Najnowsze badanie MPI – branża w dobie pandemii
Aktualna sytuacja w zatrudnieniu
Patrząc globalnie, respondenci ankiety stwierdzili, że 58% pracowników w ich organizacji zostało skierowanych na przymusowy urlop lub zwolnionych. Dostawcy odczuli to najciężej, bo kryzys dotknął aż 76% pracowników. 42% przeszło na przymusowe urlopy, a 34% zostało zwolnionych. Nieco mniejszy wpływ koronawirus ma na zatrudnienie wśród planistów. Respondenci wskazali, że 23% pracowników przebywa na przymusowych urlopach, a 19% zwolniono.
Regeneracja branży
Próba przewidzenia, kiedy przemysł spotkań odzyska swoją siłę, to mieszanka obecnie potwierdzonych wydarzeń biznesowych, a także napływających bieżących informacji i rosnącej nadziei. W wyniku dotychczasowego badania 42% respondentów spodziewa się, że branża zacznie ponownie przynosić zyski w sierpniu (15%) lub we wrześniu (27%). Znaczącym wynikiem odznacza się także odpowiedź „w 2021”, którą wskazało 18% badanych.
Jeśli chodzi o pełną regenerację rynku spotkań, większość planistów sądzi, że nastąpi to w II kwartale 2021r. Dostawcy usług wykazują się większym optymizmem. 28% wskazało w tym przypadku na I kwartał 2021r.
W badaniu zapytano także o proces zakupowy. Prawie połowa ankietowanych planistów (48%) wskazuje na znacznie dłuższy okres zakupu. 50% dostawców wskazało na brak zmian w tym zakresie w odniesieniu do czasu sprzed pandemii.
Zmiana w postrzeganiu miejsc docelowych oraz obiektów
Wyniki badania pokazują, że w obecnych czasach planiści chętniej skłaniają się ku lokalnym i regionalnym miejscom na organizację spotkań.
Zaprezentowano 23 rodzaje miejsc docelowych i obiektów, a respondenci planujący spotkania podali te, o których mieli najbardziej pozytywną lub najbardziej negatywną zmianę w postrzeganiu. Aż 70% postrzega spotkania „Online / Virtual” w bardziej pozytywnym świetle niż przed pandemią koronawirusa. Kolejną najczęściej wybieraną odpowiedzią jest „krótsza odległość od domu”.
Patrząc na negatywną zmianę w odbiorze miejsc, 86% procent postrzega „statki wycieczkowe” w bardziej negatywnym świetle niż przed pandemią koronawirusa, a następnie „międzynarodowe” i „Azja-Pacyfik”.
Na sposób postrzegania miejsc docelowych przez planistów wyraźnie wpłynął sposób, w jaki miejsca te reagowały podczas pandemii koronawirusa. Aż 73% deklaruje większe zainteresowanie lokalizacjami, które w szybko podejmowały działania.
W oparciu o wpływ koronawirusa dostawcy spodziewają się zrealizować jedynie 45% swoich pierwotnie prognozowanych przychodów na 2020 r. Większość respondentów wskazuje także na mniejsze budżety marketingowe.
Źródło: www.mpi.org