Poland: Online Site Inspection – nowe narzędzie dla branży spotkań
Data publikacji nie została wybrana przypadkowo. Polska Organizacja Turystyczna – Poland Convention Bureau, od wielu lat gospodarz stoiska narodowego na międzynarodowych targach przemysłu spotkań IMEX we Frankfurcie oraz IMEX America w Las Vegas, prowadzi obecnie działania online w ramach projektu #PlanetIMEX, który przenosi targi do przestrzeni internetowej umożliwiając w ten sposób potrzymanie i nawiązanie relacji biznesowych oraz edukację w tak trudnym dla wszystkich czasie.
Nasza rzeczywistość z dnia na dzień zmienia się diametralnie. Branża spotkań pokazuje jednak, że jesteśmy razem i że wspólnie zabiegamy o utrzymanie rynku. Wirtualny katalog Polskiej Organizacji Turystycznej powstał we współpracy z miejskimi i regionalnymi convention bureaux i zawiera wyselekcjonowane informacje na temat potencjału przemysłu spotkań w Polsce, między innymi: o centrach konferencyjno-kongresowych, hotelach, restauracjach oraz obiektach unikatowych. Dodatkowo przedstawione są tzw. „wizytówki miast”, czyli informacje zaprezentowane w postaci infografik na temat najważniejszych obiektów i atrakcji turystycznych, propozycje programów incentive oraz materiały multimedialne miast, w tym interaktywne mapy, dzięki którym obiekty można podziwiać z lotu ptaka. Materiały mają na celu zachęcenie do planowania, a następnie organizowania spotkań i wydarzeń w Polsce.
Pozyskiwanie i organizacja wydarzeń, a w szczególności międzynarodowych kongresów, to skomplikowany i długotrwały proces, który wymaga zaangażowania wielu interesariuszy branży spotkań. Dlatego też, oprócz wyszukiwarki obiektów, ważnym elementem narzędzia Poland: Online Site Inspection są kontakty do miejskich i regionalnych convention bureaux, rekomendowanych przez POT profesjonalnych organizatorów kongresów (PCO) oraz do profesjonalnych organizatorów podróży motywacyjnych (ITC), którzy zajmują się lokalną sprzedażą produktów i budowaniem doświadczeń.
Poland: Online Site Inspection to narzędzie technologicznie oparte o stronę internetową POT i przygotowane w języku angielskim. Zawiera informacje o ponad pół tysiącu obiektów i atrakcji w Polsce – informacje te podzielone są na kategorie. Dzięki dalszej współpracy z lokalnymi partnerami branżowymi narzędzie będzie sukcesywnie uzupełniane i rozwijane.
Do tej pory do projektu przystąpiły: Bydgoszcz Convention Bureau, Gdańsk Convention Bureau, Kraków Convention Bureau, Lubelskie Convention Bureau, Łódź Convention Bureau, Poznań Convention Bureau, Toruń Convention Bureau, Warsaw Convention Bureau oraz Convention Bureau – Wrocław.
W najbliższych tygodniach i miesiącach na rynku polskim oraz na rynkach zagranicznych m.in za pośrednictwem Zagranicznych Ośrodków, Polska Organizacja Turystyczna będzie prowadzić komunikację sygnowaną hasztagiem #PolandOnlineSiteInspection.