Animowane grafiki na Instagram dla branży MICE
Poland Convention Bureau (POT) promuje nową kolekcję interaktywnych grafik do wykorzystania na Instagramie w Stories i innych materiałach multimedialnych. Naklejki w wersjach statycznych i animowanych stanowią narzędzie promujące przemysł spotkań i wydarzeń, ułatwiając tworzenie angażujących treści na platformach społecznościowych.
Instagram odgrywa kluczową rolę w komunikacji w przemyśle spotkań, hoteli, miast i regionów, dlatego dedykowane naklejki mogą uatrakcyjnić przekaz, pozwalając na tworzenie bardziej angażujących treści. Projekty graficzne przyciągają wzrok i wyróżniają się, a delikatna animacja nadaje im nowoczesny i dynamiczny charakter.
Nowa inicjatywa w dziedzinie marketingu online została zaprezentowana po raz pierwszy 22 stycznia 2025 r. podczas spotkania branżowego, które odbyło się w ramach cyklu 'Laboratorium Twórców' w gościnnych salach Centrum Nauki Kopernik w Warszawie.
Co znajdziemy w kolekcji?
W sumie stworzono 35 naklejek. Oto wybrane z nich:
- Symbole polskich miast (np. Syrenka Warszawska, Smok Wawelski, Koziołki z Wieży Ratuszowej w Poznaniu, Krasnal Wrocławski, Koziołek z Lublina, Neptun z Gdańska, Jednorożec z Łodzi)
- Najważniejsze obiekty kongresowe i targowe (np. ICE Kraków, Spodek w Katowicach, Europejskie Centrum Solidarności w Gdańsku, Targi Poznańskie, Targi w Kielcach, Lubelskie Centrum Konferencyjne, EC1 Łódź, Hala Stulecia we Wrocławiu)
- Hasła i hashtagi promocyjne:
- #PolandCVB - oficjalny hashtag Poland Convention Bureau
- #EventprofsPL - hashtag polskiej społeczności profesjonalistów branży eventowej
- #EventprofsLAB -promujący projekt edukacyjny Laboratorium Twórców
- #PolskaTravel oraz #PolandTravel – używane przez polskich i zagranicznych turystów oraz twórców internetowych
- Polska. Więcej niż myślisz oraz Poland. More than you expected
- Dedykowane oznaczenia dla partnerów: „Meet us at IMEX”, „Meet us at IBTM” „Recommended CVB” „Recommended PCO”, „Recommended ITC”
- „Spotlight on Poland” – flagowe międzynarodowe wydarzenie organizowane przez PCB POT we współpracy z Stowarzyszeniem Konferencje i Kongresy w Polsce (SKKP)
Branża spotkań i wydarzeń dynamicznie się rozwija, a media społecznościowe, zwłaszcza Instagram, stały się kluczowym narzędziem komunikacji. Chcieliśmy dostarczyć naszym partnerom gotowe, atrakcyjne wizualnie narzędzie, które pomoże im promować swoje wydarzenia i obiekty w nowoczesny sposób. Naklejki podkreślają unikalność polskich miast i obiektów kongresowych, a także wzmacniają spójność naszego przekazu w globalnej przestrzeni online - mówi Aneta Książek, kierowniczka Poland Convention Bureau.
Jak skorzystać z naklejek?
Naklejki są dostępne bezpłatnie dla użytkowników Instagrama. Wystarczy wpisać „PolandCVB” podczas tworzenia Stories, aby przeglądać wszystkie 35 naklejek i wybrać swoją ulubioną. Można je również znaleźć, wpisując inne słowa kluczowe.
Od chwili publikacji zostały one wyświetlone prawie 700 tysięcy razy.
Dodatkowo naklejki mogą być wykorzystywane w prezentacjach multimedialnych oraz materiałach promocyjnych partnerów Poland Convention Bureau i Polskiej Organizacji Turystycznej.
Obserwujemy, gdzie branża w Polsce i na świecie najaktywniej się komunikuje, i staramy się być tam obecni – zarówno jako Poland Convention Bureau, jak i inspirując naszych partnerów do działania. Instagram w 2025 roku to już nie tylko platforma do dzielenia się zdjęciami, ale zaawansowane narzędzie storytellingowe, oferujące nowe formaty interakcji, rozbudowane algorytmy rekomendacji i dynamiczne treści wideo. Naklejki, które stworzyliśmy, to odpowiedź na te zmiany i instagramizację naszej branży - pomagają wyróżnić się w natłoku informacji, zwiększyć zaangażowanie odbiorców i budować silniejszą rozpoznawalność. Dzięki nim możemy w atrakcyjny i nowoczesny sposób opowiadać o Polsce jako wyjątkowym miejscu na organizację wydarzeń i konferencji – dodaje na koniec Jarosław Marciuk, główny specjalista ds. marketingu.
Instagram Poland Convention Bureau można znaleźć tu https://www.instagram.com/polandcvb #PolandCVB #EventprofsPL
Rola instagrama w przemyśle spotkań
Analizując treści publikowane w związku z targami IMEX oraz IBTM World, można zauważyć pewną prawidłowość. W obu przypadkach badano materiały pojawiające się przed, w trakcie i po wydarzeniach. Wyniki analizy wykazały, że Instagram stał się główną platformą do publikowania treści związanych z tymi targami. W przypadku IBTM World w Barcelonie było to ponad 35% wszystkich postów, natomiast podczas IMEX America w Las Vegas – ponad połowa.
Świadczy to o rosnącym znaczeniu Instagrama w branży MICE, zwłaszcza jako narzędzia do promocji i budowania zaangażowania wokół wydarzeń branżowych.
Dostępne naklejki na Instagramie.
Autor: Jarosław Marciuk; Fot: PersonalPR, Jarosław Marciuk