en
en
Kontakt

Konferencja Meetings Week Poland 2023 już 12-13 czerwca w Warszawie

Tegoroczna edycja Meetings Week Poland (MWP) odbędzie się w dniach 12-13 czerwca w Airport Hotel Okęcie w Warszawie. Konferencja zatytułowana jest PLATFORMA WSPÓŁPRACY I JEJ ROZWÓJ DZIĘKI INNOWACYJNYM ROZWIĄZANIOM". Głównym celem tego wydarzenia jest wzmocnienie rozwoju branży poprzez wprowadzenie innowacyjnych rozwiązań i przyjęcie podejścia klastrowego, oraz promowanie edukacji i profesjonalizmu w ramach tej dziedziny.

O konferencji MWP

Adresaci MEETINGS WEEK 2023: pracownicy przedsiębiorstw z szeroko pojętej branży turystycznej, z hotelarstwa, z przemysłu spotkań i wydarzeń, agencje eventowe, organizatorzy konferencji, organizatorzy turystyki przyjazdowej, motywacyjnej, organizatorzy różnego rodzaju wydarzeń, tłumacze konferencyjni, przewoźnicy autokarowi i lotniczy, przedstawiciele targów, przedstawiciele organizacji branżowych, przedstawiciele instytucji samorządowych, instytucji rządowych, profesjonalni dostawcy usług i produktów, obiekty, korporacje

Cele konferencji:

  • wzmocnienie rozwoju branży poprzez innowacyjne rozwiązania i podejście klastrowe - edukacja i profesjonalizacja branży
  • zapoznanie uczestników z korzyściami wynikającymi ze stosowania najnowszych technologii we współpracy, ale również w promocji
  • umożliwienie nawiązania współpracy i jej zacieśnienia pomiędzy przedstawicielami różnych dziedzin działających w branży spotkań i wydarzeń (turystyki, turystyki biznesowej, przemysł czasu wolnego)
  • zapoznanie uczestników z możliwościami pozyskania środków w tym unijnych na innowacyjne rozwiązania branżowe
  • umiejętność wykorzystania innowacyjnych rozwiązań do przedstawiania Polski jako atrakcyjnej i bezpiecznej destynacji
  • integracja środowiska

Konferencja Meetings Week Poland 2023

Na konfencję Meetings Week Poland zaprasza Rafał Szmytke, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.

Program konferencji

W trakcie dyskusji panelowych poruszane będą różnorodne zagadnienia, takie jak wartość współpracy między przedstawicielami różnych sektorów branży oraz jej wpływ na inne gałęzie gospodarki. Omawiane będą również korzyści wynikające z współpracy branży z administracją rządową i samorządową, współpracy uczelni, agencji eventowych i hoteli. Innymi tematami do dyskusji będą misje gospodarcze dla polskich firm, innowacje organizacyjne we współpracy oraz opłacalność współpracy.

Ponadto, podjęte zostaną tematy dotyczące potencjału GPT CHAT i innych rozwiązań sztucznej inteligencji w branży MICE, korzyści wynikające z wykorzystania sztucznej inteligencji, wyzwania stojące przed branżą oraz kwestia potrzeby tłumaczy. Innym interesującym aspektem będzie omówienie festiwalizacji targów jako przykładu innowacyjności, czyli procesu przekształcania tradycyjnych targów w bardziej dynamiczne i eksperymentalne wydarzenia.

W ramach konferencji zostaną również zorganizowane warsztaty, takie jak warsztat ekspercki POT w ramach Laboratorium Twórców - Poland Convention Bureau, warsztat Social Selling na LinkedIn. Ekspertem będzie Rafał Szymański.

Dodatkowo podczas konferencji zostaną zaprezentowane wyniki Barometru SOIT za lata 2020-2022. Prognoza Incentive Travel na 2023, a także odbędą się inspirujące warsztaty:

  1. Warsztat dla hotelarzy – Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego,
  2. Warsztat ekspercki POT w ramach Laboratorium Twórców – Poland Convention Bureau Social Selling na LinkedIn.

Na koniec warto dodać, że za sukces MEETINGS WEEK POLAND uznaje się nic innego, jak współpracę. Szerokie ujęcie sektorowe poruszanych wątków podczas spotkania zapewniają m.in. reprezentanci organizacji branżowych, przedstawiciele POT oraz reprezentanci organizacji pracodawców. Z kolei analizę aktualnej kondycji przemysłu spotkań i wydarzeń dopełnią decydenci zaproszeni na wydarzenie, pochodzący zarówno ze strony administracji rządowej, jak i instytucji państwowych.

