Poland Convention Bureau w mediach społecznościowych
Specyfika komunikacji przemysłu spotkań w social media
Zagraniczne ośrodki od lat oddzielają komunikację DMO w segmentach Leisure i MICE. Głównymi kanałami komunikacji dla convention bureau są LinkedIn (strona firmowa ang. company page) oraz Twitter. Coraz aktywniej korzystają również z możliwości publikacji treści wizualnych w postaci zdjęć i krótkich filmów (rolki ang. Reels) na Instagramie. Można powiedzieć, że Facebook powoli staje się drugorzędnym kanałem komunikacji w przemyśle spotkań na rynku międzynarodowym, ale nadal jest istotnym kanałem dotarcia do partnerów w Polsce.
Facebook pozostaje jednym z najważniejszych platform komunikacji w oraz przedstawicieli tej branży. Biorąc pod uwagę analizę społeczności strony Poland Convention Bureau na Facebooku (niemal 75% obsewujących z Polski), historię prowadzenia strony, ilość opublikowanych postów i zdjęć oraz rolę jaką nadal pełni Facebook w Polsce zachęcamy do obserwowania strony firmowej PCB.
Po 8 latach Poland Convention Bureau powróciło do komunikacji na odzyskanym profilu na Twitterze twitter.com/PolandCvB. Poland Convention było jednym z najaktywniejszych CBx podczas targów IMEX America i IBTM World w Barcelonie, publikując wartościowe treści z tych wydarzeń i wspierając uczestniczących partnerów. Równie istotne było dla nas dzielenie się wydarzeniami z 61. Kongresu ICCA w Krakowie.
Dzięki podjętym działaniom w październiku 2022 roku udało się odzyskać kontrolę nad kontem @PolandCVB na Twitterze. Twitterowekonto zostało zabezpieczone i podjęte zostały pierwsze działania na odzyskanym Twitterze PCB:
- Zmodyfikowano nazwę z Poland CB na Poland Convention Bureau,
- Zmodyfikowano opis,
- Dodano baner - ICCA Congress w Krakowie,
- Dodano link do aktualnej strony www,
- Opublikowano tweet “We are back”.
🇵🇱 Thank you to everyone who visited our stand at #IBTMworld. See you next year! @IBTMevents #DestinationPoland #Polandcvb #eventprofs #eventprofspl pic.twitter.com/mlHFnD7FRC
— Poland Convention Bureau 🇵🇱 (@PolandCvB) December 5, 2022
Poland Convention Bureau nie posiadało strony firmowej (ang. Company Page) lub strony marki (ang. Showcase Page) na LinkedIn. Według wielu opracowań i obserwacji LinkedIn jest jedną z najważniejszych platform w branży wydarzeń i jest pomocny w budowaniu wizerunku marki, budowaniu społeczności i dotarcia z przekazem marketingowym do liderów opinii / decydentów / ogranizatorów spotkań, kongresów i wyjazdów motywacyjnych. Dlatego tuż przed rozpoczęciem targów IMEX America i Kongresu ICCA w Krakowie stworzona została stronę marki Poland Convention Bureau na LinkedIn linkedin.com/showcase/polandcvb.
Wybrane działania podjęte po stworzeniu strony marki (ang. showcase page) i jakie są obecnie prowadzone na LinkedIn Poland Convention Bureau:
- Po stworzeniu strony zmieniono adres strony linkedin.com/polandcvb (zależy nam na spójności adresów we wszystkich mediach społecznościowych),
- Przygotowaliśmy zoptymailizowany opis strony - właściwy opis z frazami kluczowymi dla branży MICE i zawierający oferowane rozwiązania dla planistów wydarzeń,
- Projektujemy i systematycznie zmieniamy banery z nowymi CTA,
- Regularne publikujemy treści na stronie LinkedIn (80% w języku angielskim),
- Udostępniana jest zróżnicowana treść- teksty, filmy, zdjęcia,
- W postach używane są odpowiednie hasztagi dla przemysłu spotkań oraz zalecane jest oznaczanie stron firmowych i profili osobistych na LinkedIn (ważne - post powinien dotyczyć tych osób lub podmiotów),
- Używanie odpowiednich emotikonów do publikowanej treści,
- Używanie systemu hashtagów np.a. Hahstag główny #polandcvb dotyczący działalności PCB, #DestinationPoland dotyczący Polski jako destynacji dla organizatorów wydarzeń,
- Zaangażowanie i odpowiadanie na komentarze,
- Obserwowanie klientów/partnerów i angażowanie się publikowane treści, które udostępniają na LinkedIn,
- Publikowanie wydarzeń na LinkedIn (np. IBTM Destination Poland), używanie, odpowiednich banerów, tekstów, zapraszanie uczestników z sieci kontaktów, udostępnianie aktualizacji i komentarzy w ramach wydarzenia.
Regularna komunikacja na LinkedInie pozwala dotrzeć z przekazem marketingowym do kluczowych osób, liderów opinii i wzmocnić wizerunek Polski jako destynacji zapewniającej wysoki poziom usług, odpowiednią infrastrukturę, profesjonalistów niezbędnych do organizacji najważniejszych wydarzeń w Polsce.
Monitoring social media
Dzięki licznym narzędziom na bieżąco monitorujemy media społecznościowe. Poniżej prezentujemy raporty z IBTM World w Barcelonie, IMEX America w Las Vegas i 61. Kongresu ICCA w Krakowie.
Polskie convention bureaux w social media
Polskie convention bureax w ostatnich latach zaktywizowały działania marketingowe w mediach społecznościowych. Jeszcze nie tak dawno podstawową platformą komunikacji był Facebook oraz strona internetowa. Aktualnie polskie biura kongresów i spotkań tworzą dedykowane kanały w mediach społecznościowych (odseparowane od istniejących profili segmentu leisure) i wyraźnie różnicują publikowaną treść, dostosowując ją dla przedstawicieli branży spotkań. W osobnym artykule napiszemy więcej na ten temat.
Specyfika komunikacji przemysłu spotkań w social media
Wiele zagranicznych convention bureaux od lat oddziela komunikację DMO w segmentach Leisure i MICE, choć należy podkreślić, że jest to czasochłonne, wymaga dodatkowego pracownika (lub umiejętności obecnych pracowników). Głównymi kanałami komunikacji są LinkedIn (strona firmowa ang. company page lub strona marki ang. showcase page) oraz Twitter. Coraz aktywniej korzystają również z możliwości publikacji treści wizualnych w postaci zdjęć i krótkich filmów (Rolki ang. Reels) na Instagramie. Ze wględu na określoną publiczność nie znaleziono jeszcze aktywnego profilu convention bureaux na TikTok.
Jeśli szukacie inspiracji, wiedzy oraz aktualności od PCB POT zachęcamy do obserwowania nas na wspomnianych social mediach. Ten rok również będzie ważny w internetowej promocji dlatego pamiętajcie o używaniu w swoich postach hashtagów #DestinationPoland i #eventprofspl. Posty o naszym biurze znajdziecie w mediach społecznościowych pod hashtagiem #PolandCVB.
W następnych artykułach w ramach projektu będziemy dzielić się wiedzą na temat wykorzystania e-marketingu w promocji.
Opracowano na podstawie dokumentu przygotowanego przez Jarosława Marciuka.