Laboratorium Twórców finalistą konkursu MP Impact Awards 2024
MP Impact Awards® to pierwszy konkurs poświęcony inicjatywom, kampaniom, wydarzeniom, które mają wpływ na funkcjonowanie i rozwój branży spotkań i wydarzeń. Celem konkursu MP Impact Awards jest docenienie, wyróżnienie i promocja inicjatyw, kampanii i wydarzeń, które mają lub mogą mieć istotne znaczenie w rozwoju branży spotkań, podejmowaniu ważnych dla niej wyzwań czy rozwiązywaniu problemów, zarówno w skali lokalnej, ogólnopolskiej, jak i międzynarodowej. Konkurs i jego finał ma być prezentacją skutecznych, wzorcowych działań podejmowanych przez podmioty działające bezpośrednio lub pośrednio w branży spotkań i wydarzeń, w odniesieniu do prowadzonej przez siebie działalności. Lista wszytkich finalistów znajduje się na stronie MeetingPlanner MP Impact Awards 2024.
Wielkie podziękowanie składamy uczestnikom naszych wydarzeń, szkoleń i warsztatów – to dzięki Wam nasze działania nabierają sensu i mocy! Ponad 700 osób wzięło udział w Laboratorium Twórców w rożnych miastach w Polsce oraz podczas konsultacji online. Dziękujemy wszystkim, którzy wspierali nasz projekt edukacyjny, łączący convention bureaux, uczelnie i stowarzyszenia branżowe. Wasze zaangażowanie miało ogromne znaczenie dla sukcesu tego przedsięwzięcia.
Szczególne podziękowania kierujemy do ekspertów, którzy dzielili się z uczestnikami swoją wiedzą i doświadczeniem: Dagmara Plata - Alf, Rafał Szymański, Klaudia Chwastek, Jacek Adamczak, Piotr Szkoda, dr Bogdan Gałązka, Edita Kaite. Od początku naszym celem było zapraszanie specjalistów spoza branży spotkań, co wzbogaciło działania o świeże spojrzenie i cenne doświadczenia.
Dziękujemy również wszystkim, którzy uczestniczyli w spotkaniach prowadzonych przez Anetę Książek oraz Jarosława Marciuka. Dzielenie się z Wami wiedzą i doświadczeniem w obszarach digital marketingu oraz przemysłu spotkań to dla nas ogromna przyjemność.
Laboratorium Twórców zasługuje na wyróżnienie ze względu na swój wyjątkowy wkład w rozwój branży spotkań i komunikacji marketingowej. Odpowiada na potrzeby rynku oraz trendy dostarczając przemyślaną edukację oraz praktyczne wsparcie dla obecnych i przyszłych liderów tej branży. Projekt dociera zarówno do doświadczonych profesjonalistów, jak i młodego pokolenia, co podkreśla jego szerokie oddziaływanie na różnorodne grupy odbiorców - powiedziała Aneta Książek, kierowniczka Poland Convention Bureau.
Warsztaty i szkolenia odbywają się podczas wydarzeń własnych PCB oraz na zaproszenie lokalnych partnerów, podczas ich kluczowych spotkań, co z jednej strony wzmacnia dotarcie do grup docelowych a z drugiej oraz wzbogaca program danego spotkania. Inicjatywa obejmuje nie tylko szkolenia w różnych miejscach w Polsce, lecz także wymianę inspiracji w dedykowanej grupie LinkedIn oraz indywidualne konsultacje online.
