Narodowe europejskie CBs łączą siły!
Pozycja Europy jako miejsca numer jeden na mapie wydarzeń biznesowych zostanie wzmocniona dzięki zainicjowaniu nowego przedsięwzięcia przez europejskie narodowe Convention Bureaus. Strategiczne partnerstwo jest pierwszą tego rodzaju inicjatywą, mającą na celu wzmocnienie światowej pozycji Europy jako miejsca spotkań i wydarzeń.
Początkowa idea autorstwa Erica Bakermansa (Netherlands Board of Tourism and Conventions) oraz Matthiasa Schultzego (German Convention Bureau) w ciągu roku gwałtownie zyskała na popularności i łączy teraz 17 członków. Celem nieformalnej grupy europejskich narodowych Convention Bureaus jest wymiana wiedzy i współpraca na rzecz wzmocnienia pozycji każdego z członków, a także wzmocnienie pozycji Europy jako wiodącego kontynentu w organizacji wydarzeń biznesowych na świecie.
Eric Bakermans, kierownik marketingu w Netherlands Board of Tourism and Conventions oraz Matthias Schultze, dyrektor zarządzający German Convention Bureau, skomentowali w imieniu grupy:
– Naszym celem jest konstruktywna i aktywna współpraca na rzecz wzmocnienia Europy, jednak nie kosztem niepowtarzalnej tożsamości każdego kraju. Partnerskie podejście jednoczy indywidualny i unikatowy wkład każdej z organizacji członkowskich, aby uprościć i wzmocnić nasze podejście do kluczowych rynków.
Schultze wyjaśnia:
– Europa jest najchętniej wybieranym miejscem spotkań stowarzyszeń, przyjmującym prawie 2,5 mln gości biznesowych rocznie. Liczba organizowanych tu spotkań jest prawie trzy razy wyższa niż na drugim w kolejności kontynencie. Brzmi to obiecująco, dlatego też zapragnęliśmy dać początek inicjatywie, która wychodzi od tego sukcesu i pozwala Convention Bureaus z całego kontynentu na wspólne działania.
Bakermans dodaje:
– Zapoczątkowaliśmy z Matthiasem tą inicjatywę, aby odpowiedzieć na potrzebę dzielenia się wiedzą w konkretnych obszarach, które mają wpływ na naszą codzienną pracę jako narodowego Convention Bureaus. Jesteśmy świadomi konieczności połączenia wysiłków, aby wykorzystać nasze mocne strony i wiedzę na rynkach całego świata.
Narodowe Convention Bureaux na całym kontynencie zareagowały pozytywnie na stworzenie partnerstwa, które na dzień dzisiejszy ma już 17 członków. Należą do nich: Austrian Convention Bureau, Czech Convention Bureau, Estonian Convention Bureau, Finland Convention Bureau, GCB German Convention Bureau e.V., Hungarian Convention Bureau, Meet in Reykjavik, Montenegro National Tourist Board/National Convention Bureau, NBTC Holland Marketing, Norway Convention Bureau, Poland Convention Bureau, Serbia Convention Bureau, Slovakia Convention Bureau, Slovenian Convention Bureau, Switzerland Convention Bureau, VisitDenmark.
W ciągu ostatnich 18 miesięcy grupa spotkała się trzy razy i wzbudziła ogromne zainteresowanie. Kolejnym krokiem będzie spotkanie członków i innych zainteresowanych europejskich krajowych biur kongresowych w Kopenhadze w celu dalszej pracy nad partnerstwem.
- Alians narodowych biur marketingu miejsc to krok do jeszcze silniejszej współpracy w ramach Europy. Bardzo się cieszę, że jako Poland Convention Bureau Polskiej Organizacji Turystycznej wzmacniamy również pozycję Polski – komentuje kierownik Poland Convention Bureau POT Krzysztof Celuch