Konferencja Nowe Trendy w Turystyce w Gdańsku 2023
Jak można wykorzystać statystykę w branży turystycznej do badania emocji klientów? Jak stworzyć unikalny styl komunikacji, który uosabia miasto? Jakie działania mogą podejmować influencerzy i twórcy treści a jakich działań marketingowych marka nie powinna podejmować? Dlaczego turystyka turystyka kulinarna jest tak ważna i wpływa na wizerunek destynacji? W jaki sposób można zarabiać na zrównoważonej turystyce i dlaczego dla turystów zrównoważony rozwój jest istotnym elementem miejsc? Czy turystyka kosmiczna to ciągle science fiction czy już rzeczywistość?
14 kwietnia 2023 roku w Europejskim Centrum Solidarności Gdańsku organizatorzy konferencji Nowe Trendy w Turystyce zwrócą uwagę uczestników wydarzenia na cztery główne obszary:
- statystyka w branży turystycznej
- marketing miejsc
- turystyka doświadczeń (w tym turystyka kulinarna)
- zrównoważona turystyce
Wykorzystanie danych statystycznych oraz odpowiednich metod analizy z pewnością przyczyni się do lepszego planowania działań oraz skutecznego dopasowania usług do potrzeb klientów. Dzięki marketingowi miejsc można wybrać najlepsze elementy z oferty i skutecznie je wykorzystać w celu promocji miasta, regionu i kraju. Najlepsi eksperci z agencji reklamowych opowiedzą o swoich projektach turystycznych i doświadczeniach. Natomiast turystyka doświadczeń to temat, który z pewnością przyciągnie uwagę i pozwoli na skonstruowanie atrakcyjnej oferty. Patrzenie na branżę z perspektywy turysty jest niezbędne dla osiągnięcia sukcesu. Panel poświęcony turystyce zrównoważonej pozwoli poznać najnowsze światowe trendy, które sprawiają, że ruch turystyczny przynosi pozytywne efekty dla całej lokalnej społeczności nie będąc uciążliwym.
Co roku, z wielką przyjemnością organizujemy konferencję Nowe Trendy w Turystyce. To jedno z najważniejszych wydarzeń tego typu w Polsce. Dzięki konferencji branża turystyczna rozwija się jeszcze szybciej i zapoznaje się z najnowszymi, światowymi rozwiązaniami. Bogaty program sprawi, że każdy wybierze coś dla siebie" - podsumowuje Łukasz Wysocki, prezes Gdańskiej Organizacji Turystycznej, będącej organizatorem wydarzenia.
Nowe Trendy w Turystyce to wydarzenie hybrydowe, czyli w nim wziąć udział zarówno osobiście, jak i w formie online. NTT organizowane jest cyklicznie w Europejskim Centrum Solidarności, najnowocześniejszej instytucji kultury, w której spotykają się ludzie, wartości i idee. ECS, otwarte w sierpniu 2014 roku, to wciąż nowy budynek na mapie Gdańska oraz miejsce wielu ważnych wydarzeń i konferencji. New Trends in Tourism to wydarzenia płatne - szczegóły na stronie organizatora newtrendsintourism.com
Program konferencji NNT 2023
- 08:30 - 10:00 Konferencję poprzedzi Prasówka przy kawie, czyli poranny przegląd mediów branżowych, który poprowadzą specjaliści z WSTiH w Gdańsku oraz dziennikarze z takich czasopism jak Horeca Business Club, Hotelarz czy Rynek Turystyczny, także bądźcie w ECS od samego rana.
- 09:00 - 10:00 Rejestracja
- 10:00 - 10:15 Otwarcie
- 10:15 - 11:00 Badania emocji klientów branży turystycznej w sieci - Jan Zając (Prezes Sotrender | Ekspert ds. danych i algorytmów social media)
- 11:00 - 11:45 Czy da się zmierzyć szczęście linijką? O tym, jak analizować doświadczenia i emocje klientów branży turystycznej - Janina Bąk (JaninaDaily.com | Ekspertka ds. statystyki, trenerka)
- 11:45 - 12:00 Na tropie turysty Katarzyna Nałysz-Safuryn (VisitGdansk | Koordynator projektów badawczych)
- 12:00 - 12:30 Przerwa kawowa
- 12:30 - 13:15 Kobieta sukcesu czy młody buntownik? Jaką osobowość ma marka twojego miasto i jak użyć jej w komunikacji? - Adam Kałucki (Prezes Locativo | Ekspert ds. marketingu terytorialnego)
- 13:15 - 14:00 Nie można jeść w muzeum? Między muzeum kulinarnym a regionem gastronomicznym - Magdalena Tomaszewska Bolałek (Kuchniokracja | Badaczka turystyki kulinarnej)
- 14:00 - 14:45 Marketing miejsc - Dorota Woźniczka (Agencja Tigers | Ekspertka ds. digital marketingu, trenerka)
- 14:45 - 15:45 Lunch
- 15:15 - 15:45 W kierunku turystyki bardziej zrównoważonej. O wędrujących pojęciach i sektorze przyjmującym - Prof. UG dr hab. Mariusz Czepczyński (geograf kultury, wykładowca w Zakładzie Gospodarki Przestrzennej na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego)
- 15:45 - 16:45 Jakość, a emocje. Co zmienia Gwiazdka Michelin i czy klient VIP istnieje? Wojciech Modest Amaro (Farmdining | Najbardziej rozpoznawalny polski szef kuchni)
- 16:46 - 17:30 Turystyka Kosmiczna. Najbardziej egzotyczna podróż XXI wieku - Piotr Kosek (Astrofaza | Popularyzator nauki, kosmiczny podróżnik)
- 18:00 - 23:00 - Wieczór networkingowy
Po zakończeniu konferencji warto się rozluźnić i zrelaksować. I będzie ku temu doskonała okazja. Organizatorzy zapraszają uczestników Nowych Trendów w Turystyce do wyjątkowego miejsca – Elektrycznego Żurawia, gdzie mogą oczekiwać wieczoru w industrialnych klimatach.
Patronat honorowy nad wydarzeniem objęły: Ministerstwo Sportu i Turystyki, Polska Organizacja Turystyczna, Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna, Prezydent Miasta Gdańska.
Organizatorem konferencji jest Gdańska Organizacja Turystyczna, współorganizatorem Europejskie Centrum Solidarności.
Źródło: Gdańsk Convention Bureau, oprac. własne