Podsumowanie konferencji Meetings Week Poland 2023
Uroczystego otwarcia konferencji MWP dokonali Prezes Rady Przemysłu Spotkań i Wydarzeń TUgether, Łukasz Adamowicz oraz wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej, Anna Salamończyk-Mochel. Meetings Week to dwa dni owocnych spotkań, wymiany doświadczeń, nawiązywania ciekawych i profesjonalnych kontaktów.
Nowa formuła MWP 2023 - dyskusji przekrojowych dotykających całego Przemysłu Spotkań i Wydarzeń okazała się trafna. Opinie uczestników na temat merytoryki były bardzo pozytywne. Wzięcie odpowiedzialności za organizację wydarzenia przez RPSiW TUgether dowodzi dojrzałości organizacji, ale także buduje trwałą bazę, na której możemy rozwijać nasze święto branżowe w przyszłości. Postawiliśmy na formułę stacjonarną, aby położyć nacisk na networking, na który w okresie intensywnej odbudowy na co dzień nie mamy czasu. Wymiar ludzki jest dla nas niezwykle ważny, bo wydarzenia i branżę tworzą ludzie. Rozmowy o strategii i profesjonalizacji jasno pokazują kierunki rozwoju MICE, który jak pokazały badania nie wrócił jeszcze do poziomów z 2019 roku, powiedział Łukasz Adamowicz, Prezes Rady Przemysłu Spotkań i Wydarzeń TUgether.
Celem tegorocznej konferencji było wzmocnienie rozwoju branży poprzez innowacyjne rozwiązania i podejście klastrowe, a także edukacja i profesjonalizacja w obrębie branży.
Już po raz jedenasty Polska Organizacja Turystyczna, w ramach której działa Poland Convention Bureau, jest partnerem merytorycznym i współorganizatorem konferencji Meetings Week Poland,która od lat służy branżowej integracji, współpracy i przyczynia się do transferu wiedzy nt. najnowszych osiągnięć i trendów. Sektor przemysłu spotkań, jest jednym z tych, który w sposób szczególny docenia potrzebę podnoszenia kompetencji, w tym w zakresie technik dotarcia do zleceniodawcy, organizacji wydarzeń czy komunikacji. - powiedziała Anna Salamończyk-Mochel, wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej.
Na branding Polski jako marki turystycznej kraju mają wpływ wszyscy interesariusze rynku turystycznego, w tym przemysłu spotkań, od administracji centralnej, przez samorząd terytorialny i gospodarczy oraz organizacje i stowarzyszenia branżowe, przedsiębiorców oraz samych mieszkańców.
Cieszę się, że Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego dołączyła jako współorganizator MWP 2023 oraz że po raz pierwszy MWP odbywa się w hotelu. Na konferencji była liczna frekwencja hotelarzy i jednocześnie przeprowadziliśmy specjalnie dedykowany im warsztat. Rozmawialiśmy o istotnych zagadnieniach rynku hotelarskiego w Polsce, powiedział Marcin Mączyński, Sekretarz Generalny Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego, Wiceprezes Rady Przemysłu Spotkań i Wydarzeń TUgether.
Razem czy oddzielnie – czy współpraca się opłaca? W poniedziałek podczas pierwszego panelu dyskusyjnego rozmawiano na temat współpracy w branży, jej zjednoczenia w kryzysie pandemii COVID 19 i wynikających korzyści ze współdziałania.
Dużym zainteresowaniem cieszył się również warsztat ekspercki POT w ramach Laboratorium Twórców – Poland Convention Bureau - Social Selling na LinkedIn, w którym było m.in. o kluczowej roli E-marketingu w promocji i budowaniu wizerunku firm eventowych oraz o znaczeniu LinkedIn, jako szczególnie ważnej platformy dla profesjonalistów i przedsiębiorstw, oferującej szeroki zakres możliwości w zakresie budowania wizerunku i działań social selling.
Na LinkedIn mamy już ponad 24 tys. polskich firm zatrudniających więcej niż 10 pracowników, więc mogących być klientami branży MICE. Jednocześnie w tych firmach pracuje 37 tys. osób w działach HR na stanowiskach decyzyjnych. O tym jak do nich dotrzeć za pomocą LinkedIn, tak aby był to Social Selling a nie Social Spamming - mówił na podczas sesji Laboratorium Twórców na konferencji Meetings Week Poland 2023 Rafał Szymański, ekspert social selling oraz sprzedaży B2B na LinkedIn. Cieszę się z pytań uczestników, ponieważ pokazuje to, że branża eventowa czy hotelarska ma świadomość jak ważne są Social Media w procesie pozyskania i utrzymania relacji z klientem biznesowym. - dodał Rafał Szymański.
Korzystając z okazji zapraszamy do obserwowania Poland Convention Bureau na LinkedIn.
Uwagę przykuł także panel: Tłumaczom już dziękujemy, czyli GPT CHAT i inne technologie generowania treści – korzyści i wyzwania dla dostawców branż MICE, w którym w ekspresyjny sposób tłumacze konferencyjni ujawniali tajemnice swojego zawodu. Tłumacze, zrzeszeni w PSTK, organizacji członkowskiej TUgether, którzy na co dzień pracują w ukryciu kabin konferencyjnych, podzielili się wieloma ciekawostkami ze swojej pracy oraz możliwościami, jakie dają nowe technologie przy tłumaczeniu jednocześnie na wiele języków spotkań, eventów, konferencji, kongresów i innych wydarzeń oraz dotarciu z przekazem do tysięcy odbiorców z całego świata, nie generując dodatkowych kosztów.
Bardzo ciekawie o festiwalizacji targów, o wzbogaceniu targów wieloma wydarzeniami, o przeniesieniu się targów również do sieci opowiadał przedstawiciel jednego ze znaczących w Polsce Centrów Kongresowych, Centrum Kongresowego Targów Kielce.
