en
en
Kontakt

Nie tylko dentyści czyli 1,3 mln uczestników spotkań i wydarzeń w Poznaniu

W 2017 roku w Poznaniu odnotowano 2389 wydarzeń, w których łącznie wzięło udział 1 mln 295 tys. osób. Największym sukcesem poznańskiej branży była organizacja Środkowoeuropejskiej Wystawy Produktów Stomatologicznych CEDE i Pierwszego Kongresu Unii Stomatologii Polskiej.

poznan duży.jpg

Jak wynika z informacji przekazanych Polskiej Organizacji Turystycznej przez Poznań Convention Bureau, w ubiegłym roku w stolicy Wielkopolski odbyło się łącznie 2389 wydarzeń branży spotkań. Aż 60 proc. z nich (1422) stanowiły konferencje i kongresy. Kolejne 37 proc. (873) to wydarzenia korporacyjne i motywacyjne.

Poznańska branża jest najbardziej dumna z pozyskania i organizacji Środkowoeuropejskiej Wystawy Produktów Stomatologicznych CEDE i Pierwszego Kongresu Unii Stomatologii Polskiej. Poszerzenie formuły CEDE o Kongres Unii Stomatologii Polskiej to przykład korzyści dla gospodarki oraz nauki w Polsce, płynących z organizowanego rok wcześniej Światowego Kongresu Stomatologicznego FDI. Wydarzenia zgromadziły 16tys. delegatów z ponad 152 państw oraz 12 tys. uczestników.

Struktura poznańskich spotkań i wydarzeń ze względu na pochodzenie grupy była zbliżona do ogólnopolskiej. Grup krajowych było w 2017 roku w Poznaniu 83 proc. Najwięcej wydarzeń zorganizowano dla branży ekonomiczno-politycznej (33 proc.), a następnie medycznej (28 proc.) i handlowo-usługowej (13 proc.).

Na tle innych miast Poznań był w 2017 roku tym, w którym odnotowano najwyższy udział wydarzeń dedykowanych branży medycznej (28 proc.). W skali kraju wynik ten wyniósł 16 proc. Poznań wyróżniał się także większym udziałem wydarzeń dla branży ekonomiczno-politycznej. Najwięcej (66 proc.) spotkań i wydarzeń zorganizowanych zostało przez i na zlecenie przedsiębiorstw. Równocześnie w Poznaniu chętniej niż w większości innych miast spotkania i wydarzenia organizowały stowarzyszenia i organizacje non-profit (26 proc.). Jest to dwukrotnie wyższy wynik niż ten odnoszący się do skali kraju.

grafika cb Poznań.jpg

Średni czas trwania spotkań i wydarzeń organizowanych w Poznaniu wyniósł w ubiegłym roku 1,29 dnia. Najwięcej wydarzeń zorganizowano w październiku (14 proc.), wrześniu (11 proc.) i marcu (10 proc.). Oznacza to, że Poznań - podobnie jak Łódź - jest miastem, w którym szczyt sezonu przypada na jesień.

Poznań gości co roku kilka tysięcy wydarzeń biznesowych i należy do grupy najprężniej działających ośrodków przemysłu spotkań w kraju. Opinię tę potwierdzają światowe statystyki ICCA (International Congress and Convention Association), które plasują miasto na 3. miejscu w Polsce. Centrum kongresowe Poznań Congress Center – Międzynarodowe Targi Poznańskie o powierzchni 150 000 m2 stanowi jego istotną przewagę konkurencyjną. Poznań to także czwarte w kolejności polskie miasto z najwyższą liczbą siedzib firm posiadających kapitał zagraniczny, którego oferta biznesowa i rekreacyjna jest stale rozwijana.

Warto podkreślić, że w 2017 roku do siatki bezpośrednich połączeń lotniczych dodano kolejnych 12 kierunków, natomiast do 2020 roku lokalna baza noclegowa powiększy się o ponad 1000 pokoi w hotelach sieci takich jak Hilton Worldwide, Radisson Hotel Group czy Marriott International.

Zachęcamy do zapoznania się z treścią raportu „Przemysł spotkań i wydarzeń w Polsce 2018”, który można pobrać tutaj.

Do góry