Podsumowanie obchodów 600-lecia Łodzi - miasto pełne wydarzeń i turystów
Łódź gościła tysiące turystów, którzy świętowali 600 lat historii miasta! Manufaktura, Piotrkowska i inne łódzkie atrakcje tętniły życiem podczas urodzinowego weekendu - liczba odwiedzających i uczestników wydarzeń przekroczyła najśmielsze oczekiwania organizatorów.
Podczas obchodów 600-lecia, Łódź stała się miejscem niezwykłej aktywności turystycznej. Miasto stało się areną niesamowitego wydarzenia w skali kraju. Jubileusz miasta przyciągnęła tak wielu gości, że wolnych pokoi praktycznie nie było. Niektóre obiekty wszystkie pokoje miały już zarezerwowane na miesiąc przed wydarzeniem. Zwalniane pokoje, od razu były rezerwowane przez następnych przybywających. Biorąc pod uwagę liczbę miejsc noclegowych całorocznych, w tym tych przygotowanych specjalnie pod to wydarzenie można uznać, że w obiektach noclegowych w sam weekend urodzinowy udzielono około 20 tysięcy osobonoclegów. Najwięcej gości zdecydowało na nocleg w piątek oraz sobotę.
„W większości hoteli w mieście było 100% obłożenia i to bez względu na segment rynku. Bardzo często pokoje 2-sobowe były wykorzystywane przez całe rodziny z dziećmi. Marzyłoby nam się jako hotelarzom aby obchody 600-lecia Łodzi trwały przez każdy weekend do końca roku, a nawet dłużej” – mówi Dominik Chrapek, dyrektor generalny DoubleTree by Hilton Łódź.
Dodatkowe artykuły o Łodzi:
- 16. Forum Routes Europe 2023 w Łodzi
- Łódź Kreuje Spotkania - druga odsłona niezwykłej podróży dla event plannerów!
- 12. Doroczne Forum Doradcze Szlaków Kulturowych Rady Europy w Łodzi - zapowiedź
Popularność łódzkich atrakcji w trakcie urodzin
Główne sceny urodzin podczas koncertów wieczornych pękały w szwach.
W ciągu dnia tłumy przewijały się też przez Manufakturę czy Piotrkowską.
„Urodzinowy weekend był nie tylko okazją do wysłuchania koncertów ulubionych gwiazd ale również do poznania Łodzi.” – mówi Monika Długosz-Łempicka, dyrektor marketingu łódzkiej Manufaktury – „Zwiększony ruch w Manufakturze odnotowaliśmy w piątek, sobotę oraz w niedzielę. Mówimy o zwiększonej frekwencji przez cały dzień.
Tętniąca życiem i dobrą energią Manufaktura była w miniony weekend chętnie odwiedzaną atrakcją turystyczną. Frekwencja w te dni przekroczyła nasze oczekiwania. Dla przykładu Muzeum Fabryki zanotowało ponad 200% liczbę odwiedzających. Jak wyglądała frekwencja w weekend? To wzrosty od 50, do ponad 150%.
Inne muzea, wystawy, pokazy, pikniki i mniejsze festiwale cieszyły się ogromnym zainteresowaniem, ale nie tylko one. Flagowa atrakcja miasta Orientarium ZOO w Łodzi w weekend urodzinowy przyjęła 30 tysięcy gości, Łódzką Informację Turystyczną przy Piotrkowskiej 28 odwiedziło 6 tysięcy osób, co przebijało frekwencję z czasu Light.Move.Festivalu.
Do wielu miejsc ustawiały się kolejki. Ilość chętnych aby wziąć udział w darmowych spacerach z przewodnikiem zaskakiwała często samych organizatorów. Na poszczególne wycieczki przychodziło nawet po kilkaset osób. Tak było choćby w przypadku pięknie odrestaurowanej willi Kestenberga, którą najemca postanowił otworzyć wyjątkowo na tę okazję.
„Nastawialiśmy się na około 100 osób chętnych do obejrzenia willi, a tymczasem wydaliśmy ponad 320 wejściówek” - mówi Tomasz Balcerzak, menadżer firmy IDEMIA
600-lat Łodzi przez cały rok
Obchody 600-lecia Miasta Łodzi były spektakularnym sukcesem, przyciągającym rekordową liczbę gości. Co ważne oferta miasta na tym się nie kończy – tylko do końca wakacji pod hasłem celebracji urodzin Łodzi odbędą się kolejne flagowe wydarzenia:
- Parada Wolności z 17 muzycznymi platformami (26 sierpnia),
- festiwal muzyczny People in Tune (2-3 września),
- Festiwal 4 Kultur (8-17 września),
- Light.Move.Festival (19 września – 1 października).
Źródło: informacja prasowa ŁOT. Więcej informacji na stronie Lodz.travel oraz Łódź Convention Bureau.