Wszystkie panele tematyczne tego roku obejmują wiele sektorów, a udział w nich biorą przedstawiciele POT, organizacji branżowych i organizacji pracodawców. Analiza aktualnej sytuacji przemysłu spotkań i wydarzeń zostanie uzupełniona przez głosy decydentów z administracji rządowej i instytucji państwowych, którzy zostali zaproszeni na to wydarzenie.

Rada Przemysłu Spotkań i Wydarzeń TUgether, we współpracy z Polską Organizacją Turystyczną, jest organizatorem MEETINGS WEEK Poland 2023. Rejestracja na www.meetingsweek.pl 

meetings-week-poland-2023-konferencja.png

Program dnia 12 CZERWCA

09:30-10:00 Rejestracja uczestników

10:00-10:15 Otwarcie

10:15-12:15 BLOK 1: Przemysł spotkań i wydarzeń – dlaczego warto działać razem? Rola hoteli w łańcuchu dostaw

10:15 – 11:15 Razem czy oddzielnie – czy współpraca się opłaca?

Wartość współpracy pomiędzy przedstawicielami różnych dziedzin w branży i jej wpływ na inne sektory gospodarki. Współpraca branży z administracją rządową i samorządową. Jakie korzyści dla rozwoju branży niesie za sobą współpraca uczelni, agencji eventowych, hoteli? Co dają misje gospodarcze polskim firmom? Innowacje organizacyjne we współpracy.

11:15 – 12:15 Warsztat ekspercki POT w ramach Laboratorium Twórców – Poland Convention Bureau Social Selling na LinkedIn.

E-marketing odgrywa kluczową rolę w promocji i budowaniu wizerunku firm eventowych. Wśród narzędzi e-marketingowych, LinkedIn jest szczególnie ważną platformą dla profesjonalistów i przedsiębiorstw, oferując szeroki zakres możliwości w zakresie budowania wizerunku i działań social selling. Ważnym aspektem LinkedIn jest również social selling, czyli wykorzystywanie platformy do generowania leadów i sprzedaży. Przez aktywne uczestnictwo w grupach tematycznych, identyfikowanie potencjalnych klientów i nawiązywanie z nimi relacji, można skutecznie promować swoje usługi eventowe i pozyskiwać nowe zlecenia. Ważne jest jednak, aby social selling na LinkedIn był subtelny i oparty na wartościach, skupiając się na nawiązywaniu autentycznych kontaktów i oferowaniu wartościowych informacji, zamiast agresywnej sprzedaży.

Konferencja-Meetings-Week-Poland- 2023-Tugether-polska-organizacja-turystyczna-social-selling-linkedin.png

12:15-12:45 Przerwa kawowa

12:45-14:15 BLOK 2: Wzmocnienie atrakcyjności Polski i rozwój współpracy – wykorzystanie innowacyjnych rozwiązań i nowych technologii.

12:45 – 13:45 Tłumaczom już dziękujemy, czyli GPT CHAT i inne technologie generowania treści – korzyści i wyzwania dla dostawców branż MICE. Potencjał GPT CHAT i innych rozwiązań sztucznej inteligencji w branży MICE.

Jak korzystać ze sztucznej inteligencji? Jakie wynikają z niej korzyści dla branży MICE? Jakie wyzwania stoją przed branżą? Wpływ sztucznej inteligencji na dostępność wydarzeń (języki obce: nie tylko dla ludzi z zagranicy – Ukraińcy, ekspaci w Polsce, język migowy dostępność dla turystów niewidomych (respeaker) i uczestników imprez (konferencji, festiwalu – podpisy dla osób niesłyszących plus z tych napisów osoba głucha może tłumaczyć na język migowy – tworzenie treści internetowych dostosowanych do potrzeb z niepełnosprawnościami, - udostępnianie wydarzeń kulturalnych dla osób niewidomych i słabowidzących (audiodeskrypcja). Innowacyjność procesów i usług – odejście od typowych opcji sprzętowych (np. zestawy słuchawkowe) na rzecz wykorzystania opcji wysyłania sygnału bezpośrednio na komórkę (kod QR + tłumaczenie) - rola tłumaczy - ekspertów z PSTK jako tłumaczy konsultantów doradzających.

13:45 – 14:15  Festiwalizacja targów - jako przykład innowacyjności

Festiwalizacja targów to proces przekształcania tradycyjnych targów w bardziej dynamiczne i eksperymentalne wydarzenia w celu stworzenia wyjątkowej atmosfery, przyciągnięcia na wydarzenie szerszej publiczności, zwiększenia zaangażowania uczestników podczas wydarzenia oraz budowanie społeczności wokół niego.

14:15-15:15 Lunch

15:15-16.15 BLOK 3 - Wartość spotkań i wydarzeń – na podstawie badań.

