en
en
Kontakt
en
Kontakt

Podsumowanie konferencji Nowe Trendy w Turystyce 2025 w Gdańsku

21 marca 2025 roku w Europejskim Centrum Solidarności w Gdańsku odbyła się XV edycja konferencji Nowe Trendy w Turystyce. Wydarzenie skupiło ekspertów, przedsiębiorców oraz pasjonatów turystyki, koncentrując się na temacie autentyczności jako kluczowego elementu zrównoważonego rozwoju w branży. ​Polska Organizacja Turystyczna objęła wydarzenie patronatem honorowym.

nowe-trendy-w-turystyce-konferencja-gdansk-2025.jpg


Główne tematy poruszone podczas konferencji

Konferencja Nowe Trendy w Turystyce 2025 po raz kolejny udowodniła, że autentyczność, zrównoważony rozwój i dostępność są kluczowymi filarami współczesnej turystyki. Wydarzenie dostarczyło uczestnikom cennych inspiracji oraz praktycznych wskazówek do wykorzystania w codziennej pracy w branży turystycznej.​

  • Turystyka kulinarna: Omówiono znaczenie lokalności i sezonowości w kreowaniu unikalnych doświadczeń kulinarnych, które angażują turystów i wspierają lokalnych producentów. ​
  • Marketing miejsc: Eksperci z Oslo i Wilna podzielili się doświadczeniami z udanych kampanii promocyjnych, które, bazując na autentycznym wizerunku destynacji, przyciągnęły znaczące zainteresowanie zarówno krajowe, jak i zagraniczne. ​
  • Turystyka dostępna: Podkreślono znaczenie tworzenia ofert turystycznych przyjaznych dla wszystkich, co jest istotnym elementem zrównoważonego rozwoju i szansą na pozyskanie nowych klientów. ​
  • Statystyka i analiza w turystyce: Dyskutowano o wykorzystaniu danych i trendów do projektowania innowacyjnych, zrównoważonych produktów turystycznych. ​

Zagraniczni i prelegenci i ich wystąpienia:

  • Guy Bigwood – Dyrektor Generalny GDS Movement, przedstawił koncepcję tworzenia regeneracyjnych destynacji i wydarzeń, podkreślając znaczenie zrównoważonego rozwoju w turystyce.​
  • Barbara Jamison-Woods – Prezes City DNA, omówiła skuteczne strategie marketingowe dla destynacji, bazujące na autentycznym przekazie i dzieleniu się najlepszymi praktykami.​
  • Urtė Daknytė – Dyrektor marketingu cyfrowego GO Vilnius, zaprezentowała odważne kampanie promocyjne Wilna, które przełamały tradycyjne normy reklamowe i zwiększyły zainteresowanie miastem.​
  • Tord Baklund – Specjalista ds. marketingu cyfrowego w VisitOSLO, przeanalizował jedną z najbardziej znanych kampanii marketingowych Oslo, podkreślając rolę autentyczności w promocji miasta.​
  • Amanda Booker – Dyrektor Operacyjny TheFork, omówiła innowacyjne podejście do wspierania szefów kuchni i restauratorów poprzez technologie oraz budowanie społeczności miłośników jedzenia w Europie.​

Polscy eksperci i ich prezentacje:

  • Bogdan Gałązka – Szef kuchni i restaurator, specjalizujący się w rekonstrukcji historycznej kuchni średniowiecza i renesansu, podkreślił znaczenie lokalności i sezonowości w tworzeniu unikalnych doświadczeń kulinarnych.​
  • Maciej Dobrzyniecki – Prezydent Akademii Gastronomicznej w Polsce, omówił rolę gastronomii w kreowaniu wizerunku destynacji turystycznych oraz jej wpływ na przyciąganie turystów.​
  • Patrycja Brychcy – Znana jako "Pati od Hoteli", ekspertka ds. mediów społecznościowych, przedstawiła znaczenie autentyczności w komunikacji hoteli i restauracji z gośćmi poprzez platformy cyfrowe.​
  • Filip Wysocki i Łukasz Wysocki - Syn i Prezes Gdańskiej Organizacji Turystycznej - Gdańsk Convention Bureau przedstawili temat Amor Fati w dostępności: akceptacja różnorodności jako droga do zysku w turystyce 
  • Łukasz Krasoń – Pełnomocnik Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych, podkreślił konieczność tworzenia turystyki dostępnej dla wszystkich oraz korzyści płynące z inkluzywności w branży turystycznej.​
  • Katarzyna Nałysz-Safuryn – Manager Działu Badań i Analiz Gdańskiej Organizacji Turystycznej, omówiła wykorzystanie danych i analiz w projektowaniu innowacyjnych, zrównoważonych produktów turystycznych.​

JM; #NTT25 #NoweTrendywTurystyce #PolskaTravel

ntt-gdansk-autentycznie.jpg

ntt-gdansk-europejska-stolica-kultury-gastronomicznej.jpg

ntt-inkluzywnosc-.jpg

ntt-polska-kuchnia-narodowa.jpg

ntt-wplyw-wydarzen-na-gospodarke.jpg

Do góry