaracją kierownictwa POT, mającą na celu wsparcie branży spotkań w odbudowaniu popytu na spotkania i wydarzenia organizowane w Polsce, dla wystawców została przygotowana specjalna oferta udziału w wirtualnym Polskim Stoisku Narodowym na IBTM World Virtual.
Do udziału zostali zaproszeni: convention bureaux, profesjonalni organizatorzy kongresów (PCO), profesjonalni organizatorzy podróży motywacyjnych (DMC), obiekty kongresowe oraz obiekty hotelowe z zapleczem konferencyjnym. Wystawcy przyjmowani byli według kolejności przesyłanych zgłoszeń do wyczerpania miejsc.
— Cieszymy się, że polska oferta na IBTM World Virtual jest tak szeroko i różnorodnie reprezentowana przez branżę, miasta i regiony. Targi wirtualne dały nam możliwość przyjęcia większej liczby wystawców, aniżeli targi w czasie rzeczywistym, gdzie ich liczba uzależniona jest od powierzchni stoiska. Niektóre podmioty pojawią się na targach po raz pierwszy, inne są z nami co roku. Należy jednak pamiętać, że jest to pewnego rodzaju eksperyment, którego wszyscy – zarówno wystawcy jak i klienci – jesteśmy uczestnikami. Mam nadzieje, że mimo trudnej sytuacji na świecie oraz nowej formy targów, nasza reprezentacja odbędzie dobre rozmowy handlowe, które w przyszłości zaowocują realnymi spotkaniami i wydarzeniami w Polsce — powiedział Rafał Szlachta, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.
W ramach Polskiego Stoiska Narodowego (złożonego z 16 wirtualnych stoisk) na IBTM World Virtual 2020 prezentować się będą:
- Convention Bureau – Wrocław,
- Creative Poland DMC,
- DMC Poland,
- Gdańsk Convention Bureau,
- ICE Kraków Congress Centre,
- Jan-Pol DMC Poland,
- Kraków Convention Bureau,
- Lubelskie Convention Bureau/ Lubelskie Centrum Konferencyjne,
- Mazurkas DMC Poland,
- Perfect Image DMC,
- PolandPops Meetings & Incentives,
- Poznań Convention Bureau/ Poznań Congress Center,
- Trip Group,
- Travel Projekt DMC,
- Warsaw Convention Bureau/ Furnel Travel DMC.
Targi oprócz kontaktów biznesowych umożliwiają także zapoznanie z najnowszymi trendami w branży spotkań oraz pogłębienie wiedzy poprzez udział w transmisjach sesji edukacyjnych online.
Jak co roku partnerem medialnym targów jest magazyn Think MICE, którego redakcja przygotowała anglojęzyczne wydanie magazynu z tematami poświęconymi promocji Polski oraz polskiej branży spotkań.
Serdecznie zapraszamy do udziału w IBTM World Virtual oraz spotkań z polskimi wystawcami.