en
en
Kontakt
en
Kontakt

Animowane grafiki na Instagram dla branży MICE

Poland Convention Bureau (POT) promuje nową kolekcję interaktywnych grafik do wykorzystania na Instagramie w Stories i innych materiałach multimedialnych. Naklejki w wersjach statycznych i animowanych stanowią narzędzie promujące przemysł spotkań i wydarzeń, ułatwiając tworzenie angażujących treści na platformach społecznościowych.

instagramizacja-branza-mice-eventy-instagram-animowane-gify-naklejki.jpg

Instagram odgrywa kluczową rolę w komunikacji w przemyśle spotkań, hoteli, miast i regionów, dlatego dedykowane naklejki mogą uatrakcyjnić przekaz, pozwalając na tworzenie bardziej angażujących treści. Projekty graficzne przyciągają wzrok i wyróżniają się, a delikatna animacja nadaje im nowoczesny i dynamiczny charakter.

Nowa inicjatywa w dziedzinie marketingu online została zaprezentowana po raz pierwszy 22 stycznia 2025 r. podczas spotkania branżowego, które odbyło się w ramach cyklu 'Laboratorium Twórców' w gościnnych salach Centrum Nauki Kopernik w Warszawie.

Co znajdziemy w kolekcji?

W sumie stworzono 35 naklejek. Oto wybrane z nich:

  • Symbole polskich miast (np. Syrenka Warszawska, Smok Wawelski, Koziołki z Wieży Ratuszowej w Poznaniu, Krasnal Wrocławski, Koziołek z Lublina, Neptun z Gdańska, Jednorożec z Łodzi)
  • Najważniejsze obiekty kongresowe i targowe (np. ICE Kraków, Spodek w Katowicach, Europejskie Centrum Solidarności w Gdańsku, Targi Poznańskie, Targi w Kielcach, Lubelskie Centrum Konferencyjne, EC1 Łódź, Hala Stulecia we Wrocławiu)
  • Hasła i hashtagi promocyjne:

    • #PolandCVB - oficjalny hashtag Poland Convention Bureau
    • #EventprofsPL - hashtag polskiej społeczności profesjonalistów branży eventowej
    • #EventprofsLAB -promujący projekt edukacyjny Laboratorium Twórców
    • #PolskaTravel oraz #PolandTravel – używane przez polskich i zagranicznych turystów oraz twórców internetowych
    • Polska. Więcej niż myślisz oraz Poland. More than you expected
  • Dedykowane oznaczenia dla partnerów: „Meet us at IMEX”, „Meet us at IBTM” „Recommended CVB” „Recommended PCO”, „Recommended ITC”
  • „Spotlight on Poland” – flagowe międzynarodowe wydarzenie organizowane przez PCB POT we współpracy z Stowarzyszeniem Konferencje i Kongresy w Polsce (SKKP)

 

Branża spotkań i wydarzeń dynamicznie się rozwija, a media społecznościowe, zwłaszcza Instagram, stały się kluczowym narzędziem komunikacji. Chcieliśmy dostarczyć naszym partnerom gotowe, atrakcyjne wizualnie narzędzie, które pomoże im promować swoje wydarzenia i obiekty w nowoczesny sposób. Naklejki podkreślają unikalność polskich miast i obiektów kongresowych, a także wzmacniają spójność naszego przekazu w globalnej przestrzeni online - mówi Aneta Książek, kierowniczka Poland Convention Bureau.

instagram-poland-convention-bureau-polandcvb.png

Jak skorzystać z naklejek?

Naklejki są dostępne bezpłatnie dla użytkowników Instagrama. Wystarczy wpisać „PolandCVB” podczas tworzenia Stories, aby przeglądać wszystkie 35 naklejek i wybrać swoją ulubioną. Można je również znaleźć, wpisując inne słowa kluczowe.

Od chwili publikacji zostały one wyświetlone prawie 700 tysięcy razy.

instagram-stories-poland.png

Dodatkowo naklejki mogą być wykorzystywane w prezentacjach multimedialnych oraz materiałach promocyjnych partnerów Poland Convention Bureau i Polskiej Organizacji Turystycznej.

Obserwujemy, gdzie branża w Polsce i na świecie najaktywniej się komunikuje, i staramy się być tam obecni – zarówno jako Poland Convention Bureau, jak i inspirując naszych partnerów do działania. Instagram w 2025 roku to już nie tylko platforma do dzielenia się zdjęciami, ale zaawansowane narzędzie storytellingowe, oferujące nowe formaty interakcji, rozbudowane algorytmy rekomendacji i dynamiczne treści wideo. Naklejki, które stworzyliśmy, to odpowiedź na te zmiany i instagramizację naszej branży - pomagają wyróżnić się w natłoku informacji, zwiększyć zaangażowanie odbiorców i budować silniejszą rozpoznawalność. Dzięki nim możemy w atrakcyjny i nowoczesny sposób opowiadać o Polsce jako wyjątkowym miejscu na organizację wydarzeń i konferencji – dodaje na koniec Jarosław Marciuk, główny specjalista ds. marketingu.

Instagram Poland Convention Bureau można znaleźć tu https://www.instagram.com/polandcvb #PolandCVB #EventprofsPL

Rola instagrama w przemyśle spotkań

Analizując treści publikowane w związku z targami IMEX oraz IBTM World, można zauważyć pewną prawidłowość. W obu przypadkach badano materiały pojawiające się przed, w trakcie i po wydarzeniach. Wyniki analizy wykazały, że Instagram stał się główną platformą do publikowania treści związanych z tymi targami. W przypadku IBTM World w Barcelonie było to ponad 35% wszystkich postów, natomiast podczas IMEX America w Las Vegas – ponad połowa.

Świadczy to o rosnącym znaczeniu Instagrama w branży MICE, zwłaszcza jako narzędzia do promocji i budowania zaangażowania wokół wydarzeń branżowych.

imex-ibtm-instagram.png

Dostępne naklejki na Instagramie.

00-naklejki-instagram-polandcvb-eventprofspl.png

01-naklejki-instagram-polandcvb-eventprofspl.png

02-naklejki-instagram-polandcvb-eventprofspl.png

03-naklejki-instagram-polandcvb-eventprofspl.png

04-naklejki-instagram-polandcvb-eventprofspl.png

05-naklejki-instagram-polandcvb-eventprofspl.png

06-naklejki-instagram-polandcvb-eventprofspl.png

 

Autor: Jarosław Marciuk; Fot: PersonalPR, Jarosław Marciuk

Do góry