Kampania „Bezpieczna Turystyka”
Badania prowadzone na świecie, w tym przez niemiecki Instytut Kocha, potwierdzają, że turystyka praktycznie nie przyczynia się do rozprzestrzeniania się choroby Covid-19. To między innymi efekt bardzo wysokiego poziomu zaszczepienia personelu obsługującego klientów. By dotrzeć z tą informacją do jak najszerszego grona odbiorców, Polska Rada Turystyki rozpoczęła akcję "Bezpieczna turystyka", w ramach której zachęca przedstawicieli branży turystycznej do wykorzystywania grafik potwierdzających dbałość o bezpieczeństwo klientów i zapewniających o zaszczepieniu personelu. Akcję promują organizacje turystyczne skupione w Polskiej Radzie Turystyki - Ogólnopolskie Stowarzyszenie Agentów Turystycznych, Turystyczna Organizacja Otwarta, Krakowska Izba Turystyki i Izba Turystyki RP oraz w Radzie Przemysłu Spotkań i Wydarzeń.
Organizacje prowadzące akcję podkreślają, że podróżowanie w odpowiednim rygorze sanitarnym może być bezpieczne zarówno dla klientów jak i pracowników sektora. Biura, które przystąpiły do kampanii „Bezpieczna Turystyka” spełniają najwyższe standardy sanitarne, a cały ich personel jest zaszczepiony, co znacząco zwiększa bezpieczeństwo klientów.
Biura te mają także odpowiednią wiedzę na temat bezpiecznego podróżowania i wymagań sanitarnych jakie należy przy tym spełnić. Akcja „Bezpieczna Turystyka” ma jasny przekaz kierowany do klientów - jesteśmy zaszczepieni, turystyka jest bezpieczna, a nasza kadra dba o ich i własne bezpieczeństwo.
Zachęcamy do pobierania i wykorzystywania grafik w samodzielnej promocji kampanii „Bezpieczna Turystyka”. Wszystkie materiały zostały przygotowane przez Norberta Wawrzyniaka, członka Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Agentów Turystycznych oraz właściciela agencji turystycznej i agencji reklamowej Studio74.com.pl. Grafiki promujące akcję może wykorzystywać bezpłatnie każdy, kto chcą uczestniczyć w kampanii i promować „Bezpieczną Turystykę”. Dostępne są na stronie akcji - „Bezpieczna Turystyka”.
Kampania prowadzona jest aktualnie w językach polskim i angielskim. W niedługim czasie zostanie rozszerzona także na inne języki.
fot. Norbert Wawrzyniak