Zawsze fascynowało mnie łączenie świata online z rzeczywistym. Za profilami osobistymi i firmowymi na platformach takich jak Instagram czy LinkedIn często kryją się osoby z pasją do tworzenia treści cyfrowych. W Laboratorium Twórców pragniemy wspierać ich rozwój, inspirować do działania i pomagać w podążaniu za najnowszymi trendami. Choć internet wiąże się także z wieloma negatywnymi zjawiskami, działania w obszarze marketingu online dają niezwykłą możliwość promocji oraz budowania trwałych relacji – zarówno biznesowych, jak i osobistych. Cieszy nas fakt, że do projektu zaproszenia przyjmuje wielu ekspertów spoza naszej branży, co nie tylko wzbogaca doświadczenia uczestników szkoleń i warsztatów, ale także otwiera nas na zupełnie nowe perspektywy - dodał Jarosław Marciuk główny specjalista ds marketingu Poland Convention Bureau oraz inicjator projektu.
Dotychczas warsztaty i wykłady zorganizowaliśmy w Warszawie, Wrocławiu, Zakopanem, Katowicach, Szczecinie, Lublinie i Kielcach.
Projekt Laboratorium Twórców został zapisany jako jeden z projektów dedykowanych transferowi wiedzy w Strategii Zarządzania Zintegrowaną Komunikacją Marketingową w Turystyce do roku 2030, która została przyjęta przez Radę Polskiej Organizacji Turystycznej w dn. 3 kwietnia br., co potwierdza jego znaczenie i potencjał w rozwoju polskiej turystyki.
Trzymajcie kciuki za Laboratorium Twórców podczas wielkiego finału MP Impact Awards 2024, który odbędzie się 18 grudnia w Warszawie.
Kalendarz wydarzeń Laboratorium Twórców 2023-2024
- 28 lutego 2023 otwarcie projektu w hotelu NYX w Warszawie z wykładem ekspertki Dagmary Platy-Alf pod tytułem „Trendy i wyzwania w komunikacji e-marketingowej w branży MICE.” Inauguracja inicjatywy nastąpiła podczas spotkania organizowanego przez PCB dla biur convention, PCO i DMC,
- 6 czerwca 2023 spotkanie w siedzibie POT dla SITE Young Leaders i szkolenie „Praca w Convention Bureau” oraz „Personal Branding Online” dla osób rozpoczynających karierę prowadzone przez Anetę Książek i Jarosława Marciuka,
- 12 czerwca 2023 sesja Laboratorium Twórców „Social Selling na LinkedIn” prowadzona przez eksperta Rafała Szymańskiego podczas konferencji Meetings Week Poland w Warszawie.
- 26, 27 oraz 28 września 2023 podczas kongresu EKSiT w Zakopanem cykl 9 sesji w przestrzeni wystawienniczej na stoisku Polskiej Organizacji Turystycznej. Pierwszego dnia sesje „Fotografia Mobilna w turystyce” prowadzone przez Klaudię Chwastek, drugiego sesje „E-marketing w turystyce biznesowej” prowadzone przez Dagmarę Platę-Alf. Dzień trzeci poświęcony był działaniom convention bureau oraz działaniom w obszarze e-marketingu w przemyśle spotkań (Aneta Książek i Jarosław Marciuk),
- 16 października 2023 w „Raporcie Przemysł Spotkań i Wydarzeń w Polsce 2023” publikacja Vademecum Laboratorium Twórców pt. „Targi branżowe jako istotny element komunikacji e-marketingowej na przykładzie działań Poland Convention Bureau na targach przemysłu spotkań IMEX Frankfurt 2023” ,
- 25 października 2023 szkolenie w siedzibie POT dla studentów AWFTiR w Warszawie uczestniczących w programie ERASMUS z tematu „Praca w Convention Bureau oraz Personal Branding Online” prowadzone przez Anetę Książek i Jarosława Marciuka,
- 4 grudnia 2023 podczas V Forum Turystyki Europejskiej we Wrocławiu dedykowana sesja Laboratorium dla przedstawicieli szkół wyższych o profilach turystycznych dotycząca analizy przypadków działań e-marketingowych prowadzonych przez biura convention oraz inne podmioty z branży turystyki biznesowej (Jarosław Marciuk).
