Podsumowanie spotkania online zorganizowanego przez Poland Convention Bureau dla 12 polskich miejskich i regionalnych biur convention.
Rozpoczęcie spotkania stanowiło prezentacja idei i działań Szczecin Convention Bureau Projekt, przedstawiona przez Annę Rojek. To nowa inicjatywa na polskim rynku MICE.
Następnie dokonano podsumowania projektów PCB POT 2023, włączając w to kampanię „Poland. More than you expected”. W ramach tej kampanii omówiono działania marketingowe z udziałem mediów branżowych i influencerów, a także oceniono efekty działań marketingowych online prowadzonych przez Poland Convention Bureau.
W ramach tej części istotne było zaprezentowanie jaka jest rola narodowego convention bureau. Kluczową zasadą, którą powinny kierować się organizacje zajmujące się działaniami na szczeblu ogólnokrajowym jest fakt, iż do ich najważniejszych roli należy budowanie wizerunku, komunikacja oraz współpraca z podmiotami na szczeblu regionalnym, które zajmują się bezpośrednio sprzedażą produktów. Takie są wnioski z zebrania i dyskusji „Strategic Alliance of European National Convention Bureaus”, Florencja 2017, poparte rozmowami podczas spotkań realizowanych w 2018 i 2019. Wskazano, że kluczową rolę pełnią lokalne biura convention.
Plany na 2024 rok
Kolejnym ważnym punktem było omówienie projektów wspólnych PCB POT i partnerów na 2024 rok, takich jak udział w MCE Central & Eastern Europe w Salzburgu oraz Conventa w Lublanie. W kontekście planowanej akwizycji na targi IMEX Frankfurt 2024 przypomniano datę przyjmowania aplikacji oraz wspomniano o IBTM World w Barcelonie oraz innych planowanych warsztatach MICE.
Podziękowania zostały skierowane do partnerów za udaną współpracę podczas pierwszego etapu prac nad Raportem Przemysłu Spotkań i Wydarzeń w Polsce. Ambicją nas wszystkich jest utrzymanie i, o ile to możliwe, poprawienie pozycji Polski i polskich miast w rankingach stowarzyszeń ICCA i UIA.
Spotkanie zająło się także kwestiami związanymi z współpracą z platformą Conferli dla planistów spotkań stowarzyszeniowych, podczas którego omówiono jak działa platforma i zaprezentowane zostały pierwsze statystyki.
Wspomniano również o nowej inicjatywie #EventprofsPL. Nie zabrakło również ważnych informacji dotyczących Gali Ambasadorów i Ambasadorek Kongresów Polskich (21 marca w Katowicach) oraz kolejnej edycji cyklicznego spotkania przedstawicieli polskich biur convention, PCO, ITC (22 marca w Katowicach).
W ramach współpracy branżowej planowane jest również wsparcie również kolejnych inicjatyw, takich jak:
- SITE Poland Responsible Incentive Travel Day (25.04.2024 Hilton Warsaw City)
- Let`s Meet Event Professionals Forum (27-29.05.2024 r. oraz 19-21.08.2024 r. w Gdańsku)
- Poland Events Impact 2023 - raport wpływu ekonomicznego przemysłu spotkań na gospodarkę Polski (premiera 3.04.2024 na Mazowszu)
Spotkanie online stanowiło doskonałą okazję do budowania współpracy między polskimi biurami convention oraz planowania przyszłych działań mających na celu rozwój przemysłu spotkań i wydarzeń w Polsce.
Cała prezentacja Poland Convention Bureau dostępna jest na Slideshare poniżej.
@callmejaro