en
en
Kontakt

Pierwszy na świecie folder centrum kongresowego na Instagramie!

Potencjał, który drzemie w naszych torebkach, plecakach i kieszeniach. To dlatego zespół Krakowskiego Biura Festiwalowego, operatora ICE Kraków, przygotował pierwszy na świecie folder centrum kongresowego dostępny z poziomu Instagrama.

Badania wskazują, że każdy z nas spędza średnio 2,42 godziny* w ciągu doby, patrząc na ekran swojego telefonu komórkowego. To na Facebooku, Twitterze oraz Snapchacie szukamy interesujących nas treści, nowości i rozrywki. Szacuje się, że ponad 60% użytkowników internetu korzysta z niego za pomocą smartfonów. Jednym z nowoczesnych sposobów kontaktu z potencjalnymi klientami jest wykorzystanie portali społecznościowych, takich jak Instagram. Jednak samo wrzucanie efektownych zdjęć już nie wystarcza…

@icekrakowFOLDER

„W lipcu bieżącego roku firma analityczna dscout opublikowała raport z eksperymentu, podczas którego sprawdzano nasze interakcje z telefonami komórkowymi. Badania** wykazały, że po smartfony sięgamy średnio 76 razy na dobę!” – mówi Izabela Helbin, dyrektor Krakowskiego Biura Festiwalowego. „Użytkownicy sporo czasu spędzali m.in. na Instagramie. Analizując raport postanowiliśmy zrobić coś, czego żaden inny obiekt na świecie jeszcze nie zrobił. Bazę do naszego nowego projektu stanowił świeżo wydany, tradycyjny folder reklamowy. Postanowiliśmy przetransferować go więc do świata online. Tak powstał profil @icekrakowFOLDER, czyli pierwszy na świecie folder centrum kongresowego na Instagramie” – dodaje Helbin.

Centrum Kongresowe ICE Kraków jest postrzegane jako jeden z najsilniejszych graczy na rynku przemysłu spotkań. Zainteresowanie obiektem jest spore, co potwierdza kalendarz wydarzeń oraz nagroda dla najlepszego centrum kongresowego Nowej Europy Meetings Star Award, którą centrum otrzymało w styczniu tego roku. By utrzymać pozycję lidera, należy jednak wprowadzać innowacyjnej działania marketingowe. Tylko takie podejście gwarantuje stałe zainteresowanie wśród organizatorów wydarzeń. Działania, które podejmuje zespół odpowiedzialny za promocję, są więc odważne i często pionierskie. Taki jest też folder ICE Kraków na portalu Instagram.

Najnowsze prognozy firmy eMarketer pokazują, że 50% użytkowników mediów społecznościowych będzie korzystać z Instagrama w 2017 roku***. Jest to bowiem medium angażujące, stosunkowo proste oraz oparte na przekazie wizualnym. Marketerzy wiedzą również, że to właśnie za pośrednictwem Instagrama można wpływać na decyzje konsumenckie, które podejmowane są w realnym świecie. W myśl tej zasady, plan promocji ICE Kraków zakłada łączenie świata online i świata offline. Dzięki obecności w sieci, można dotrzeć do potencjalnych uczestników wydarzeń, które odbywają się w obiekcie i zaprosić ich od zapoznania się z ofertą.

Folder ICE Kraków został zbudowany w myśl prostej zasady kaskadowości profili. Wchodząc na główny profil folderu (@ICEKRAKOWFOLDER) można zapoznać się z obrazkowym spisem treści. Przedstawiono tutaj między innymi poszczególne sale, koncepcję architektoniczną, miasto Kraków oraz Województwo Małopolskie. W celu zapoznania się z dodatkowymi informacjami o poszczególnych sekcjach, należy przejść do kolejnych profili.

Jak to zrobić? Przykład: by zobaczyć Salę Audytoryjną, należy kliknąć na dowolne zdjęcie wskazanej sekcji. Na zdjęciach oznaczono podprofil Sali. Każde ze zdjęć zawiera także odpowiedni opis, zawierający wskazówki. Po przejściu do podprofilu, ukazuje się pełna charakterystyka wybranej przestrzeni w postaci zdjęć, materiałów video nagranych przez pracowników ICE Kraków oraz grafik z danymi technicznymi. Taką samą zasadę zastosowano do wszystkich sekcji w folderze głównym, do którego można wrócić, klikając w strzałkę w lewym górnym rogu ekranu. Mechanizm działania jest więc bardzo prosty i intuicyjny dla wszystkich, którzy choć raz miały do czynienia z Instagramem.

Głównym celem przygotowania nietypowego folderu, było jednak stworzenie narzędzia, którym będzie posługiwać się zespół sprzedaży centrum kongresowego. Podczas targów branżowych i spotkań z organizatorami wydarzeń, potencjalnymi najemcami oraz agencjami eventowymi, sprzedawcy będą posiadać przy sobie tajemniczą wizytówkę, na której znajduje się jedynie prosty adres: instagram.com/icekrakowFOLDER. To kolejny sposób, by zaciekawić przyszłego kontrahenta i dać mu szansę samodzielnego zapoznania się z obiektem i wirtualnie „zwiedzić” przestrzeń ICE Kraków. Będzie to podróż tylko nowoczesna, ale także po prostu ciekawa.

Przekonaj się sam i odwiedź pierwszy na świecie folder centrum kongresowego na Instagramie. Dobrej zabawy i… udanego spaceru po ICE Kraków!

 

Do góry