- 12 marca 2024 sesja wyjazdowa podczas spotkania Silesia Meeting Day organizowanego przez Silesia Convention Bureau dla śląskiej branży w hotelu Mariacki w Katowicach (Jarosław Marciuk),
- 22 marca 2024 dedykowane spotkanie z ekspertami zewnętrznymi podczas wydarzenia Poland Convention Bureau w MCK w Katowicach. Jacek Adamczak i Piotr Szkoda ze Sprawny Marketing (organizator I Love Marketing) przestawili zagadnienia i praktyczne porady dla twórców związane z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w przemyśle spotkań, w tym generatywnego AI do tworzenia tekstów, zdjęć, filmów,
- 10 czerwca 2024 szkolenie w siedzibie POT dla studentów Koła Naukowego Turystyki Biznesowej "2B" SGTiH Vistula. Temat „E-marketing w branży MICE - Marketing Miejsc i Personal Branding Online” z ukierunkowaniem na możliwości jakie stwarza internet na początku kariery zawodowej (Jarosław Marciuk),
- 17 czerwca 2024 spotkanie członków SITE Poland w STIXX Bar & Grill i warsztaty „Digital Marketing w Turystyce – Marketing Miejsc i Przemysł Spotkań” z wiodącymi zagadnieniami: B2B Influencer Marketing w incentive travel i narzędzia twórców (Jarosław Marciuk).
- 25 czerwca 2024 sesja wyjazdowa Laboratorium podczas spotkania Lubelskiego Convention Bureau organizowanego przez Lubelską Regionalną Organizację Turystyczną dla przedstawicieli branży w hotelu Grand w Lublinie. Szkolenie i warsztaty „E-marketing w branży MICE - Marketing Miejsc i narzędzia twórców”, podczas którego podano również praktyczne przykłady wykorzystania aplikacji AI w pracy marketingowca (Jarosław Marciuk),
- 7 listopada 2024 – sesja wyjazdowa Laboratorium w Kielcach organizowana dla członków Świętokrzyskiego Convention Bureau (Jarosław Marciuk)
- 2 grudnia 2024 – spotkanie organizowane przez Poland CB przy wsparciu Convention Bureau - Wrocław z całodniową sesją Laboratorium z ekspertami zewnętrznymi – dr Bogdan Gałązka (autor książek, chef, wykładowca SGTiH Vistula, właściciel Stolica Cafe) oraz z zagranicy influencerka Edita Kaite (twórczyni wideo na Instagramie i TikTok).
Od początku trwania projektu odbywają się indywidualne konsultacje online (na platformach Google Meet, Microsoft Teams, Zoom). Podczas rejestracji uczestnicy wskazywali interesujące ich tematy, a w trakcie spotkań praktycznie rozwiązywano problemy i omawiano zagadnienia związane z e-PR, podstawami SEO, pisaniem blogów, optymalizacją profili osobistych i firmowych na LinkedIn, narzędziami do tworzenia Reels na Instagramie oraz innymi narzędziami do tworzenia treści i monitoringu mediów społecznościowych (Social Listening). Optymalizowano także profile firm na platformach targów online, takich jak IMEX i IBTM. Łącznie udzielono 40 konsultacji (Jarosław Marciuk).