O wartości spotkań i wydarzeń – na podstawie badań rozmawiali eksperci podsumowując wyniki Raportu: „Event marketing 2022 / 2023. Wyzwania przemysłu spotkań i wydarzeń w niepewnych czasach”. Żywiołową dyskusją nt. konieczności stosowania i interpretacji ustawy o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych podczas panelu: Prawne pułapki w działalności organizatora imprez... nie tylko turystycznych oraz o zakresie działania powołanego w tym roku CMRT zakończył się program pierwszego dnia konferencji.
Cieszymy się, że podczas 11. edycji Meetings Week Poland mogliśmy wziąć udział w licznych panelach dyskusyjnych oraz omówić ważne wyzwania stojące przed przemysłem spotkań. Podczas drugiego dnia w bloku dyskusyjnym POLSKA atrakcyjna i bezpieczna DESTYNACJA jak przekonać innych, że tak jest, nie mogliśmy pominąć analizy, takich wydarzeń jak Kongres ICCA w Krakowie, Światowe Forum Miejskie WUF w Katowicach czy Routes Europe w Łodzi, które dowodzą pracy wielu podmiotów zaangażowanych w pozyskiwanie międzynarodowych wydarzeń dla Polski. Co równie istotne dużą satysfakcję sprawia nam możliwość ponownego spotkania i rozmów się w gronie specjalistów i praktyków, którzy tworzą tę naszą dynamiczną branżę. - powiedziała Aneta Książek, kierownik Poland Convention Bureau.
Drugi dzień konferencji Meetings Week Poland był ponownie pełen dyskusji i prezentacji dotyczących polskiego przemysłu spotkań i wydarzeń.
Podczas pierwszego bloku omawiano przykłady sukcesów w przyciąganiu dużych wydarzeń do Polski, takich jak KONGRES ICCA w Krakowie, Światowe Forum Miejskie WUF w Katowicach i ROUTES EUROPE w Łodzi. Eksperci przedstawiali studia przypadków i dzielili się swoimi doświadczeniami w organizacji tych wydarzeń. Cenna wiedza i doświadczenia dla wszystkich.
🌟 Drugi dzień Meetings Week Poland 2023 rozpoczyna BLOK 1: Jak pozyskaliśmy MEGA WYDARZENIA dla POLSKI?
— Poland Convention Bureau 🇵🇱 (@PolandCvB) June 13, 2023
💚 Na początku case study KONGRES ICCA w KRAKOWIE, czyli jak udało się pozyskać to wydarzenie dla Krakowa i Polski. #PolandCVB #meetingsweek23 #iccaworld #eventprofs #Kraków pic.twitter.com/rmhLtFTKHu
Drugi blok skupiał się na wpływie wydarzeń na promocję Polski oraz rozwój przemysłu spotkań. Omawiano współpracę między różnymi podmiotami, takimi jak hotele, agencje eventowe, artyści, tłumacze, kongresy, targi, przewoźnicy i poddostawcy usług. Prelegenci podkreślali, jak ważna jest współpraca w osiąganiu sukcesu w branży spotkań.
Kluczowym elementem jest dyrektywa CSRD, która wprowadza wymogi dotyczące raportowania działań zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstw. Dyrektywa w sprawie sprawozdawczości dotyczącej zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstw (Corporate Sustainability Reporting Directive) została przyjęta przez Komisję Europejską w kwietniu 2021 roku i ma na celu zwiększenie transparentności i jakości raportowania dotyczącego działań zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstw. Prelegenci omawiali, w jakim stopniu ta dyrektywa będzie dotyczyć sektora przemysłu spotkań i wydarzeń. To już zmienia naszą branżę a najbliższe lata będę rewolucją w dziedzinie ESG. Kto nie zacznie się dostosowywać pozostanie w tyle.
Trzeci blok dotyczył sytuacji rynkowej, potencjału i rozwoju przemysłu spotkań i wydarzeń. Omówiono zmiany, jakie zachodzą w branży zarówno na poziomie globalnym, jak i regionalnym, oraz przedstawiono wyzwania i szanse rozwoju. Prelegenci wskazywali na potrzebę adaptacji do zmieniających się warunków oraz szukania nowych możliwości rozwoju.
Konferencja zakończyła się konferencją prasową oraz prezentacją wyników Barometru SOIT za lata 2020-2022 z prognozą dla branży incentive travel na 2023 rok.
Sukcesem kolejnej edycji Meetings Week Poland jest współpraca. Szerokie ujęcie sektorowe wątków poruszanych podczas wszystkich paneli tematycznych tegorocznego wydarzenia zapewniły: przedstawiciele Polskiej Organizacji Turystycznej, reprezentanci organizacji branżowych, reprezentanci organizacji pracodawców. Analizę aktualnej kondycji przemysłu spotkań i wydarzeń dopełniły głosy zaproszonych na wydarzenie decydentów i 48 ekspertów z branży MICE prowadzących liczne panele dyskusyjne.
PONIŻEJ GALERIA 250 ZDJĘĆ z DWÓCH DNI KONFERENCJI. Fot. Katarzyna Cegłowska.
Kliknij poniżej lub odwiedź profil Poland Convention Bureau na Flickr i ściągnij zdjęcie w dowolnym formacie.
Organizatorem Meetings Week Poland 2023 była Rada Przemysłu Spotkań i Wydarzeń TUgether we współpracy z Polską Organizacją Turystyczną. Konferencja odbyła się w dniach 12-13 czerwca, w salach konferencyjnych Airport Hotel Okęcie w Warszawie. #PolandCVB #MeetingsWeek23 #EventptofsPL