Podsumowanie roku 2023 z Poland Convention Bureau
Nie wiem czy tylko ja mam takie poczucie czy rzeczywiście rok minął nam bardzo szybko. To był bardzo intensywny i kreatywny czas, zarówno jeśli chodzi o działania w kraju, jak i za granicą. Stawialiśmy mocno na współpracę z branżą, w nowej odsłonie kontynuowaliśmy dobrze znane projekty, np. muzyczne poranki na targach międzynarodowych czy Spotlight on Poland, ale też rozwijaliśmy zupełnie nowe, jak Laboratorium Twórców.
Wraz ze Stowarzyszeniem Konferencje i Kongresy w Polsce świętowaliśmy w 2023 roku dwudziestopięciolecie istnienia Programu Ambasadorów Kongresów Polskich. Nijako na potwierdzenie dojrzałości programu w październiku w Łodzi zainaugurowaliśmy powstanie kolejnego lokalnego Klubu Ambasadora Kongresów.
Cieszy niezmiernie fakt, iż obecnie na biznesowej mapie Polski mamy rekordową liczbę 14 miejskich i regionalnych Convention bureaux. Tylko w tym roku powstały dwa regionalne – w woj. śląskim i świętokrzyskim, a istniejące Mazovia i Lubelskie Convention Bureau w 2023 były bardziej widoczne i zintensyfikowały swoje działania. Nasze narodowe convention wspiera wszystkich i zaprasza do wspólnych projektów, takich jak fam tripy czy udział w targach. Część polskich convention bureax otrzymało tytuł Rekomendowanego Convention Bureau na lata 2023-2024 w ramach programu rekomendacji Biura Spotkań i Wydarzeń Polskiej Organizacji Turystycznej. Biura mogą także liczyć na naszą pomoc w pozyskiwaniu listów wsparcia, profesjonalizacji branżowej poprzez udział naszych ekspertów w lokalnych spotkaniach, a także promocji online a także konsultacji w ramach projektu pt. „Laboratorium Twórców”.
W naszych międzynarodowych przekazach zawsze stawiamy na możliwości, jakie oferuje Polska jako kraj bezpieczny, przyjazny i gościnny, z bogatym dziedzictwem kulturowym i przyrodniczym, z nowoczesnym zapleczem infrastrukturalnym oraz profesjonalną i świadomą światowych trendów branżą spotkań.
Właśnie temu służyła niedawno zakończona kampania Poland. More than you expected, skierowana do organizatorów wydarzeń, takich jak międzynarodowe kongresy, konferencje, szkolenia, eventy korporacyjne oraz incentive travel. Dzięki wyselekcjonowanym mediom branżowym w Europie i Stanach Zjednoczonych dotarliśmy z naszym przekazem promocyjnym do prawie półtora miliona odbiorców w segmencie korporacyjnym oraz w segmencie stowarzyszeń międzynarodowych.
Kampania wspierała nasze działania na targach IMEX America w Las Vegas oraz IBTM World w Barcelonie, gdzie wykorzystaliśmy siłę oddziaływania marketingu sensorycznego. Polskę można nie tylko zobaczyć poprzez zdjęcia w materiałach reklamowych czy projekt stoiska, ale również można Polski posłuchać (Muzyczne Poranki i muzyczny happy hour, w tym roku również playlista piosenek na Spotify Poland. More than you expected), powąchać i posmakować (kawa i regionalne specjały), a nawet delikatnie dotknąć specjalnie zaprojektowaną przez krakowską artystkę - Zuzannę Łobodzińską, broszkę nawiązującą do twórczością Zofii Stryjeńskiej.
Chcemy się wyróżnić w światowej dżungli miejsc spotkań, zostać zapamiętanymi. Za pomocą różnych narzędzi marketingowych przekazujemy konkrety o ofercie i działalności naszej branży, ale również współpracujemy z influencerami branżowymi oraz muzycznymi ambasadorami, którzy sami tworzą kontent i wywołują pozytywne emocje. W tym roku Basia Giewont z DJ Corneliusem wystąpili na Regionalnym Happy Hour na polskim stoisku. Wykonywane były różne piosenki inspirowane kulturą Podhala, Śląska i Mazowsza, w tym specjalne utwór „Let`s Talk Business” stworzony prze Briana Allana. W Barcelonie po raz pierwszy piosenka została zagrana w nowej interpretacji i aranżacji dokonanej przez Basię. Polska nawiązuje tym samym do tematu przewodniego targów IBTM – Culture Creators. Wielu gości zatrzymuje się i uwiecznia te chwile za pomocą telefonów dzieli się nimi w social media.r/ budowanie wizerunku Polski jako kraju atrakcyjnego dla organizacji wszelkiego rodzaju wydarzeń biznesowych. Dla wielu stało się to integralną częścią targów. Od kolegów z innych krajów otrzymuję pozytywne recenzje na temat naszego sposobu promocji na targach i poza nimi, głównie w przestrzeni digitalowej. To daje satysfakcje i siłę do dalszych działań.
Koniec roku to również czas posumowań i raportów – ukazała się 14. edycja raportu Przemysł spotkań i wydarzeń w Polsce wraz z dwoma dodatkowymi artykułami, które przedstawiają najnowsze trendy, badania czy najciekawsze projekty i realizacje. Z okazji Jubileusz 30-lecia Polskiej Izby Przemysłu Targowego, który przypada w tym roku, jeden z artykułów poświęcony został branży targowej, jej znaczeniu i roli w rozwoju polskiej gospodarki oraz promocji Polski. Drugi artykuł przygotowany w ramach Vademecum Laboratorium Twórców, poświęcony jest działaniom komunikacyjnym Poland Convention Bureau w ramach tegorocznych targów IMEX we Frankfurcie. Mamy nadzieję, iż zainspirujemy Państwa do kompleksowej komunikacji podczas kolejnych wydarzeń organizowanych przez POT.
Na koniec „wisienka na torcie” – dziękujemy za docenienie nas w kraju. W grudniu nasz projekt "POLAND. More than you expected” został wyróżniony jako finalista w kategorii najlepsza kampania podczas pierwszej edycji konkursu MP IMPACT Awards. Wyróżnienie odbieramy jako efekt wieloletniego doskonalenia naszych działań, jak również namacalnych zmian dokonanych w naszym zespole na przestrzeni ostatniego roku. Do tego „przepisu” dodajmy jeszcze dużą szczyptę wkładanej przez nas pasji, która pozwala nam być autentycznymi we wszystkim tym, co robimy. Wierzymy, iż długoterminowa i partnerska współpraca z branżą jest najlepszą drogą do wypełniania misji budowania wizerunku Polski jako kraju atrakcyjnego dla organizacji wszelkiego rodzaju spotkań i wydarzeń biznesowych, które spełniają - a w duchu naszej kampanii nawet przekraczają - największe oczekiwania organizatorów.
Zobacz gdzie mogliśmy się spotkać w 2023 roku - targi, szkolenia, wydarzenia, które organizowaliśmy i w których uczestniczyliśmy w Polsce i zagranicą.
W nadchodzącym roku życzymy Państwu zdrowia, branżowej satysfakcji z wykonywanej pracy, odkrywania ciekawych zakątków Polski i wielu dobrych spotkań w gronie rodzinny, przyjaciół i klientów.
Aneta Książek - Kierowniczka Biura Spotkań i Wydarzeń – Poland Convention Bureau POT
@callmejaro