Konferencja PGF na Avatarlandzie
Konferencja Polskiej Grupy Farmaceutycznej (PGF) już po raz drugi odbyła się w wirtualnej przestrzeni 3D Avatarland (23.06.2021). Wirtualną przestrzeń eksplorowało 993 uczestników – zarówno zalogowanych na platformie, jak i śledzących wydarzenie dzięki streamingowi live.
W konferencji brali udział właściciele aptek, farmaceuci, technicy farmacji, producenci, pracownicy PGF oraz studenci farmacji. Uczestnicy mogli posłuchać o zmianach na rynku aptecznym związanych z pandemią i nowych produktach oraz wypowiedzieć się za pośrednictwem okna czatu w interaktywnym panelu dyskusyjnym: „Jaka przyszłość czeka farmaceutów? Nowe trendy i wyzwania” i być świadkami zmian w ciągu trzydziestu lat pracy PGF.
W przestrzeni targowej EXPO przygotowano 58 stoisk producentów leków. Goście mogli poruszać się między stoiskami, rozmawiać, zapoznawać się z produktami i zdobywać wiedzę na ich temat. Każda marka miała swoją własną przestrzeń prywatną, w obrębie której, można było obejrzeć poświęcony jej film lub porozmawiać z przedstawicielem.
„Naszym celem jest stworzenie forum wymiany wiedzy i dyskusji dotyczącej wyzwań oraz potencjału rozwoju, jaki stoi przed polskimi aptekarzami i wspierających ich dystrybutorem leków. Nowa rzeczywistość zachęciła i zmotywowała nas do szukania nowych rozwiązań. Nie chcieliśmy robić tego, co powszechne i łatwe. Zdecydowaliśmy się na realizację wydarzenia w innowacyjnej formule. Hello Future 2 to tygodnie ciężkiej pracy i zaangażowanie wielu osób czuwających nad poszczególnymi elementami. Pomimo tego, że w trakcie realizacji technologia spłatała nam kilka figli, możemy śmiało powiedzieć, że wydarzenie było bardzo wyjątkowe, a sądząc po spływających do nas opiniach, zrobiło bardzo pozytywne wrażenie na Uczestnikach” – powiedział Sebastian Grochala, Dyrektor Marketingu i Komunikacji PGF.
Na potrzeby konferencji uruchomiono aplikację mobilną Hello Future wspierającą komunikację konferencji. Aplikacja miała wgraną agendę, zdjęcia i biogramy prelegentów oraz umożliwiała śledzenie aktualności i galerii zdjęć. Jej najważniejszą funkcjonalnością była możliwość sczytywania kodów QR umieszczonych przy stoiskach wystawców. Z aplikacji skorzystało łącznie ponad 706 osób. Nad koordynacją i komunikacją wydarzenia czuwała agencja IC Mobile, a za oprawę graficzną odpowiadała agencja Leżę i Pracuję.
„Wydarzenie Hello Future 2 było nie tylko jednym z najbardziej zintegrowanych pod względem technologicznym wydarzeń tego roku, ale też pod względem komunikacyjnym. Żeby o wydarzeniu miała szansę dowiedzieć się jak najszersza grupa docelowa, wraz z Polską Grupą Farmaceutyczną, połączyliśmy kanały elektroniczne, mobilne i tradycyjne. W strategii komunikacji wykorzystaliśmy spójnie wiele narzędzi, w tym landing page, kampanie mailingowe, marketing sms, social media, portale i czasopisma kierowane do farmaceutów, a także spotkania bezpośrednie – w aptekach, ale też na platformie Avatarland – podczas organizowanych spacerów poprzedzających konferencję. Działania te okazały się strzałem w dziesiątkę – w spacerze na dzień przed Hello Future wzięło udział ponad 120 osób!” – powiedziała Katarzyna Kryńska, Co-founder IC Mobile.
Po zakończeniu części merytorycznej gości zaproszono do Avatarlandowego Klubu Muzycznego. Tam na scenie czekali na nich aktorzy z teatru IMPRO Atak ITO, którzy wprowadzili uczestników w świat teatru improwizowanego. Materiał do spektaklu był zbierany przez cały dzień wśród środowiska farmaceutów i pracowników PGF. Performance inspirowany sytuacjami i słowami osób obecnych na targach zrobił prawdziwą furorę. Zaraz po nim w Klubie mogliśmy posłuchać koncertu na żywo w wykonaniu zespołu muzycznego Goście Cover Band z udziałem Azzji.
„Event to ludzie. A zwłaszcza taki złożony – z dwoma studiami streamingowymi i reżyserką w platformie 3D. Podczas przygotowań na infolinii Avatarlandu odebraliśmy 149 połączeń i przeprowadziliśmy 566 minut rozmów. Dostaliśmy dziesiątki zgłoszeń mailem i prowadziliśmy czaty przez www. Spędziliśmy setki godzin na Avatarlandzie oprowadzając naszych nowych gości gotowych brać udział w konferencji. Sama realizacja trwała 14 godzin utrzymując przez cały czas trwania programu uwagę średnio 300-400 uczestników w danym momencie. Potwierdza to potencjał i moc spotkań za pośrednictwem rozwiązań wirtualnych!” – podsumowała wydarzenie Agnieszka Ciesielska, Prezes Avatarland Sp. z o.o.
Źródło: Agnieszka Ciesielska Eventowa Blogerka