Wartość spotkań i wydarzeń z perspektywy klientów. Potrzeby klientów a branżowe realia.
Przedstawienie wyników Raportu: „Event marketing 2022 / 2023. Wyzwania przemysłu spotkań i wydarzeń w niepewnych czasach” oraz zastosowanych innowacyjnych metod badawczych.

16:15-17:15 BLOK 4: Prawo w turystyce.

16:15 – 17:15 Prawne pułapki w działalności organizatora imprez... nie tylko turystycznych.

Szara strefa CZYLI kto powinien mieć wpis do rejestru organizatorów turystyki i działać zgodnie z ustawą?
Co każdy menedżer będący uczestnikiem rynku MICE wiedzieć powinien.

17:15-17:30 Podsumowanie i zakończenie pierwszego dnia konferencji

18:00 All TUgether Party

Program dnia 13 CZERWCA


09:30-10:00 Rejestracja uczestników

10:00-12:30 BLOK 1: POLSKA - atrakcyjna i bezpieczna DESTYNACJA – jak przekonać innych, że tak jest?

10:00 – 11:30 Jak pozyskaliśmy MEGA WYDARZENIA dla POLSKI?

Case studies:
1) KONGRES ICCA w KRAKOWIE
2) Mega wydarzenie grupy MPT Poznań
3) ROUTES EUROPE w Łodzi

11:30 – 12:30 MEGA WYDARZENIA i ich wpływ na promocję Polski oraz rozwój branży – system naczyń połączonych.

Hotele, agencje eventowe, artyści, tłumacze, kongresy, targi, przewoźnicy, poddostawcy usług (firmy cateringowe, firmy oświetleniowe, dostawcy kwiatów, dekoratorzy wnętrz, drukarnie, graficy, itd.) – współpraca prowadzi do sukcesu.

11:30-12:30 Warsztat dla hotelarzy – sala mała

12:30-13:00 Przerwa kawowa

13:00-14:00 BLOK 2: Etyka, realia w świetle nowej Dyrektywy ESG

 CSRD Corporate Sustainability Reporting Directive: nowy wymiar transparentności biznesowej. Dyrektywa w sprawie sprawozdawczości dotyczącej zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstw (Corporate Sustainability Reporting Directive) została przyjęta przez Komisję Europejską w kwietniu 2021 roku i ma na celu zwiększenie transparentności i jakości raportowania dotyczącego działań zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstw. Dyrektywa wprowadza wymóg, aby przedsiębiorstwa publikowały szczegółowe informacje na temat swojego wpływu na środowisko i społeczeństwo, co ma przyczynić się do osiągnięcia celów zrównoważonego rozwoju i walki ze zmianami klimatu. Zaproszonych do udziału w sesji ekspertów zapytamy o to kiedy i w jakim zakresie przepisy dyrektywy CSRD obejmą sektor przemysłu spotkań i wydarzeń.

13:00- 14:15 Centrum Monitoringu Rynku Turystycznego - praktyczne narzędzie wspierające Urzędy Marszałkowskie - sala mała

14:00-15:00 Lunch 15:00-17:00 BLOK 3: Przemysł spotkań i wydarzeń – sytuacja rynkowa, potencjał, rozwój.

15:00 – 16:00 Przemysł spotkań w Polsce dziś i jutro: gdzie jesteśmy, co przed nami? Głębokie przemiany i procesy, zachodzące w ostatnich latach, zarówno w skali globalnej jak i regionalnej, sprawiają, iż przemysł spotkań, jak wiele innych kluczowych dziedzin gospodarki, staje przed kolejnymi poważnymi wyzwaniami. Po okresie pandemii, który przyniósł nieomal rewolucyjne zmiany w branży, nadszedł czas jeszcze trudniejszy, zapowiadający tym głębsze przekształcenia w funkcjonowania globalnych sieci gospodarczych. Czy możemy się na nie przygotować? Czy warto, obok zagrożeń, szukać także nowych szans rozwoju? W gronie ekspertów branży i przedstawicieli kluczowych dla niej instytucji postaramy się zdefiniować obecne miejsce przemysłu spotkań w Polsce, a także nakreślić jego szanse i potencjalnie najlepsze kierunku rozwoju.

16:00 – 17:00 Nowe strategie i plany rozwoju oraz możliwości pozyskiwania funduszy na finansowanie innowacyjnych rozwiązań w branży.

16:00-17:00 Konferencja prasowa – sala mała Udział przedstawicieli Ministerstw, Polskiej Organizacji Turystycznej, organizacji zrzeszonych w RPSiW TUgether i pozostałych inicjatorów MWP oraz mediów - Prezentacja wyników Barometru SOIT za lata 2020-2022. Prognoza Incentive Travel na 2023.

17:00-17:15 Podsumowanie i zakończenie konferencji

Do góry