Pięć osób z Polski na liście Eventex Top 100 Most Influential People in the Event Industry 2022
Indeks 100 najbardziej wpływowych osób w branży eventowej wyróżnia wyjątkowe postacie z całego świata, które odcisnęły piętno na branży swoją kreatywnością, wizją i zdolnością do innowacji. Lista jest w całości ustalana przez opinię publiczną, która najpierw nominuje, a następnie głosuje na tych profesjonalistów, którzy ich zdaniem wywarli największy wpływ na przemysł spotkań.
Polacy na liście Eventex Top 100 Most Influential People in the Event Industry 2022 (w kolejności alfabetycznej):
- Aneta Książek (Poland Convention Bureau POT)
- Anna Jędrocha (Symposium Cracoviense)
- Krzysztof Paradowski (Agencja Blu Experience)
- Olga Krzemińska-Zasadzka (Agencja Power)
- Żaneta Berus (In2Win Business Consulting)
Pierwszym etapem tworzenia Top 100 Najbardziej Wpływowych Ludzi w Branży MICE było przygotowanie listy kandydatów, znalazło się na niej ponad 450 osób, w tym 18 osób z Polski. Od 22 listopada do 2 grudnia trwało o głosowanie, a oficjalne ogłoszenie wyników nastąpiło 7 grudnia.
W głosowaniu internetowym oddano 21 000 głosów, na liście znaleźli się przedstawiciele z 22 krajów, najwięcej z USA (43 osoby), Wielkiej Brytanii i Polski.
W sumie każdy ranking jest subiektywnym wyborem, przecież zawsze znajdą się osoby, które zasługują „bardziej”, robią „więcej”… niemniej jednak, bardzo miło się znaleźć wśród międzynarodowego grona najbardziej wpływowych osób w branży eventowej w 2022 roku, tym bardziej, że to moje pierwsze zagraniczne wyróżnienie - powiedziała Aneta Książek, Główna Specjalistka w Dziale Poland Convention Bureau POT.
1,5 roku temu w pandemii zaczęłam pisać #KonkretyAnety, w których analizuję dane pochodzące z krajowych i światowych raportów, ukazuję dobre przykłady oraz nowe trendy w marketingu miejsc i przemyśle spotkań, ze szczególnym uwzględnieniem działań prowadzonych przez convention bureaux. Każdy artykuł to kilka godzin pracy i wyszukiwania powiązań, prowadzących do jeszcze lepszego pozycjonowania polskich regionów i miast. Z kolei na początku tego roku – namówiona przez branżę – poszerzyłam narzędzia „wpływu” i otworzyłam konto na Twitterze (twitter.com/ksiazek_aneta), gdzie promuję markę #DestinationPoland.
W licznym gronie polskich i zagranicznych przyjaciół przez cały rok świętowaliśmy jubileusz 20-lecia Poland Convention Bureau POT oraz polskiego członkostwa w stowarzyszeniu ICCA. Z ramienia POT byłam członkinią lokalnego komitetu organizacyjnego 61. Kongresu ICCA w Krakowie oraz jurorką międzynarodowego konkursu UN Women USA Rise and Raise Others Award, w którym nagrody przyznawane są wybitnym kobietom za ich zaangażowanie i entuzjazm we wspieraniu innych w realizacji 17 Celów Zrównoważonego Rozwoju Organizacji Narodów Zjednoczonych.
Znalezienie się w finale listy Eventex Index 2022 – Top100 Most Influential People in the Event Industry 2022 traktuję zatem jako ukoronowanie nie tylko bieżącego roku, ale również potwierdzenie mojego osobistego rozwoju i mojej wieloletniej pracy w branży spotkań. Dziękuję za wszystkie oddane na mnie głosy i gratuluję wszystkim, którzy poprzez swoje działania wpływają na rozwój polskiej i zagranicznej branży spotkań – dodała Aneta Książek.
Gratulujemy zwycięzcom rankingu, całą listę można zobaczyć na stronie Eventex Top 100 Most Influential People in the Event Industry 2022.
Nominowane Polki i Polacy w 2022 roku
W tym roku wyjątkowo wielu Polaków zostało nominowanych w plebiscycie Eventex. Nominacje w 2022 roku otrzymali również (w kolejności alfabetycznej): Łukasz Adamowicz (Grupa BFC), Dagmara Chmielewska (Stowarzyszenie Branży Eventowej), Marta Chmielewska (Ewenement Brand Experience Workshop), Paula Fanderowska (Kraków5020), Anna Górska (Symposium Cracoviense), Michał Kalarus (THINK MICE), Łukasz Klimczak (Bespoke), Dorota Komarnicka (Kobieta w Świecie), Beata Kozyra (Polska Izba Przemysłu Targowego), Maciej Ledzion (endorfina events), Jarosław Marciuk (DuoLookMedia.com), Marcin Mączyński (Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego), Anna Nowakowska (MICE & Venue Consulting).
Polskimi partnerami konkursu są MICE Poland, Think MICE i Stowarzyszenie Branży Eventowej.