Kolejne spotkania przed nami:
- 13 grudnia 2024 - sesja wyjazdowa Laboratorium na spotkaniu Szczecin Convention Bureau Project w Szczecinie dla przedstawicieli branży (Jarosław Marciuk)
- 14 Stycznia 2025 - szkolenie w siedzibie POT dla studentów AWFTiR w Warszawie uczestniczących w programie ERASMUS z tematu „Praca w Convention Bureau oraz Personal Branding Online”. (Aneta Książek, Jarosław Marciuk)
- 22 Stycznia 2025 – Laboratorium Twórców w Warszawie z ekspertkami z zagranicy dotyczące roli e-marketingu w wydarzeniach targowych i w przemyśle spotkań
Idea projektu
Projekt Laboratorium Twórców, ta ogólnopolska inicjatywa Polskiej Organizacji Turystycznej - Poland Convention Bureau (PCB), od lutego 2023 roku wspiera profesjonalistów w branży spotkań, poprzez organizowane spotkania, szkolenia, warsztaty czy konsultacje online, podczas których uczestnicy mogą poznać trendy oraz najnowsze narzędzia e-marketingu. Nazwa projektu odnosi się do kreatywnej przestrzeni, w której eksperci i twórcy mogą rozwijać swoje umiejętności i tworzyć różnorodne formy treści cyfrowych. Projekt skierowany jest zarówno dla pracowników branży, kadry akademickiej, jak i do studentów planujących karierę w przemyśle spotkań. W ramach w/w inicjatywy PCB zapewnia dostęp do specjalistycznej wiedzy i doświadczeń uznanych ekspertów zewnętrznych oraz własnych pracowników. Dzięki naszemu wsparciu osoby odpowiedzialne za komunikację marketingową mogą adaptować trendy, tworzyć wysokiej jakości treści i badać efektywność prowadzonych działań.
Cele projektu
Głównym celem Laboratorium Twórców jest tworzenie i nabycie umiejętności tworzenia atrakcyjnej treści, która będzie generować zasięgi ze strony użytkowników mediów społecznościowych w skali krajowej i międzynarodowej.
Dodatkowe cele:
- analiza stanu obecnego wykorzystania potencjału e-marketingu w promocji podmiotów i destynacji w przemyśle spotkań i wskazanie obszarów optymalizacji,
- przekazanie doświadczeń, wiedzy, trendów w digital marketingu prezentowanych przez uznanych ekspertów zewnętrznych i implementacja ich w branży spotkań,
- przekazanie przez pracowników Poland CB praktycznej wiedzy na tematy działalności convention bureaux w Polsce i zagranicą (Aneta Książek) oraz digital marketingu w branży MICE (Jarosław Marciuk),
- wskazanie i nauka narzędzi do tworzenia i edycji treści cyfrowej (teksty, zdjęcia, filmy, audio) oraz wskazanie możliwości jakie oferuje smartfon w e-marketingu,
- wspólne tworzenie i dystrybucja treści, które inspirują, edukują, generują pozytywne emocje oraz powodują zwiększenie punktów styku z marką (Polska, miasto, podmiot),
- wskazanie i nauka narzędzi do monitorowania działalności oraz efektywności prowadzonych działań komunikacyjnych w internecie.
Uczestnicy spotkań
Inicjatywa dedykowana jest do trzech grup:
- profesjonalistów branży spotkań (regionalne i miejskie Convention Bureaux, rekomendowanymi organizatorami spotkań i wydarzeń, osoby opiniotwórcze- liderzy przemysłu spotkań, stowarzyszenia branżowe, obiekty konferencyjne i kongresowe oraz obiekty targowe, hotele i inni usługodawcy działający w przemyśle spotkań i wydarzeń),
- akademików (wykładowcy kierunków związanych z turystyką biznesową),
- polskich i zagranicznych studentów/młodych liderów wchodzących na rynek pracy w turystyce i przemyśle spotkań (studenci AWF, „2B” Koło Naukowe Turystyki Biznesowej, studenci w ramach programu ERASMUS, Site Poland Young Leaders).
Kilka liczb
- 780 uczestników inicjatywy (650 osób warsztaty, spotkania; 40 konsultacje online)
- 70 godzin spotkań, sesji i konsultacji
- 9 ekspertów (pięciu zewnętrznych)
- 7 miast w Polsce
Do zobaczenia na kolejnych szkoleniach już w grudniu oraz w 2025 roku!
#eventprofsLAB #PolandCVB #EventprofsPL #mpimpact #mpimpactawards #meetingplanner